Heissan.
Mulla autona Seat Leon FR jossa 2.0tdi BMN moottori.
Liekö vika vai ominaisuus että starttaaminen on hankalampaa kuin esim. Emännän 2.0tdi bkd. Bkd lähtee kun vaan näyttää avainta ja bmn vaatii reilumman starttauksen. Välillä jää jopa käynnistymättä ekalla.
Jotenkin tuntuis myös että kulutus olis vähän turhan reipasta tuossa omassa. Keskikulutus jotain reilua 6L sekalaisessa ajossa.
Niin ja omassa myös Dpf tyhjennetty ja samalla ilmeisesti katti lähtenyt myös, ainakin hajusta päätellen.
Olen myös huomannut että vakkaripäällä ~80 vauhdissa ja alamäessä vakkari ei osaa oikein päättää että painaako kaasua vai ei = nykii siis alamäessä.
2.0tdi BMN pitkä startti
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 2.0tdi BMN pitkä startti
Tandempumppu vaihtoon jos ei ole vielä vaihdettu kertaakaan.
Re: 2.0tdi BMN pitkä startti
Okei, syystä että?
Pystyykö asiaa tutkimaan mitenkään? Ei viittis ihan vaihtamisen ilosta vaihdella
Pystyykö asiaa tutkimaan mitenkään? Ei viittis ihan vaihtamisen ilosta vaihdella
Re: 2.0tdi BMN pitkä startti
Päästää todennäköisesti polttoainelinjastot kannesta valumaan tyhjäksi ja vastaavasti sitten ajon aikana ei jaksa (välillä) pumpata tarpeeksi tavaraa pumppusuuttimille.
Kyllä tuon polttoainelinjan paineen pitäis saada mitattua siitä tandemista, pitäis olla lähtö banjopultille. Mahtoikohan se olla jotain 7-10bar luokkaa normaalisti.
edit: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=39668.0
Kyllä tuon polttoainelinjan paineen pitäis saada mitattua siitä tandemista, pitäis olla lähtö banjopultille. Mahtoikohan se olla jotain 7-10bar luokkaa normaalisti.
edit: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=39668.0
Re: 2.0tdi BMN pitkä startti
Tulipa tässä vähän googletettua. Voisko toi pitkä startti johtua siitä jos imusarjan läpät on päässy väljäksi (tyyppivika)? En ole asiaa tutkinut mutta muillakin ollut tätä hajuhaittaa mitä nyt muualta lueskelin.
Auto nimittäin haisee aivan hitosti pakokaasulle tyhjäkäynnillä. Toki autosta on dpf ja katti tyhjennetty joten senkin takia käryttää mutta käry on aivan jäätävä.
Auto nimittäin haisee aivan hitosti pakokaasulle tyhjäkäynnillä. Toki autosta on dpf ja katti tyhjennetty joten senkin takia käryttää mutta käry on aivan jäätävä.
Re: 2.0tdi BMN pitkä startti
Kyllä täälläkin linnut tippuu puista kun tuon katittoman 1.9TDI:n karauttaa käyntiin, yleensä ison savupilven kera. Suuttimet varmaankin vuotaa mulla.
Re: 2.0tdi BMN pitkä startti
Mulla ehkä enemmänkin tilanne se että tukehtuu ite ratin taakse jos on pitkään tyhjäkäynnillä.
Re: 2.0tdi BMN pitkä startti
Jos haju puskee sisälle kajuuttaan kun ovet on kiinni niin lähtisin etsimään vuotoa jostain pakoputkistosta, esim. katin joustosta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa