Ulkolämpötilan laskiessa alle 10celsiuksen on kaupunki ajossa moottorin lämpeneminen hidasta, pysyttelee 80 - 85 välissä, eikä tahdo nousta sinne 90 asteeseen. Egr poistettu ohjelmallisesti sekä tulpattu, onko nää tälläsii vai termariko valskaa?
Toinen juttu , talveks pitäs saada keulaa peittoon ja just tähän B7 (?) malliin ei löydy muiita kun jotain "rättejä" keulaan, sopiiko vanhemman mallin kovat suojat joita puolan pojjaat tekee ?
Passat 2.0 tdi -11 lämpöasiaa
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Passat 2.0 tdi -11 lämpöasiaa
Niitä rättejä on nahkasina ja ajaa sellasenaan kyllä asiansa satoja tuhansia kilometrejä. Vanhempi malli on pyöreillä muodoilla niin ei ne kunnolla istu. Tokkopa sulla termari valskaa, eiköhän se ole ominaisuus.
Re: Passat 2.0 tdi -11 lämpöasiaa
Osta merkkiliikkeestä tällainen, Lokari.fi:n tuote. On kovamuovinen alamaskiin tuleva.
VW PASSAT 2011- VV3210A 3 kpl kara
Meillä oli jo edellisessä B7:ssa ja nykyiseen ostin myös.
Edit: osassa näissä on 2 termostaattia moottorille ja jos sattuu olemaan dsg:llä niin sille vielä 1. Tästä on keskusteltu tuolla Vagarena.fi:ssä kans.
VW PASSAT 2011- VV3210A 3 kpl kara
Meillä oli jo edellisessä B7:ssa ja nykyiseen ostin myös.
Edit: osassa näissä on 2 termostaattia moottorille ja jos sattuu olemaan dsg:llä niin sille vielä 1. Tästä on keskusteltu tuolla Vagarena.fi:ssä kans.
Re: Passat 2.0 tdi -11 lämpöasiaa
Onko mittarilämpö vai VCDS:llä todettu.
-
- -
- Viestit: 85
- Liittynyt: 23.7.2008 12:35
Re: Passat 2.0 tdi -11 lämpöasiaa
Mittarista luettua on lämpö, tää on manuaalilootalla mut onko tässä silti kaks termarii ?
Re: Passat 2.0 tdi -11 lämpöasiaa
Se egr:n poisto huonontaa kyllä lämpenemistä huomattavasti...
Re: Passat 2.0 tdi -11 lämpöasiaa
Ei muuta kun termarin vaihtoon. Itse vaihdoin 120 tkm.
Re: Passat 2.0 tdi -11 lämpöasiaa
Termostaatin suhteen sellainen yleispätevä "diagnostiikka" :
Viileä kone käyntiin ja konepelti auki, käsin tunnustelemaan ylävesiletkua syylärin päästä tai itse syylärin siitä letkun läheltä. Jos alkaa lämpenemään ennen ku kone on käyntilämpöinen niin termari luultavasti valskata..
Poikkeuksia on olemassa.. Eli jos siitä lähistöltä lähtee ohut letku paisariin niin sen kautta toki kuuluukin kiertää kokoajan.
Mutta esim 1,9 tdi:ssä se ohut letku haarautuu lähempää moottoria eikä vaikuta syylärille asti.. Jossain autossa olen sen nähnyt lähtevän syyläriltä asti, mutten muista missä. Toki sen letkun uskaltaneet puristaa tukkoon testin ajaksi, ilman poistumista varten se lähinnä taitaa siellä olla... Kyseessä siis 6-8mm sisähalkaisijaltaan oleva letku.
Mutta siis syylärin läpi ei saisi virrata nestettä yhtään ennen Termostaatin avautumista.
Viileä kone käyntiin ja konepelti auki, käsin tunnustelemaan ylävesiletkua syylärin päästä tai itse syylärin siitä letkun läheltä. Jos alkaa lämpenemään ennen ku kone on käyntilämpöinen niin termari luultavasti valskata..
Poikkeuksia on olemassa.. Eli jos siitä lähistöltä lähtee ohut letku paisariin niin sen kautta toki kuuluukin kiertää kokoajan.
Mutta esim 1,9 tdi:ssä se ohut letku haarautuu lähempää moottoria eikä vaikuta syylärille asti.. Jossain autossa olen sen nähnyt lähtevän syyläriltä asti, mutten muista missä. Toki sen letkun uskaltaneet puristaa tukkoon testin ajaksi, ilman poistumista varten se lähinnä taitaa siellä olla... Kyseessä siis 6-8mm sisähalkaisijaltaan oleva letku.
Mutta siis syylärin läpi ei saisi virrata nestettä yhtään ennen Termostaatin avautumista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 44 vierailijaa