Eli ongelmana olis, että ei löydy tehoja. auto on vw golf 1.9 tdi automaatti ALH moottorilla ja tehot on todellakin kadoksissa. huippunopeus 120kmh ja muutaman kilometrin kiihdyttämisen jälkeen 140kmh. ohittaminen on vain haave. sillä kiihtyy todella hitaasti normaaliin ajonopeuteen.
Turbo ahtaa, mutta ahdoista ei tietoa egr-venttiili on putsattu, vikakoodit luettu
P1564: Kaasuläpän käyttölaitteen ohjausjärjestelmä, tyhjäkäyntiasentoa ei alustettu
P1556: Turboahtimen ahtopaine odotettua pienempi
kerran myös antoi koodin P1144: ilmamassamittarin 1 virtapiiri, singaali liian suuri
,mutta toisen kerran kun katsoin vikaa ei siitä enää löytynyt
ilmanmassamittari anturi irroitettu, mutta mitään eroja ei huomannut.
pitäiskö maf vaihtaa vai mitä suosittelisitte?
Mikä vikana vw golf
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Mikä vikana vw golf
Kuulostaa varmaan ketkuilulta, mutta luetuta ne vikakoodit vcds tai vastaavalla laitteella. Autossas ei oo kaasuläppää.
Haulla löydät näistä mahdollisista vioista juttua. Maf, n75 ja sen letkut. Siinäpä ne tyypillisimmät. Maf on se ilmamassamittari ja siitä jos tulee itekseen tuommonen vikakoodi niin sen nyt vaihtasin ihan ekana.
Haulla löydät näistä mahdollisista vioista juttua. Maf, n75 ja sen letkut. Siinäpä ne tyypillisimmät. Maf on se ilmamassamittari ja siitä jos tulee itekseen tuommonen vikakoodi niin sen nyt vaihtasin ihan ekana.
Re: Mikä vikana vw golf
Turbon alipainekellosta saattaa olla kalvo hajalla.
Re: Mikä vikana vw golf
Itse vaihtaisin ilmamäärämittarin anturin jos johdon irrotus ei muuta tilannetta. Anturin ollessa rikki se tehdasarvoissa ja seuraa vain poljinanturia. Vag com tai muu vastaava näet kyllä ilmamäärämittarin arvon ja näet muuttuuko se..Jårtan kirjoitti:Eli ongelmana olis, että ei löydy tehoja. auto on vw golf 1.9 tdi automaatti ALH moottorilla ja tehot on todellakin kadoksissa. huippunopeus 120kmh ja muutaman kilometrin kiihdyttämisen jälkeen 140kmh. ohittaminen on vain haave. sillä kiihtyy todella hitaasti normaaliin ajonopeuteen.
Turbo ahtaa, mutta ahdoista ei tietoa egr-venttiili on putsattu, vikakoodit luettu
P1564: Kaasuläpän käyttölaitteen ohjausjärjestelmä, tyhjäkäyntiasentoa ei alustettu
P1556: Turboahtimen ahtopaine odotettua pienempi
kerran myös antoi koodin P1144: ilmamassamittarin 1 virtapiiri, singaali liian suuri
,mutta toisen kerran kun katsoin vikaa ei siitä enää löytynyt
ilmanmassamittari anturi irroitettu, mutta mitään eroja ei huomannut.
pitäiskö maf vaihtaa vai mitä suosittelisitte?
Lähetetty minun SM-A520F laitteesta Tapatalkilla
Re: Mikä vikana vw golf
Älä sille ilmamassamittarille vielä mitään tee. Sen vikakoodi voi olla seurausta liian pienistä ahdoista. Tarkasta se turbon rasian kalvon kunto. Voi vaikka itse suulla imeä sitä ilmaa irroitetusta letkusta.
Re: Mikä vikana vw golf
Ilmamassamittarin tarkastus on helppo, jos lainaa esim. kaverilta toimivan, heittää paikalle ja kokeilee, ellei sitten vikakoodeja lukemalla ongelmaa löydy. Minusta asian vahvistaa se, että mafin irrotuksella ei ole vaikutusta tehoihin tapauksessasi, noin se juuri tekee kun on hajalla eli mm vedot loppuu
Alipainekellon voi kans kokeilla Huhun kertomalla periaatteella, varmistaa samalla miten tanko liikkuu siinä kellossa, ettei ole jumissa tms
Alipainekellon voi kans kokeilla Huhun kertomalla periaatteella, varmistaa samalla miten tanko liikkuu siinä kellossa, ettei ole jumissa tms
Re: Mikä vikana vw golf
No jos kone on jostain muusta syystä hengetön, niin maffin irrotus tuskin kertoo sen maffin kunnosta yhtään mitään ;)
Mutta tosiaan, jos jollakin tutulla on autossaan vastaava maf niin sillä on helppo ja nopea testata.
Mutta tosiaan, jos jollakin tutulla on autossaan vastaava maf niin sillä on helppo ja nopea testata.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa