2.0tdi BMN pitkä startti

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Grontti
-
Viestit: 81
Liittynyt: 30.5.2007 14:47
Viesti:

2.0tdi BMN pitkä startti

ViestiKirjoittaja Grontti » 1.7.2018 23:55

Heissan.

Mulla autona Seat Leon FR jossa 2.0tdi BMN moottori.

Liekö vika vai ominaisuus että starttaaminen on hankalampaa kuin esim. Emännän 2.0tdi bkd. Bkd lähtee kun vaan näyttää avainta ja bmn vaatii reilumman starttauksen. Välillä jää jopa käynnistymättä ekalla.

Jotenkin tuntuis myös että kulutus olis vähän turhan reipasta tuossa omassa. Keskikulutus jotain reilua 6L sekalaisessa ajossa.

Niin ja omassa myös Dpf tyhjennetty ja samalla ilmeisesti katti lähtenyt myös, ainakin hajusta päätellen.

Olen myös huomannut että vakkaripäällä ~80 vauhdissa ja alamäessä vakkari ei osaa oikein päättää että painaako kaasua vai ei = nykii siis alamäessä.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: 2.0tdi BMN pitkä startti

ViestiKirjoittaja Jultsu » 2.7.2018 6:55

Tandempumppu vaihtoon jos ei ole vielä vaihdettu kertaakaan.

Grontti
-
Viestit: 81
Liittynyt: 30.5.2007 14:47
Viesti:

Re: 2.0tdi BMN pitkä startti

ViestiKirjoittaja Grontti » 2.7.2018 18:02

Okei, syystä että?

Pystyykö asiaa tutkimaan mitenkään? Ei viittis ihan vaihtamisen ilosta vaihdella

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: 2.0tdi BMN pitkä startti

ViestiKirjoittaja Jultsu » 2.7.2018 19:59

Päästää todennäköisesti polttoainelinjastot kannesta valumaan tyhjäksi ja vastaavasti sitten ajon aikana ei jaksa (välillä) pumpata tarpeeksi tavaraa pumppusuuttimille.

Kyllä tuon polttoainelinjan paineen pitäis saada mitattua siitä tandemista, pitäis olla lähtö banjopultille. Mahtoikohan se olla jotain 7-10bar luokkaa normaalisti.

edit: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=39668.0

Grontti
-
Viestit: 81
Liittynyt: 30.5.2007 14:47
Viesti:

Re: 2.0tdi BMN pitkä startti

ViestiKirjoittaja Grontti » 2.10.2018 23:18

Tulipa tässä vähän googletettua. Voisko toi pitkä startti johtua siitä jos imusarjan läpät on päässy väljäksi (tyyppivika)? En ole asiaa tutkinut mutta muillakin ollut tätä hajuhaittaa mitä nyt muualta lueskelin.

Auto nimittäin haisee aivan hitosti pakokaasulle tyhjäkäynnillä. Toki autosta on dpf ja katti tyhjennetty joten senkin takia käryttää mutta käry on aivan jäätävä.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: 2.0tdi BMN pitkä startti

ViestiKirjoittaja Jultsu » 3.10.2018 7:12

Kyllä täälläkin linnut tippuu puista kun tuon katittoman 1.9TDI:n karauttaa käyntiin, yleensä ison savupilven kera. Suuttimet varmaankin vuotaa mulla.

Grontti
-
Viestit: 81
Liittynyt: 30.5.2007 14:47
Viesti:

Re: 2.0tdi BMN pitkä startti

ViestiKirjoittaja Grontti » 3.10.2018 10:31

Mulla ehkä enemmänkin tilanne se että tukehtuu ite ratin taakse jos on pitkään tyhjäkäynnillä.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: 2.0tdi BMN pitkä startti

ViestiKirjoittaja Jultsu » 3.10.2018 18:42

Jos haju puskee sisälle kajuuttaan kun ovet on kiinni niin lähtisin etsimään vuotoa jostain pakoputkistosta, esim. katin joustosta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa