Moro,
siis vm -05 VW T5 Tdi tehot katoaa kun kiihdytän tai ajan kovempaa 5 ja 6 vaihteilla. esim. 5 vaihteella 130km/h. Mikäköhän tämän aiheuttaa? Netti on täynnä hyviä arvauksia, mutta onko sivustolla ketään joka on jollain konstilla kyseisen ongelman saanut kuntoon?
Lisäksi autossa on käynnistysongelmia ekalla ei lähde yleensä ja toisella startilla startauttaa n. 15sek. Sen jälkeen käynnistyy ihan normaalisti, kunnes seisoo 10h ja ongelmat jatkuvat. Lisäksi auto vuotaa hieman jäähdytysnestettä, ehkä vesipumpulta, ei ole selvinnyt.
Vikakoodeja sain:
P0183 polttonesteen lämpötunnistin katkos/oikosulku(plus). Tää on vaihdettu.
P0118 Jäähdytysnesteen lämpötunnistin Impulssi liian korkea.
P0299 Ahtopaineen säätö säätörajat alitettu.
Kiitos jo etukäteen vinkeistä.
VW T5 2,5Tdi tehot katoaa
Valvoja: ffp jäsenet
Re: VW T5 2,5Tdi tehot katoaa
Katsopa ensimmäiseksi öljykorkkia. Sieltä alapuolelta. Jos vesipumppu vuotaa, neste menee noissa useimmiten öljyn sekaan, tekee semmoisen kermakahvin värisen köntsän korkin alle.
Vuotava vesipumppu pilaa öljyt ja sitä myöten turbon voitelun. Lopputuloksena jossain vaiheessa akseli poikki, myös seurannaisvauriot ovat mahdollisia.
G62, lämpötilatunnistin on Volkkareissa kulutustavaraa. Vaikuttaa mm. käynnistyvyyteen, hehkutusaika määritetään lämpötilan mukaan.
Polttoaineen lämpötilatunnistin voi toki mennä rikki, mutta monesti johdot ovat poikki.
Tarkistitko testerillä korjauksen onnistumisen?
Vnt:n jumiminen tai puuttuva alipaine, tai egr vuoto tai ahtovuoto voisivat olla niitä tehottomuuden aiheuttajia. Tai voihan se turbo olla jo entinen.
Vois näihin apua-kyselyihin edelleenkin laittaa ne ajetut kilometrit. 200 tkm ajetussa on erilaisia vikoja kuin 700 tkm ajetussa.
Vuotava vesipumppu pilaa öljyt ja sitä myöten turbon voitelun. Lopputuloksena jossain vaiheessa akseli poikki, myös seurannaisvauriot ovat mahdollisia.
G62, lämpötilatunnistin on Volkkareissa kulutustavaraa. Vaikuttaa mm. käynnistyvyyteen, hehkutusaika määritetään lämpötilan mukaan.
Polttoaineen lämpötilatunnistin voi toki mennä rikki, mutta monesti johdot ovat poikki.
Tarkistitko testerillä korjauksen onnistumisen?
Vnt:n jumiminen tai puuttuva alipaine, tai egr vuoto tai ahtovuoto voisivat olla niitä tehottomuuden aiheuttajia. Tai voihan se turbo olla jo entinen.
Vois näihin apua-kyselyihin edelleenkin laittaa ne ajetut kilometrit. 200 tkm ajetussa on erilaisia vikoja kuin 700 tkm ajetussa.
Re: VW T5 2,5Tdi tehot katoaa
Autolla on ajettu jo 305 000km.
Öljykorkin alle ei ole ilmestynyt mikään väristä köntsää. Mut vahva epäily on että jäähdytysneste vuotais vesipumpulta.
G62 tunnistin on tarkoitus vaihtaa seuraavaksi se kai vaatii jo vähän työtäkin että saa sen esille.
Polttoaineen lämpötilatunnistin vaihdettiin ja testerillä näytti että vika on poissa.
Joo äijä on varmasti oikeilla jäljillä. Onks sulla jotain ehdotusta kuinka lähen näitä testaamaan?
Turbon ohjainventtiili tai johtosarja vikaa mulle ehdotetiin paikallisella korjaamolla.
Kiitti avusta jo nyt.
Öljykorkin alle ei ole ilmestynyt mikään väristä köntsää. Mut vahva epäily on että jäähdytysneste vuotais vesipumpulta.
G62 tunnistin on tarkoitus vaihtaa seuraavaksi se kai vaatii jo vähän työtäkin että saa sen esille.
Polttoaineen lämpötilatunnistin vaihdettiin ja testerillä näytti että vika on poissa.
Joo äijä on varmasti oikeilla jäljillä. Onks sulla jotain ehdotusta kuinka lähen näitä testaamaan?
Turbon ohjainventtiili tai johtosarja vikaa mulle ehdotetiin paikallisella korjaamolla.
Kiitti avusta jo nyt.
Re: VW T5 2,5Tdi tehot katoaa
Laita se vesipumppu kuntoon ensimmäisenä.
Sitten selkeät viat, elikä G62.
VCDS mukaan ja ajelulle. Ahtopaineet, egr:n pulssisuhde, ilmamassamittarin arvot...
Vnt:n liikkeen pystyy testaamaan alipainetesterillä (käsipumpulla) helpoiten. Tai sitten VCDS:n komponenttitestillä.
Alipainetesterillä kannattaisi oikeastaan tsekata kaikki alipaineella toimivat komponentit, vuoto yhdessäkin (tai letkuissa) vaikuttaa vnt:n säätötoimintoon.
Sitten selkeät viat, elikä G62.
VCDS mukaan ja ajelulle. Ahtopaineet, egr:n pulssisuhde, ilmamassamittarin arvot...
Vnt:n liikkeen pystyy testaamaan alipainetesterillä (käsipumpulla) helpoiten. Tai sitten VCDS:n komponenttitestillä.
Alipainetesterillä kannattaisi oikeastaan tsekata kaikki alipaineella toimivat komponentit, vuoto yhdessäkin (tai letkuissa) vaikuttaa vnt:n säätötoimintoon.
Re: VW T5 2,5Tdi tehot katoaa
Vesipumppu voi myös vuotaa hukkaletkun kautta moottorin takaosaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa