Ei palstalla ainakaan epideemisiä vikoja ole ollut kyseisissä koneissa. Itsellä kohta 250tkm täynnä ja egr vaihdettu jossain kohti muuten ei ongelmia.
Näillä kilsoillahan voi jo varautua että turbo, massapyörä-kytkin ja dpf menee päivänä minä hyvänsä ja se on normaalia kulumista mutta koputetaan puuta että pääsis vielä jonkun matkaa:)
Moottorikoodi itsellä cayc 77kw.
Onko 1.6CRTDI paras VAG moottori aikoihin
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 17.6.2017 21:48
Re: Onko 1.6CRTDI paras VAG moottori aikoihin
No... parhaudesta en tiedä mutta mainitsemiasi vikoja lukuunottamatta paljon on porukka tuollakin koneella ajanut. Kuka pitää mitäkin pahana vikana. Itsellä kohta BKD:ssa turbo vaihtoon + samalla ohjelma päivitys (n.190hp) ja mielestäni 280tkm on jo ihan ok maksaa kyseisen remontin hinta. Joku voi ajaa vapari bensa-japsilla 400tkm ilman isoja vikoja mutta oma selkä ja hermot ei sitä kestäisi :-)
Re: Onko 1.6CRTDI paras VAG moottori aikoihin
EGR ja DPF ongelmat ovat tietenkin arkipäivää kaikissa satoja tonneja rullatuissa moottoreissa, 1.6tdi puolella vain ongelmana on niiden asennuspaikka. Perin veemäinen homma niiden vaihtaminen. Itsellä 255tkm ajettu 2011 Octavia, EGR ongelmia odotellessa. Vauhtipyörämurheita ei enää tuon ikäisessä ole kun on tullut tehtaalta yksmassa vauhtipyörällä.
DPF:n täyttöastettahan voi VCDS:llä katsella. Itsellä ihan hyvin vielä virtaa 255tkm kohdalla vaikka tehoa on 160-170heppaa softattu.
DPF:n täyttöastettahan voi VCDS:llä katsella. Itsellä ihan hyvin vielä virtaa 255tkm kohdalla vaikka tehoa on 160-170heppaa softattu.
Re: Onko 1.6CRTDI paras VAG moottori aikoihin
Onhan noi kyllä aika paskoja koneita.. Ruma ääni, siemens ruiskutus, ei kulje mihinkään.. 2.0 tdi bosch ihan eri luokkaa.. Ja saa kunnon vaihteistoilla.. En ole kenellekään vielä 1.6 suositellut..
Re: Onko 1.6CRTDI paras VAG moottori aikoihin
MikaJ kirjoitti:EGR ja DPF ongelmat ovat tietenkin arkipäivää kaikissa satoja tonneja rullatuissa moottoreissa, 1.6tdi puolella vain ongelmana on niiden asennuspaikka. Perin veemäinen homma niiden vaihtaminen. Itsellä 255tkm ajettu 2011 Octavia, EGR ongelmia odotellessa. Vauhtipyörämurheita ei enää tuon ikäisessä ole kun on tullut tehtaalta yksmassa vauhtipyörällä.
DPF:n täyttöastettahan voi VCDS:llä katsella. Itsellä ihan hyvin vielä virtaa 255tkm kohdalla vaikka tehoa on 160-170heppaa softattu.
Ei ollut älytön hinta vw dpf saksasta ja asennus liikkeessä, tulikohan maksaan 500-600e. Tosin kohtahan se voi olla taas uusinnan tarpeessa.
Dpf saa nykyään tarvikkeena, olisko tonnin asennettuna mutta sen kanssa ei ole huollon mukaan vielä mitään ongelma. Mitätön täyttöaste näilläkin kilsoilla. Saman saa kai vielä ajaa ennen ongelmia.
Yksöismassavauhtipyörä? Eli olen turhaan kuumotellut kaksoismassavauhtipyörä ongelmilla ja kuulostellut joko alkaa rapiseen? :D
Turboremppa onkin sitten vissiin ainakin 1500e pieti.
Re: Onko 1.6CRTDI paras VAG moottori aikoihin
!.9 tdi jakajapumpulla ja perinteisellä turbolla lienee vahvin ikinä tehty vw- moottori.
Lankomiehellä minun ex-cordoba vieläkin ajossa eikä ole
kun + 600 000 km mittarissa. Konetta ei avattu/ alkuperäinen turbo.
Kytkin on vaihdettu 500 000 kohdilla.
Lankomiehellä minun ex-cordoba vieläkin ajossa eikä ole
kun + 600 000 km mittarissa. Konetta ei avattu/ alkuperäinen turbo.
Kytkin on vaihdettu 500 000 kohdilla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa