Eli auto on heti 2000rpm jälkeen loppuun asti vedoton. Siihen saakka ok. Ei anna vikakoodeja ja turboa mr musclella kerran käsitelty. Maf antaa yli pyydetyn lukemia, voiko johtua siitä tehottumuus?
rmp pyydetty saatu erotus
1953 850 1117,2 -267,2
2184 850 1009,4 -159,4
2415 850 970,2 -120,2
2646 850 1029 -179
2919 850 1043,7 -193,7
3129 850 989,8 -139,8
3339 850 970,2 -120,2
3528 850 955,5 -105,5
3465 475 710,5 -235,5
2751 290 563,5 -273,5
2268 800 578,2 221,8
2331 850 901,6 -51,6
2394 850 960,4 -110,4
2478 850 931 -81
2562 850 965,3 -115,3
2646 850 1009,4 -159,4
2730 850 1053,5 -203,5
2835 850 1058,4 -208,4
2940 850 1014,3 -164,3
3024 850 999,6 -149,6
3108 850 989,8 -139,8
3192 850 970,2 -120,2
3276 850 950,6 -100,6
3339 850 921,2 -71,2
3423 850 921,2 -71,2
3360 355 700,7 -345,7
2688 290 563,5 -273,5
MAX MAX ero yli pyydetyn
1136,8 -641,8
AVB Maf antaa reilusti yli pyynnin. Normaalia?
Valvoja: ffp jäsenet
Re: AVB Maf antaa reilusti yli pyynnin. Normaalia?
Ihan normaalia. Näyttäähän maffi sellaisia noin 400 arvoja tyhjäkäynnillä eikä kauheasti siitä huoju?
Miten ahtopaineiden pyynti ja toteutuma? Syöttömäärän (Actual I.Q.) voisit myös logittaa.
Miten ahtopaineiden pyynti ja toteutuma? Syöttömäärän (Actual I.Q.) voisit myös logittaa.
Re: AVB Maf antaa reilusti yli pyynnin. Normaalia?
Kiitos vastauksestasi! Koitin tuossa logittaa, mutta ryhmä taisikin olla väärä. Mutta en tiedä onko tuolla väliä, tässä kuitenkin tulokset:
Engine speed Spec. intake press. Actual intake press. D.cycle MAP
/min mbar mbar %
861 999.6 1020.0
861 999.6 1020.0
798 1285.2 1009.8
924 1346.4 1040.4
945 1509.6 1081.2
1050 1530.0 1132.2
1155 1560.6 1193.4
1302 1632.0 1285.2
1470 1785.0 1438.2
1659 1876.8 1734.0 53.8
1911 2091.0 2080.8 54.2
2163 2091.0 2193.0 66.5
2436 2091.0 2213.4 66.9
2688 2091.0 2203.2 70.1
2961 2091.0 2244.0 75.3
3192 2091.0 2203.2 75.7
3402 2091.0 2172.6 76.1
3612 2091.0 2121.6 76.1
3822 2091.0 2091.0 76.5
4011 2091.0 2080.8 78.1
4179 2019.6 2080.8 82.9
4347 1927.8 2040.0 83.3
4179 1091.4 1907.4 59.8
3423 1060.8 1530.0 59.8
2751 1030.2 1336.2 58.6
2163 999.6 1234.2 55.0
auto on itseasiassa ruvennut nyt vetämään hieman paremmin ja pätkimättä. Syytä en tiedä
Engine speed Spec. intake press. Actual intake press. D.cycle MAP
/min mbar mbar %
861 999.6 1020.0
861 999.6 1020.0
798 1285.2 1009.8
924 1346.4 1040.4
945 1509.6 1081.2
1050 1530.0 1132.2
1155 1560.6 1193.4
1302 1632.0 1285.2
1470 1785.0 1438.2
1659 1876.8 1734.0 53.8
1911 2091.0 2080.8 54.2
2163 2091.0 2193.0 66.5
2436 2091.0 2213.4 66.9
2688 2091.0 2203.2 70.1
2961 2091.0 2244.0 75.3
3192 2091.0 2203.2 75.7
3402 2091.0 2172.6 76.1
3612 2091.0 2121.6 76.1
3822 2091.0 2091.0 76.5
4011 2091.0 2080.8 78.1
4179 2019.6 2080.8 82.9
4347 1927.8 2040.0 83.3
4179 1091.4 1907.4 59.8
3423 1060.8 1530.0 59.8
2751 1030.2 1336.2 58.6
2163 999.6 1234.2 55.0
auto on itseasiassa ruvennut nyt vetämään hieman paremmin ja pätkimättä. Syytä en tiedä
Re: AVB Maf antaa reilusti yli pyynnin. Normaalia?
Siipiä vois vähä raottaa, vaikkapa aluksi kierroksen verran.
Re: AVB Maf antaa reilusti yli pyynnin. Normaalia?
Tuosta siipien säädöstä...
Kun itsellä aihe on ajankohtainen rikkoutuneen alipainekellon takia.
Niin tulkitsinko oikein, että jos toteutunut ahtopaine ylittää pyynnin (kuten tuossa logissa näkyy yli 2000rpm tapahtuvan) niin tankoa on syytä jatkaa kunnes pysyy pyynnissä?
Ja kuinka suuren ylityksen kohdalla asiaan on syytä puuttua välittömästi?
Tuo oma kulkine kun on tällä hetkellä eri paikkakunnalla ja tarkoitus olis se kello vaihtaa parkkipaikkaoloissa ennen 300km siirtoajoa kotiin.. Ei hirveästi kiinnostaisi ajella ilman ahtoja tuota matkaa, muttei toisaalta myöskään kiinnosta tuhota ahdinta väärällä säädöllä..
Kyseessä on ohjelmoitu 96kw Asz-kone.
Kun itsellä aihe on ajankohtainen rikkoutuneen alipainekellon takia.
Niin tulkitsinko oikein, että jos toteutunut ahtopaine ylittää pyynnin (kuten tuossa logissa näkyy yli 2000rpm tapahtuvan) niin tankoa on syytä jatkaa kunnes pysyy pyynnissä?
Ja kuinka suuren ylityksen kohdalla asiaan on syytä puuttua välittömästi?
Tuo oma kulkine kun on tällä hetkellä eri paikkakunnalla ja tarkoitus olis se kello vaihtaa parkkipaikkaoloissa ennen 300km siirtoajoa kotiin.. Ei hirveästi kiinnostaisi ajella ilman ahtoja tuota matkaa, muttei toisaalta myöskään kiinnosta tuhota ahdinta väärällä säädöllä..
Kyseessä on ohjelmoitu 96kw Asz-kone.
Re: AVB Maf antaa reilusti yli pyynnin. Normaalia?
Eipä tuohon oikein suoraa vastausta ole, ei se jatkuva pikkasen koholla oleva ahto mitään riko.
Enkös juuri näin kirjoitellut. Pulssisuhdetta kannattaa seurailla myös. Toki tuollaista voi aiheuttaa myös kulunut N75 tai N75:n "huohotuksen" huonontuminen. Eli se putki, joka menee N75:lta ilmansuodatinboksiin puhtaalle puolen -boksissa oleva kara on joskus tukkeessa.
Niin tulkitsinko oikein, että jos toteutunut ahtopaine ylittää pyynnin (kuten tuossa logissa näkyy yli 2000rpm tapahtuvan) niin tankoa on syytä jatkaa kunnes pysyy pyynnissä?
Enkös juuri näin kirjoitellut. Pulssisuhdetta kannattaa seurailla myös. Toki tuollaista voi aiheuttaa myös kulunut N75 tai N75:n "huohotuksen" huonontuminen. Eli se putki, joka menee N75:lta ilmansuodatinboksiin puhtaalle puolen -boksissa oleva kara on joskus tukkeessa.
Re: AVB Maf antaa reilusti yli pyynnin. Normaalia?
No mulla oli myös n75 paskana.. Just kuriiri toi uuden pierburgin, joten se tulee samalla kuntoon.
Eiköhän tuokin "ikuisuusprojekti" kohta oo taas käytössä :D
Eiköhän tuokin "ikuisuusprojekti" kohta oo taas käytössä :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa