LAMBDA Skoda Octavia 2.0 TDI, 2007

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Peltilehmä
-
Viestit: 51
Liittynyt: 7.9.2011 14:18

LAMBDA Skoda Octavia 2.0 TDI, 2007

ViestiKirjoittaja Peltilehmä » 29.11.2017 11:54

Onko kyseisessä otsikon autossa Lambda-anturia? Moottori taisi olla jokin 1Z...
Auto muuttunut tehottomaksi, ei kumminkaan mennyt tehdasasetuksille.
Elimei auta auton sammuttaminen ja uudelleenkäynnistys. Mittaristoon syttyi moottorinohjausvaroitusvalo eli se oranssi valo.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: LAMBDA Skoda Octavia 2.0 TDI, 2007

ViestiKirjoittaja Jultsu » 29.11.2017 16:15

Ajattelit luottaa sokeaan tuuriin ja vaihdella osan/osia lukematta vikakoodeja?

Ei näin.

teuska
-
Viestit: 34
Liittynyt: 18.8.2006 10:34

Re: LAMBDA Skoda Octavia 2.0 TDI, 2007

ViestiKirjoittaja teuska » 29.11.2017 17:23

1Z moottori ollut käytössä konsernilla 90 luvun alkupuolella. Ei pahalla, mutta komppaan Jultsua. Jos ennakkotiedot autosta tuolla mallilla niin parempi olla ostamatta mitään ja harkita korjaamolle vientiä.

Bilteman sivuilta rekisterinumerolla tai auton huoltokirjasta moottorikoodi selville. Sen kun kertoo tänne ja jonkun avuliaan luokse VCDSn kanssa lukemaan vikakoodeja niin tulee suht varmasti monta kertaa halvemmaksi jatkossa.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: LAMBDA Skoda Octavia 2.0 TDI, 2007

ViestiKirjoittaja pete73 » 29.11.2017 22:33

Se moottorikoodi lienee tuon ikäisessä muotoa B** ;)

Ja kompataan edellisiä: ensimmäisenä vikakoodien luku kunnon testerillä (esim VCDS), ei millään halvalla yleislaitteella joka ei osaa merkkikohtaista diaknostiikkaa (osa vioista toki löytyy niilläkin, muttei läheskään kaikki).

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

Re: LAMBDA Skoda Octavia 2.0 TDI, 2007

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 29.11.2017 23:40

Bkd tuo on. Ja vikakoodeja lukuun. Ahdinta veikkaan kristallipallosta

Peltilehmä
-
Viestit: 51
Liittynyt: 7.9.2011 14:18

Re: LAMBDA Skoda Octavia 2.0 TDI, 2007

ViestiKirjoittaja Peltilehmä » 30.11.2017 8:26

Tässä juuri tarkoitus katsoa ensin sillä halvalla dongelilla, että mitä vikoja on vikamuistissa. Viimeksi keväällä vaihdoin ilmamassa-anturin, kun katsastuksessa päästöarvoksi tuli 4.2, ilmamassa-anturin jälkeen putosi jo 2.1, mutta se keksitty rajahan on se 0.5.
Tein sen MrMuscel-käsittelyn ja arvot tippuivat dramaattisesti ja auto meni heittämällä läpi pakokaasutesteistä! Eli kyseiseen vermeeseen rakennettu pakokaasujen takaisinkierto EGR on ihan syvältä!
Naapuri teki laipan siihen takaisinkiertolinjaan ja laippaan kokeilemalla reiän eli sen kokoinen , että ei anna vikailmoitusta ja reiän suuruudeksi tuli 11mm, ja toimii hyvin.
Kiertää siis vähemmän niitä hiukkasia uudelleenpoltettavaksi ja joten ei paskota turbon siipiä ja sun muita vivustoja siellä.
Eilen moottorinohjauksen vikavalo sammui, mutta pienillä vaihteilla kiihdytettäessä tulee kyllä ISOT mustat savut ja muutenkin tuntuu "tukkoiselta"
Turbon vaihtohan se OIKEA tapa olisi, mutta en viitsi 2000€ autoon ostaa 1500€ turboa.
Katsotaan nyt sitten mitä löytynee..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa