VW Caddy 1,9 Tdi ajonesto päällä
Valvoja: ffp jäsenet
VW Caddy 1,9 Tdi ajonesto päällä
Osaisko joku kertoa, että mikä vialla. Mulla on Caddy vm.2007 1,9 tdi, mittari meni pimeeksi ja kun koneen sammutti, ei lähde käyntiin, hörähtää ja sammuu heti. Autoon on laitettu uusi ECU,virtalukko. Auto ollut merkkikorjaamollakin ja siellä olisi amispojat vaihdattaneet kaikki sähköosat siihen, kumma vika on. 4 kk tuota vikaa etsitty, ei kai tuollainen voi olla mitään avaruustekniikkaa. Jos olisi jollain ollut samanlainen vika ja kertoisi mistä löytyi syy. Kiitos !
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: VW Caddy 1,9 Tdi ajonesto päällä
Eli siis on mittaristo pimeänä? Siellä taitaa majailla ajoneston komponentteja ja jos ei sähkö kulje sinne asti, niin selvää että ei anna käydä.
Onko sulla mitään vikakoodeja antaa?
Onko sulla mitään vikakoodeja antaa?
Re: VW Caddy 1,9 Tdi ajonesto päällä
Ei ole vikakoodeja antaa, kun en ole itse sitä tutkinut. Tuo on tiedossa, että käynnistyksen esto on päällä, mutta kun ei anna purkaa sitä. On ollut merkkikorjaamossakin ja ei siellä amispojat osanneet mitään tehdä.
Tämä alkaa pikkuhiljaa ottaan pannuun, kun melkein kaikki sähköiset osat on uusittu ja ei vaan anna lupaa eculle.
Tämä alkaa pikkuhiljaa ottaan pannuun, kun melkein kaikki sähköiset osat on uusittu ja ei vaan anna lupaa eculle.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: VW Caddy 1,9 Tdi ajonesto päällä
"Purkaa ajonestoa"? Ei mikään kunniallinen huolto tuollaista teekään. Vai tarkoitatko sopeutusta tmv?
Re: VW Caddy 1,9 Tdi ajonesto päällä
Avaimessa oleva ajonestosiru luetaan lukupuolan välityksellä ja se tieto käsitellään mittaristossa sijaitsevassa ajonestopiirissä. Kun oikeanlainen numerokirjainsarja on saatu luettua avaimelta niin ajolupa annetaan can-väylää pisin moottorinohjaimelle joka luvan saatuaan jättää moottorin käymään käynnistyksen jälkeen. Jos lupaa ei saada (syystä tai toisesta) niin moottori sammuu heti käynnistyksen jälkeen, mutta mitään "lukkoa" sille ei tule vaan seuraavan kerran kun lupa saadaan onnistuneesti niin autolla pystyy taas ajamaan, ilman mitään "ajoneston purkamisia."
Jos mittaristo on mykkä / viallinen niin tuota lupaa ei ECU tule ikinä saamaan. Käytettyjä mittaristoja pystyy sopeuttamaan autoon, mutta vaatii harrastajan jolla on kunnon työkalut, tai merkkarin. Uutta mittaristoa ei tarvitse / kannata ostaa.
Jos mittaristo on mykkä / viallinen niin tuota lupaa ei ECU tule ikinä saamaan. Käytettyjä mittaristoja pystyy sopeuttamaan autoon, mutta vaatii harrastajan jolla on kunnon työkalut, tai merkkarin. Uutta mittaristoa ei tarvitse / kannata ostaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: VW Caddy 1,9 Tdi ajonesto päällä
Sen verran pitää vielä kommentoida että lähipiirissä oli eräästä -03 Polosta hävinnyt yksi avain. Uusi teetettiin tilalle ja jossain vaiheessa kadonnut löytyi. Sillä kun yritti käyntiin, niin ei enää lähteynyt millään avaimella käyntiin ennen huoltovisiittiä. Tiiä sitten mikä bugi oli järjestelmässä. Eivät huollossakaan olleet ennen tämmöistä tavanneet. :DJultsu kirjoitti:...mutta mitään "lukkoa" sille ei tule vaan seuraavan kerran kun lupa saadaan onnistuneesti niin autolla pystyy taas ajamaan, ilman mitään "ajoneston purkamisia."
Re: VW Caddy 1,9 Tdi ajonesto päällä
edit. eipä tullut luettua ajatuksella tuota lausetta. Bugilta kuulostaa joo.
Ei ole mitään bugia, avaimia ohjelmoitaessa pitää aina olla kaikki avaimet mukana jotta ne saa ajoneston muistiin, virallisesti konserni ei tue yksittäisten avaimien lisäilyä (joka on toki tehtävissä kolmansien osapuolien ohjelmilla..) Eli tuon yhden löytyneen avaimenkin saisi siis vielä koodattua mukaan toimintaan.
Ei ole mitään bugia, avaimia ohjelmoitaessa pitää aina olla kaikki avaimet mukana jotta ne saa ajoneston muistiin, virallisesti konserni ei tue yksittäisten avaimien lisäilyä (joka on toki tehtävissä kolmansien osapuolien ohjelmilla..) Eli tuon yhden löytyneen avaimenkin saisi siis vielä koodattua mukaan toimintaan.
Re: VW Caddy 1,9 Tdi ajonesto päällä
No niin, auto suostui käynnistymään, mutta nyt tehot hukassa ja ohjaustehostin ei toimi.
Vika oli hapettunut johto virtalukon ja mittariston välillä ( virtalukon kelalta mittariin ajonesto)
Nyt pukkaa vikakoodia, P145D, P1495, P0473, P0243
Mittaristossa vilkku hehkuvalo, öljynpainevalo palaa, moottorin vikavalo palaa ja ohjaustehostimen vikavalo palaa.
Osaako joku auttaa ??
Vika oli hapettunut johto virtalukon ja mittariston välillä ( virtalukon kelalta mittariin ajonesto)
Nyt pukkaa vikakoodia, P145D, P1495, P0473, P0243
Mittaristossa vilkku hehkuvalo, öljynpainevalo palaa, moottorin vikavalo palaa ja ohjaustehostimen vikavalo palaa.
Osaako joku auttaa ??
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: VW Caddy 1,9 Tdi ajonesto päällä
Saakko VCDS:n päähän autoa? Se kertois vähän selkeemmin noi viat.
Re: VW Caddy 1,9 Tdi ajonesto päällä
Voi olla tyhmä kysymys mutta onks siellä moniurahihna tallella? Kaverin Pösössä oli vähän vastaavat oireet ja siinä oli moniurahihna mennyt poikki. Laturin merkkivalo ei syttynyt missään vaiheessa. Mittaa latausjännite kuitenkin auton käydessä, jos hihna on paikallaan (mutta toi VCDS olis kyllä eka homma, jos mahdollista).
Re: VW Caddy 1,9 Tdi ajonesto päällä
Toimiiko se ohjaustehostin hihnalla vai sähköllä?
Meillä on ainaki Tdi Polossa sähköinen tehostimen pumppu.
Akun ympäristön kaikki "isonsähkön" liitännät varmaan kannattaa tarkistaa ettei ole löysiä tai hapettuneita, samoin maadoituspisteet.
Vois äkkiä aiheuttaa vikakoodeja.... Eikä maksa mitään.
Meillä on ainaki Tdi Polossa sähköinen tehostimen pumppu.
Akun ympäristön kaikki "isonsähkön" liitännät varmaan kannattaa tarkistaa ettei ole löysiä tai hapettuneita, samoin maadoituspisteet.
Vois äkkiä aiheuttaa vikakoodeja.... Eikä maksa mitään.
Re: VW Caddy 1,9 Tdi ajonesto päällä
Vaikka aihe onkin jo hieman vanhentunut, kirjoitan silti.
Minulla oli 2005 mallin tdi caddyssa samat oireet kuin aloitusviestissä kerrotaan. Syy oli oikosulussa oleva ilmastoinnin korkeapaineanturi. Se poltti sulakkeen, jonka perässä on mittaristo -> ajonesto päälle. Eivät tosin huollossa kauaa etsineet vikaa.
Auton sai käyntiin kun vaihtoi joka starttaukselle uuden sulakkeen.
Minulla oli 2005 mallin tdi caddyssa samat oireet kuin aloitusviestissä kerrotaan. Syy oli oikosulussa oleva ilmastoinnin korkeapaineanturi. Se poltti sulakkeen, jonka perässä on mittaristo -> ajonesto päälle. Eivät tosin huollossa kauaa etsineet vikaa.
Auton sai käyntiin kun vaihtoi joka starttaukselle uuden sulakkeen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa