Laitetaan myös tänne puolelle jospa täällä olisi enemmän tehopuolen kavereita kun tuolla naapurifoorumilla.
Varmaan miljoonas topicci kyseisestä aiheesta, mutta minun autolle ensimmäinen ;)
Eli potilas on 2.5 v6 diesel pasuuna tolla BAU koneella. Tuntuu että 1vk oston jälkeen siitä on jotenkin alavääntö kadonnut? Kyllä kaikki hevoset on tallessa kun 0-100 km/h on about tehtaan rajoissa (n. 10s) mutta ahdin ei mielestäni herää niinkuin sen kuuluisi. Speksien mukaan 1500 rpm olis jo maksimivääntö 380nm ja voisin melkein väittää ettei kyllä repäse 380nm mukaisesti jakkaraan. Tuntuu että vasta n. 2200 - 2500rpm alkaa tapahtua. Tosin auto on tiptronicilla, mutta kiinteilläkin vaihteilla ajaessa esim kolmosella kun 60km/h lyö lapun lattiaan niin aika 1.9 tdi mäisesti vähän alkaa painaa penkkiin mutta vauhtia alkaa keräämään kyllä eri tahtiin kun 1.9 tdi. Mielestäni kun auton ostin niin alavääntö oli läsnä vain pari päivää.. voihan tämä tietysti kaikki olla mielikuvituksen tuotetta kun ei ole verrokkia.. ja just olen auton ostanut.
Auto ei overboostaa tai mene limp-home moodiin.
Ajattelinkin kysyä täältä asiantuntijoilta että mikähän autossa mahtaisi olla kun ei alaväännä?
Tutkittuja ja tehtyjä asioita:
- Vaihdettu öljyt, suodatin, pa-suodatin, laatikon öljyt, ilmansuodatin
- Vaihdettu nyt myös MAF (alkuperäiseen uuteen hitachin maffiin marmorilta)
- Mr muscle käsittely tehty ahtimelle (hankala näissä v6 kun pitää pienellä pillillä painaa) - ahtimen siivet liikkuvat siten että imemällä alipaineletkusta ja käsin pumppaamalla saa turbon tangon liikkumaan n. pari senttiä ehkä.
- Luettu vikakoodit vagcomilla (ei vikakoodeja)
- EGR koodattu aikanaan Harisella pois
- Logitettu vag-comilla parit kovat vedot ja pikku sekalaista ajoa.
- Katottu ettei turbon kellon kalvo ole rikki
Mitä en ole tehnyt autolle:
- Testannut mitenkään toimiinko n75
- Vaihtanut alipaineletkuja, tarkistanut vaan muutaman
- Purkanut ahdinta osiin
Tänään olisi tarkotus ainakin nuo alipaineletkut kattoa.
Kaksi videota 0-100 km/h kiihdytys:
Vanha MAFFI paikallaan:
https://youtu.be/heXIcj7ZQeg
Ja MAFFI irrallaan:
https://youtu.be/NjMe8JrO9zE
Ja sitten kiinnostuneille tietoja:
Tiedot on logitettu autosta vanha maffi paikallaan ja maffin vaihdon jälkeen huomasin ainoastaan kulutuksen vähän pudonneen ja vedon aavistuksen parantuneen mutta vain ylärekisterissä..
Raakalogi saatavana täältä.
Logeista tehty käppyrät:
Kaikkien 3 groupin käppyrät samalla käppyrällä.
Kiitos paljon etukäteen avusta!
Passat 2.5 TDI BAU 180hp 4wd alavääntö kadoksissa
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Passat 2.5 TDI BAU 180hp 4wd alavääntö kadoksissa
Ihan jees, mutta ehkä se tärkein jäi puuttumaan noista logeista, eli ahtopainepyynti ja toteutuma (no se toteutuma löytyykin tuolta mutta kun pyyntiä ei pysty tietämään..)
Re: Passat 2.5 TDI BAU 180hp 4wd alavääntö kadoksissa
Hitsi kun ei löydetty sitä mistään vagcomin groupeista tästä autosta. Ja itsellä ei ole ko. piuhaa (vielä) niin ei pääse nyt logittamaan uudestaan helposti. Uusi maffikin kiinni niin kyllä olis kiva saaha logit. Ehkä tässä joku pvä pääsee uudestaan.
Mutta ois kyllä verrokkiautoa kiva päästä ajamaan niin tietäisi onko tämä autossa vai mun päässä.
Mutta ois kyllä verrokkiautoa kiva päästä ajamaan niin tietäisi onko tämä autossa vai mun päässä.
Re: Passat 2.5 TDI BAU 180hp 4wd alavääntö kadoksissa
Tässä vielä uudella maffilla video 60-120 Tiptronic asennossa kolmosella.
https://youtu.be/dq6btb2p33s
https://youtu.be/dq6btb2p33s
Re: Passat 2.5 TDI BAU 180hp 4wd alavääntö kadoksissa
VNT:n säädön (tangosta puol kierrosta pidemmäksi) ja n75:n vaihtamalla auto palautui normaaliksi. Olin vissiin aina lasketellut viallisena kun en edes tiennyt kuinka raju tää 180hv versio olikaan. Kyllä nyt kelpaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa