1.9tdi ahf mk4 golf

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jasuppa
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 8.10.2017 20:58

1.9tdi ahf mk4 golf

ViestiKirjoittaja Jasuppa » 8.10.2017 21:11

Autona 1.9tdi golf, 81kw/110hp. Autosta petti venttilin paininkuppi jolloi meni moottori remonttiin. Tämän jälkee turbo petti ja turbo uusittiin. Eli käytännössä tekniikan pitäisi olla kuin uusi. Kuitenki viimeisen 20tkm ajettu vajaa tehoisena, syystä tai toisesta. On vaiheltu maffia, n75, alipaineletkuja, egr putsattu, turbon välijäähy putsattu, diiselsuodatin vaihdettu ymsyms.. vcds.n mukaan nokan ajotus kohillaan, ahdot ei välillä pysy perässä, mutta pääsääntöisesti kyllä. Maffin arvoilla sama homma. Parhaat vääntötehothan pitäisi olla 1500-2500 mutta omasta mielestä parhaiten vetää 3500 paikkeilla, turbokin alkaa heräillä vasta 2000rpm paikkeilla. 1,2,3 vaihteet tuntuu vetävän suhteellisen normaalisti, mutta 100kmh jälkeen meno tyssää täysin. Ennen koneremonttia huippujakin keräsi sen 190, nyt ei edes 160.. epätoivosta etsimistä vain. Mitään suurempaakaan oikeen voi tehdä kuin vain vklp aikaa tehdä armeijan takia.. auto saatava aina viikoksi ajoon. Joku velho vois loitsia mulle ratkasun tähän:<

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: 1.9tdi ahf mk4 golf

ViestiKirjoittaja pete73 » 8.10.2017 21:41

Katosiko vedot koneremontin yhteydessä vaiko turbon uusimisen jäljiltä?

Mikä/mistä ahdin tuli? Onko varmistettu että ahtimen säädöt on kohdillaan (säätökellon varsi ja rajoitinruuvi)?

Onko riittävän alipaineen olemassaolo mitattu? Se ahdonsäätö kun toimii alipaineella..
Toimiiko jarrutehostin hyvin tyhjäkäynnillä rullatessa ja useamman kerran peräkkäin jarrua painettaessa? (Toimii samalla alipaineella)

Vcds ei taida tietää nokan ajoituksesta mitään, vaan näyttää ruiskupumpun ajoituksen. Nokka asetetaan lukitustyökalulla (lattarauta tms). Onhan 1-sylinterin molemmat nokat ylöspäin kun kone on ajoitusmerkeissä?

Jasuppa
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 8.10.2017 20:58

Re: 1.9tdi ahf mk4 golf

ViestiKirjoittaja Jasuppa » 9.10.2017 0:46

En osaa sanoa katosiko turbon vaihon vaiko remontin yhteydessä, sisään ajaessa en vingutellu menemään, ja jokusen tuhannen kilometrin jälkeen ku lähin vasta polkemaan niin totesin ettei liiku, jonka jälkee huomattii että turbo rikki. Turbon vaihos jälkeen taas sisäänajoa ja sen jälkee ruvettu raapimaan päätä ku ei liiku niinkuin ennen. ahdin tuli turbotukulta, ja itseasiassa säätökello ja rajotin ruuvvi ollu mietinnän alla mutta armeijan takia ku en ehin purkamaan nii seki vähän jääny vaiheeseen. Alipaineita ei ole mitattu, mutta jarrut mielestäni toimii ihan normaaliin tapaan. Täytyy ottaa selvää tosta 1. Pytyn nokista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 22 vierailijaa