vw t5 2011 ja vikakoodi p001600
Valvoja: ffp jäsenet
vw t5 2011 ja vikakoodi p001600
Auto vilauttaa aina 1800rpm kohdalla hehkun valon ja näyttöön Engine fault workshop. Auto toimii ihan normaalisti. Vikakoodi p001600 crankshaft position-camshaft position, correlation bank 1 sensor A. Mitäs veikkaatte ja moottori 2.0tdi caac
Re: vw t5 2011 ja vikakoodi p001600
Hirveästi en ryntäyttelis ennen kuin on tsekattu missä kunnossa jakohihna on. Sieltä suunnalta lähtisin vikaa hakemaan.
Re: vw t5 2011 ja vikakoodi p001600
Onks jakopäätä tehty? Melkein sen uusinta ekana.
Re: vw t5 2011 ja vikakoodi p001600
Jakopää tehty volkkarilla reilu 100tkm sitte. Kopan käytin pois ja hihna näyttää hyvältä ja on tiukalla
Viimeksi muokannut Lasse, 26.9.2018 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: vw t5 2011 ja vikakoodi p001600
Samaa herjaa minulla t5 portteri. Löytyikö jo syytä koodille?
Re: vw t5 2011 ja vikakoodi p001600
Ei oo selvinnyt.x tool ohjelmalla katottu toi vikakoodi ja tollasia arvoja otin ulos. Kertooko noi kellekkään mitään
Re: vw t5 2011 ja vikakoodi p001600
Merkkiliikkeessä on takuu työlle ja osille 2 vuotta.
Mene hyvä ihminen lähimmälle marmoritiskille huoltokirjan kanssa ja kerro tuo vikakoodi.
Rohkenen olettaa, että vika otetaan vakavasti; jakopään pettämisen vuoksi on remonttia tehty ISOLLA rahalla takuuseen.
Mene hyvä ihminen lähimmälle marmoritiskille huoltokirjan kanssa ja kerro tuo vikakoodi.
Rohkenen olettaa, että vika otetaan vakavasti; jakopään pettämisen vuoksi on remonttia tehty ISOLLA rahalla takuuseen.
Re: vw t5 2011 ja vikakoodi p001600
Juu kävin marmorilla ja vastaus valitettavasti meillä 3vko jono mutta emme suosittele autonkäyttöä.,jaa joponko saan siksi aikaa??
Re: vw t5 2011 ja vikakoodi p001600
No niin. Auto kävi huollossa ja totesivat että ehkä jako on myöhäisellä tai ainakin kuulemma kiristinpyörä on väärässä asennossa. Ei kuulemma kannattais ajaa. Mutta suosittelivat jakopään vaihtoa. Eivät olleet varmoja asiasta , ei tule kustannuksissa vastaan kun vaihdosta jo 4 vuotta
Re: vw t5 2011 ja vikakoodi p001600
Nii, eli uuttaa jakopäätä vaan.
Re: vw t5 2011 ja vikakoodi p001600
Möller autoon Tallinnaan käypi tie. Uusi jakopää hiluineen ja kaikki hammaspyörät ja moniurahihna. Nopeasti aika löytyi jne. Katotaa kestääkö Viron poikien asentamana enemmän kuin Ylivieskan. En tiennytkään että 2.0tdi caac moottorityypissä jakopää on heikko esitys. Uutta hihnaa ei saisi asentaa vanhoille hammaspyörille. Jos näin tekee niin ei kestä 190tkm eli vaihtoväliä. Eka hihna vaihdettu 191tkm toinen 260tkm ja nyt kolmas 370 tkm. Kiristimessä pitäisi se kolmio kärki olla kolon kohdalla n kello 13 mutta nyt se on kello 11. Miten mahdollista en tiedä. Auton ajossa ei mitään poikkeavaa
Re: vw t5 2011 ja vikakoodi p001600
Ei se pelkästään CAAC-moottoria koske.
Hihnapyörät ovat muistaakseni jauheesta puristamalla valmistettuja, ja hihnan ainesosat kovia "pitkän kestoiän takaamiseksi".
Uudempi hihnaversio on tullut marmoritiskille 2016 (vai 2017), sen pitäisi vähentää kulumista.
Hihnapyörät ovat muistaakseni jauheesta puristamalla valmistettuja, ja hihnan ainesosat kovia "pitkän kestoiän takaamiseksi".
Uudempi hihnaversio on tullut marmoritiskille 2016 (vai 2017), sen pitäisi vähentää kulumista.
Re: vw t5 2011 ja vikakoodi p001600
No niin, auto kunnossa taas. Jako oli myöhässä ja syynä siihen kuluneet hammaspyörät. Lähellä totaali katastrofia oltiin. Kaikki hammaspyörät uusiksi, kampuran pultti, hihnasarja vesipumppu. Hienosti palvelu pelasi Möller Auto Tallinnassa ja koko setti tehtynä alle 3h. Hintakin koko setille paljon halvempi kuin pelkkä jakopääremontti täällä. On se harmi kun raha valuu ulkomaille mutta köyhän on pakko käyttää tuo mahdollisuus.
Re: vw t5 2011 ja vikakoodi p001600
Mitä kaikkii moottoreita toi pyörien kuluminen koskee?
Re: vw t5 2011 ja vikakoodi p001600
Jakohihnallisia CR-moottoreita järkiään, "Oulun tauti" tuli tunnetuksi muistaakseni 2012 tai -13.
Sen jälkeen on parannettu jakopään pölynsuojausta ja rakennettu jopa ylipaineistussarjoja pölyn pääsyn estämiseksi.
Olen jäänyt käsitykseen, että hihnan materiaalimuutokset olisivat parantaneet tilannetta merkittävästi.
Sen jälkeen on parannettu jakopään pölynsuojausta ja rakennettu jopa ylipaineistussarjoja pölyn pääsyn estämiseksi.
Olen jäänyt käsitykseen, että hihnan materiaalimuutokset olisivat parantaneet tilannetta merkittävästi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa