Onko kyseisessä otsikon autossa Lambda-anturia? Moottori taisi olla jokin 1Z...
Auto muuttunut tehottomaksi, ei kumminkaan mennyt tehdasasetuksille.
Elimei auta auton sammuttaminen ja uudelleenkäynnistys. Mittaristoon syttyi moottorinohjausvaroitusvalo eli se oranssi valo.
LAMBDA Skoda Octavia 2.0 TDI, 2007
Valvoja: ffp jäsenet
Re: LAMBDA Skoda Octavia 2.0 TDI, 2007
Ajattelit luottaa sokeaan tuuriin ja vaihdella osan/osia lukematta vikakoodeja?
Ei näin.
Ei näin.
Re: LAMBDA Skoda Octavia 2.0 TDI, 2007
1Z moottori ollut käytössä konsernilla 90 luvun alkupuolella. Ei pahalla, mutta komppaan Jultsua. Jos ennakkotiedot autosta tuolla mallilla niin parempi olla ostamatta mitään ja harkita korjaamolle vientiä.
Bilteman sivuilta rekisterinumerolla tai auton huoltokirjasta moottorikoodi selville. Sen kun kertoo tänne ja jonkun avuliaan luokse VCDSn kanssa lukemaan vikakoodeja niin tulee suht varmasti monta kertaa halvemmaksi jatkossa.
Bilteman sivuilta rekisterinumerolla tai auton huoltokirjasta moottorikoodi selville. Sen kun kertoo tänne ja jonkun avuliaan luokse VCDSn kanssa lukemaan vikakoodeja niin tulee suht varmasti monta kertaa halvemmaksi jatkossa.
Re: LAMBDA Skoda Octavia 2.0 TDI, 2007
Se moottorikoodi lienee tuon ikäisessä muotoa B** ;)
Ja kompataan edellisiä: ensimmäisenä vikakoodien luku kunnon testerillä (esim VCDS), ei millään halvalla yleislaitteella joka ei osaa merkkikohtaista diaknostiikkaa (osa vioista toki löytyy niilläkin, muttei läheskään kaikki).
Ja kompataan edellisiä: ensimmäisenä vikakoodien luku kunnon testerillä (esim VCDS), ei millään halvalla yleislaitteella joka ei osaa merkkikohtaista diaknostiikkaa (osa vioista toki löytyy niilläkin, muttei läheskään kaikki).
Re: LAMBDA Skoda Octavia 2.0 TDI, 2007
Bkd tuo on. Ja vikakoodeja lukuun. Ahdinta veikkaan kristallipallosta
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 7.9.2011 14:18
Re: LAMBDA Skoda Octavia 2.0 TDI, 2007
Tässä juuri tarkoitus katsoa ensin sillä halvalla dongelilla, että mitä vikoja on vikamuistissa. Viimeksi keväällä vaihdoin ilmamassa-anturin, kun katsastuksessa päästöarvoksi tuli 4.2, ilmamassa-anturin jälkeen putosi jo 2.1, mutta se keksitty rajahan on se 0.5.
Tein sen MrMuscel-käsittelyn ja arvot tippuivat dramaattisesti ja auto meni heittämällä läpi pakokaasutesteistä! Eli kyseiseen vermeeseen rakennettu pakokaasujen takaisinkierto EGR on ihan syvältä!
Naapuri teki laipan siihen takaisinkiertolinjaan ja laippaan kokeilemalla reiän eli sen kokoinen , että ei anna vikailmoitusta ja reiän suuruudeksi tuli 11mm, ja toimii hyvin.
Kiertää siis vähemmän niitä hiukkasia uudelleenpoltettavaksi ja joten ei paskota turbon siipiä ja sun muita vivustoja siellä.
Eilen moottorinohjauksen vikavalo sammui, mutta pienillä vaihteilla kiihdytettäessä tulee kyllä ISOT mustat savut ja muutenkin tuntuu "tukkoiselta"
Turbon vaihtohan se OIKEA tapa olisi, mutta en viitsi 2000€ autoon ostaa 1500€ turboa.
Katsotaan nyt sitten mitä löytynee..
Tein sen MrMuscel-käsittelyn ja arvot tippuivat dramaattisesti ja auto meni heittämällä läpi pakokaasutesteistä! Eli kyseiseen vermeeseen rakennettu pakokaasujen takaisinkierto EGR on ihan syvältä!
Naapuri teki laipan siihen takaisinkiertolinjaan ja laippaan kokeilemalla reiän eli sen kokoinen , että ei anna vikailmoitusta ja reiän suuruudeksi tuli 11mm, ja toimii hyvin.
Kiertää siis vähemmän niitä hiukkasia uudelleenpoltettavaksi ja joten ei paskota turbon siipiä ja sun muita vivustoja siellä.
Eilen moottorinohjauksen vikavalo sammui, mutta pienillä vaihteilla kiihdytettäessä tulee kyllä ISOT mustat savut ja muutenkin tuntuu "tukkoiselta"
Turbon vaihtohan se OIKEA tapa olisi, mutta en viitsi 2000€ autoon ostaa 1500€ turboa.
Katsotaan nyt sitten mitä löytynee..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 39 vierailijaa