AFN passatti tekee semmosta temppua , että jos pakkasta on enemmän kun -15 niin minuutin käynnin jälkeen sammuu eikä enää lähde. Suutinputkien ilmauksen jälkeen lähtee. ELi ottaa ilmaa kylmillä keleillä. Polttoainesuodatin vaihdettu eilen.Tänään pääsee taas kokeilemaan kun on -31
ajossa ei oiereita, ei vikakoodeja (yllätys)
Yritin etsiä vanhaa juttua siitä polttoainesuodattimen kannen putkien muutoksesta(ohituksesta), kun muistelin semmosesta lukeneeni monta vuotta sitten. Mihin vaivaan se auttoi?
-vk-
AFN sammuu käynnistyksen jälkeen.
Valvoja: ffp jäsenet
Re: AFN sammuu käynnistyksen jälkeen.
Idea siinä muutoksessa oli saada se t-kappale pois polttoainesuodattimesta; o-rengas tykkää alkaa vuotamaan vanhemmiten.
Siinä yksi vaihtoehto, siihen ehdolle kaveriksi "tankkilaitteen" haurastuminen.
Ylivuotoletkuthan olet vaihtanut jo?
Siinä yksi vaihtoehto, siihen ehdolle kaveriksi "tankkilaitteen" haurastuminen.
Ylivuotoletkuthan olet vaihtanut jo?
Re: AFN sammuu käynnistyksen jälkeen.
noup!
Saisko vähän lisätietoa ylivuotoletkusta. Misä se on.?
Enkä oikeastaan tiedä mikä on "tankkilaite";kaan..
-vk-
Saisko vähän lisätietoa ylivuotoletkusta. Misä se on.?
Enkä oikeastaan tiedä mikä on "tankkilaite";kaan..
-vk-
Re: AFN sammuu käynnistyksen jälkeen.
Kävin taas vaihteeksi pyrähtämässä parkkipaikalla. -26 on vieläkin joten ei kauheita remontteja innosta alkaa tekemään. Kattelin paluupuolen letkuja ja ainut huomio oli että se paluu kun menee suodatinkanteen niin natsa pyörii siinä aika löysästi. En tiedä minkämoinen liitos siinä pikkuosan(kannen) alla on mutta muuten ei yhtäkkiä näkyny vuotoja tai rikkoontumisia.
suuttimista ku ilmaili nin taas lupaili. Ja siis ilman lohkolämmitintä pitää aina rykäistä käyntiin. -30 on ollu kipuraja, sen jälkeen ei tarvi yrittää.
kilometrejä 470 000
-vk-
suuttimista ku ilmaili nin taas lupaili. Ja siis ilman lohkolämmitintä pitää aina rykäistä käyntiin. -30 on ollu kipuraja, sen jälkeen ei tarvi yrittää.
kilometrejä 470 000
-vk-
Re: AFN sammuu käynnistyksen jälkeen.
Ylivuotoletkut ovat ne pienet kangaspäällysteiset letkut, jotka lähtevät suuttimilta. Ja hox! Siinä ei mikä tahansa letku kestä; kohtuullisen kuuma polttoaine virtaa läpi auton käydessä.
Tankkilaite löytyy joko takapenkin tai peräkontin maton alla sijaitsevan luukun alta, riippuen mallista.
Tankkilaite löytyy joko takapenkin tai peräkontin maton alla sijaitsevan luukun alta, riippuen mallista.
Re: AFN sammuu käynnistyksen jälkeen.
Olikos se suodatin kansi niin että paluupuolen letkut vaan yhteen, eli ei tarvi tulapata mitään suodatin kannessa.?
Mikäli otan irti sen "tankkilaitteen" niin mitä sieltä voi löytymän.Eli mitä pitää tsekata, ei ole mitään hajuakkaan että minkälainen kyseinen aparaatti on.?
Mikäli otan irti sen "tankkilaitteen" niin mitä sieltä voi löytymän.Eli mitä pitää tsekata, ei ole mitään hajuakkaan että minkälainen kyseinen aparaatti on.?
Re: AFN sammuu käynnistyksen jälkeen.
Tankkilaite on nimensä mukaisesti tankissa kiinni, sisältää polttoainelähdön ja -paluun, mahdollisesti lisälämmittimen polttoaineliitännän ja polttoainemittarin anturin.
Halkeamia näkyy siinä kulmakohdassa, jos niitä on.
Halkeamia näkyy siinä kulmakohdassa, jos niitä on.
Re: AFN sammuu käynnistyksen jälkeen.
Tarkastahan paluuputken takaiskuventtiili. Sijaitsee siinä melkein suodattimen vieressä.
Re: AFN sammuu käynnistyksen jälkeen.
Noniin, ongelmia jo vähän lämpösemmälläkin ja pumpun kylki märkä. Näyttää tulevan alemman tiivistepinnan välistä. Vaikuttaako vuotopaikka myös käynnistyksiin jos tuo alemman kannen tiiviste vuotaa. ?
Re: AFN sammuu käynnistyksen jälkeen.
Löytyi paluuletkuista reikä , sieltä suuttimien välistä. Pumpun tiivistesatsi tilattu. Paluuletkuja tuli vaihdettua pumpulle asti. Kaipa tämä tästä pikkuhiljaa..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa