Jarrutuntuma erittäin huono jopa vaarallinen.
Tyhjäkäynnillä jarrupolin menee melkein lattiaan, pumppaamalla tulee paine mutta pikkuhiljaa polin painuu lattiaan.
Alipainevuotoa en loydä, jarrunesteet ei katoa, ilmaa ei ole jarrupiireissä.
Vedot muuten ihan ok,mutta tuntuu että alaväännöt huonontuneet. Vetoalue lähtee nykäisemällä jostain 2300-2600rpm
2.0tdi AZV 100kw ja 6v manuaali aski
Vikakoodit: 3 hehkua pimeenä ja egr herja
Lämpimänä myös starttauttaa pitkään, kylmänä lähtee heti ku avainta näyttää.
Tandem vikaako? Touran 2.0tdi
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Tandem vikaako? Touran 2.0tdi
Tuo jarrupolkimen painuminen ei kyllä johdu tehostimesta eikä alipaineista, oliskohan pääsylinteri vika jos ei nesteitä katoa.
Muut voi johtuakin alipaineen puutoksesta. Suunnilleen samoja herjoja just selvittelen omasta leonista (1.9 asz) ja tandempumppua epäilen. Pitänee tarkistella tehostimen putki ja mitata alipaineet. Kunhan ehtii taas syventyä, ko auto kun ei oo liikenteessä...
Oireina nytten ettei ahda ja egr vikakoodia toistuvasti, myöskään jarrutehostin ei toimi kunnolla. Seissyt lähes 2vuotta, ennen seisontaa tuli egr ja ahtopaine (ei saavutettu) vikakoodeja ja lähti myös vetämään kunnolla vasta 2000rpm tuntumasta.
Muut voi johtuakin alipaineen puutoksesta. Suunnilleen samoja herjoja just selvittelen omasta leonista (1.9 asz) ja tandempumppua epäilen. Pitänee tarkistella tehostimen putki ja mitata alipaineet. Kunhan ehtii taas syventyä, ko auto kun ei oo liikenteessä...
Oireina nytten ettei ahda ja egr vikakoodia toistuvasti, myöskään jarrutehostin ei toimi kunnolla. Seissyt lähes 2vuotta, ennen seisontaa tuli egr ja ahtopaine (ei saavutettu) vikakoodeja ja lähti myös vetämään kunnolla vasta 2000rpm tuntumasta.
Re: Tandem vikaako? Touran 2.0tdi
Juu nesteet ei katoa. Takapäästä kuuluu outo narina kun jarrua polkee, huomasin juuri.
Kuuluu auton sisälle, ulkoa hankala kuunnella kun ei kaveria oo tässä just heti polkemassa
Onnistuukohan tuohon pääsylkkään vaihtaa tiivisteet vai onko ne kertaköyttökamaaa?
Samalla ajattelin laittaa varulta uuden letkun ap pumpulta jarrutehostajaan
Kuuluu auton sisälle, ulkoa hankala kuunnella kun ei kaveria oo tässä just heti polkemassa
Onnistuukohan tuohon pääsylkkään vaihtaa tiivisteet vai onko ne kertaköyttökamaaa?
Samalla ajattelin laittaa varulta uuden letkun ap pumpulta jarrutehostajaan
Re: Tandem vikaako? Touran 2.0tdi
Kyllä pääsylkän tiivisteet pitäisi olla uusittavissa. Ainakin jos tarjontaa löytyy..
Tein homman vajaa 2kk sitte omaan cordoban ja oli kaikkiaan aika simppeli toimenpide. Vähän vanhempaa tekniikkaa tosin oli ilman abs jarruja.. Eli ilmaamishomma voi olla vähän erilainen.
Tein homman vajaa 2kk sitte omaan cordoban ja oli kaikkiaan aika simppeli toimenpide. Vähän vanhempaa tekniikkaa tosin oli ilman abs jarruja.. Eli ilmaamishomma voi olla vähän erilainen.
Re: Tandem vikaako? Touran 2.0tdi
Jep ilmauksesta tiedän ja se homma ainakin jää ammattilaiselle.
Nooh katsotaan nyt mitä tehään.
Haluaisin lisää kommentteja ja mielipiteitä tähän asiaan :)
Nooh katsotaan nyt mitä tehään.
Haluaisin lisää kommentteja ja mielipiteitä tähän asiaan :)
Re: Tandem vikaako? Touran 2.0tdi
Kylläpä se tais mennä ilman ja huonon nesteen piikkiin tämä onkelma.
Takajarrusatulat, levyt,palat ja liukutapit uusin kokonaan.
Nyt ON jarrut :)
Vänkärin takasatula imi ilmaa jostain välistä.
Ilmauksenkin sain tehtyä itse tyylillä että en päästänyt jarrunestesäiliötä tyhjäksi.. Piirit auki valumaan ja niin kauan lisäsin uutta nestettä kunnes joka piiri oli puhdas.
Tandem pumpun ja tehostajan välisen letkun vaihdoin, ei eroa mihinkään.
Alaväännötön on
Tosin kävin ajaa samanlaista ja ihan yhtä tehoton alhaalla, sitten nykäisemällä meno alkaa. Liekkö normaali, en tiedä
Mutta positiivista että auto nyt toimii kumminkin kaikinpuolin muuten.
Egrrää herjaa vikavalolla, sammuu kuittaamllla mutta noin kolmen startin jälkeen taas valo syttyy.
Takajarrusatulat, levyt,palat ja liukutapit uusin kokonaan.
Nyt ON jarrut :)
Vänkärin takasatula imi ilmaa jostain välistä.
Ilmauksenkin sain tehtyä itse tyylillä että en päästänyt jarrunestesäiliötä tyhjäksi.. Piirit auki valumaan ja niin kauan lisäsin uutta nestettä kunnes joka piiri oli puhdas.
Tandem pumpun ja tehostajan välisen letkun vaihdoin, ei eroa mihinkään.
Alaväännötön on
Tosin kävin ajaa samanlaista ja ihan yhtä tehoton alhaalla, sitten nykäisemällä meno alkaa. Liekkö normaali, en tiedä
Mutta positiivista että auto nyt toimii kumminkin kaikinpuolin muuten.
Egrrää herjaa vikavalolla, sammuu kuittaamllla mutta noin kolmen startin jälkeen taas valo syttyy.
Re: Tandem vikaako? Touran 2.0tdi
Ei ainakaan haitaksi ole mitata alipaine. Pitäis olla jo tyhjäkäynnillä luokkaa - 0.7bar tai enemmän.
Tuosta omasta mittasin niin ei ollut tyhjäkäynnillä juuri ollenkaan ja kierroksillakin vain - 0,2bar paikkeilla. Vaihtelen tandemin kun ehdin niin näkee sit olisko jotain jakoja koittaa saada tuo takaisin liikenteeseenkin.
Onneks on 2 autoa (tai siis vaggilaista), niin yleensä toinen on kunnossa :D
Edit.. (16.8.)
Vaihtelin just alkuviikolla kaverin pumppariin (1,9 atd) jakohihnan, niin mittasin siitä samalla alipaineen. Semmonen - 0,8bar löytyi tyhjäkäynnillä eikä jarrun pumppaaminen sitä merkittävästi heikentänyt (pikkasen laski kun jarrupoljinta pumppasi jatkuvasti mutta palautui heti kun lopetti) . Kyseisellä tandemilla ajettu luultavasti reilusti yli 400tkm, eli kunnossa olevalla pitäisi suunnilleen tuollaiset lukemat löytyä.
Mittauksen tein siten, että otin letkun irti alipainevaraajasta ja laitoin mittarin siihen letkun päähän kiinni.
Tuosta omasta mittasin niin ei ollut tyhjäkäynnillä juuri ollenkaan ja kierroksillakin vain - 0,2bar paikkeilla. Vaihtelen tandemin kun ehdin niin näkee sit olisko jotain jakoja koittaa saada tuo takaisin liikenteeseenkin.
Onneks on 2 autoa (tai siis vaggilaista), niin yleensä toinen on kunnossa :D
Edit.. (16.8.)
Vaihtelin just alkuviikolla kaverin pumppariin (1,9 atd) jakohihnan, niin mittasin siitä samalla alipaineen. Semmonen - 0,8bar löytyi tyhjäkäynnillä eikä jarrun pumppaaminen sitä merkittävästi heikentänyt (pikkasen laski kun jarrupoljinta pumppasi jatkuvasti mutta palautui heti kun lopetti) . Kyseisellä tandemilla ajettu luultavasti reilusti yli 400tkm, eli kunnossa olevalla pitäisi suunnilleen tuollaiset lukemat löytyä.
Mittauksen tein siten, että otin letkun irti alipainevaraajasta ja laitoin mittarin siihen letkun päähän kiinni.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa