Tdi kuumakäynistys

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

gav
-
Viestit: 3
Liittynyt: 5.9.2017 22:13

Tdi kuumakäynistys

ViestiKirjoittaja gav » 5.9.2017 22:28

Potilaana 01 alh koneella oleva skoda. Näissähän on tuota ongelmaa ollut paljonkin tuon kuumakäynistyksen kanssa, mutta kun vaihdoin tuossa vesipumpun kun vanha rupesi vuotamaan 20tkm jälkeen, niin kuumakäynistys meni huonompaan suuntaan kun ennakko vag-comilla katsottuna on nyt noin 62 ja aikasemmin hihnavaihdon yhteydessä jäi laiskuuttaan johonkin 77 lukemaan. Ei tuo nyt pitäisi vaikuttaa noin paljo?. Aikasemmin kuumalla koneella starttaukseen meni noin 3-4 rundia kun nyt poikeukksetta vaatii ne jonkun 10 kierrosta, jolloin lähtee muutenkin käyntiin. Startti ja kaapelit uusittu noin 2v sitten eikä silloinkaan se juurikaan paremmaksi muuttunut.

Aiksemmassa agr koneisessa autossa kokeilin noita relevirityksiä, mutta en oikein saanut toimimaan.

Mietin myös uuden käytetyn ecun tilaamista, mutta ongelmaksi jää se että ei oikein ole tietoa millainen se kuumakäynistyskartta niissä sitten on. Pystyykö varaosanumeron perusteella päättelemään että olisi uudemmalla softalla? Toki tuon ajoneston koodaaminen tuottaa lisätyötä, mutta eikös se samalla lailla mene kuin aivaimenkin koodaus. Jossain kaapinpohjalla mulla on tuo vagtacho jolla sen pin-koodin kaivoin edellisessä autossa mittaristosta ja vag-comilla sitten loput jos muistan oikein.?

Hieman tyyriistä kuulostaa kun eräältä softaajalta kyselin tuon kartan muutoksesta niin sanoi että noin 800e. Puolet auton arvosta joten ei oikein houkuta. Toki jos täältä joltakin vehkeet löytyy ja saa tuon uuden kartan ajettua sisään niin olen oikein kiinostunut.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Tdi kuumakäynistys

ViestiKirjoittaja Jultsu » 6.9.2017 5:15

Vag-tacholla ei kaiveta pinniä eculta, ja se tarvitaan tuossa sopeutuksessa. Multa vois onnistua tuo starttikarttojen syöttöjen muokkaus "vähän" edukkaammin jos vaikutat satakunnan/pirkanmaan alueella. Toki postitsekin onnistuisi..

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

Re: Tdi kuumakäynistys

ViestiKirjoittaja p0wer » 6.9.2017 12:33

Täytyy sanoa että ompahan jollakin aika hyvin pokkaa pyytää tuollasesta hommasta kahdeksaa sataa. Ihan mielenkiinnosta, kuka ja missä?

Jyväskylässä voin myös korjata asian kuntoon. Laita profiilitietoihisi paikkakunta niin saat aina paremmin apua ongelmiisi.

Si_He
-
Viestit: 56
Liittynyt: 19.11.2012 19:31

Re: Tdi kuumakäynistys

ViestiKirjoittaja Si_He » 9.9.2017 13:32

Piti tulla muokkaamaan viestiä ja vastaamaan itse itselleni. Eli tarkastin asiaa yhdestä alh ecun ohjelmasta, kun oli juttua netissä myös alh moottorillisissa autoissa olleista kuumakäynnistys ongelmista. Eli kyllä ainakin osassa alh ecuissa on softassa käynnistyskartoissa tuota kuumana käynnistystä aiheuttavaa "bugia", kun aiemmin ehdin jo kirjoittaa, että tuo softasta aiheutuva kuumakäynnistys ongelma ei koskisi ollenkaan jakajapumpullisia moottoreita/ecuja.

Ja on kyllä tosiaan järjetön hinta tuo 800€ tuosta käynnistysongelman poistosta. Ja vaikka haluaisi optimoidun virisoftan lisäksi niin kallis on siltikin.. No varmasti ongelmaan löytyy järkevämpikin/halvempi ratkaisu ellei ole jo kunnossa.

gav
-
Viestit: 3
Liittynyt: 5.9.2017 22:13

Re: Tdi kuumakäynistys

ViestiKirjoittaja gav » 16.9.2017 13:37

En edes muista keneltä tuon tarjouksen sain. Oli muutaman 100km automatka edessä tuossa keväällä ja netistä otin vain muutamia numeroita joihin sitten soitin. Tuokin taisi olla ns. optimointi ohjelma ja sisältää nuo kuumakäynistyksen korjaukset ym..

Kyllä tuo bugi softassa koskee myös agr koneista ainakin oman kokemuksen mukaan. Ilmeisesti alh ecuissa 2001-2002 on tätä bugia, kun taas uudemmissa ja vanhemmissa (1999-2000) ei. Näin ainakin muistelen jostain lukeneeni.

Kokeilin tuota ecun koodauksen muuttamista automaattilaatikolle, jolloin tuo kuumakäynnistys kartta muuttuu ja nyt kyllä lähtee käyntiin kun vain avainta näpäyttää. Ei väliä onko kuuma vai kylmä. Että kyllä tuo vika on 100% tuossa softassa. Ainoa vain kun automaatin koodauksen kanssa kierrosherkkyys on ihan hukassa, alle 2700-3000 ei tapahdu juuri mitään ja satunnaisesti nykii hieman 1000-1500rpm. Lisäksi jättää vikakoodia automaattilaatikon puuttuvasta signaalista ja kytkinpoljin ei sammuta vakkaria. Eipä nuo jälkimmäiset juurikaan haittaa, mutta ei tuolla ole mukava ajaa tuollaisenaankaan.

Eli kyllä se olisi uuden ohjelman paikka, helpoin se tietenkin olisi jos joku se osaava tekisi. Tässähän pitäisi mennä softa sisään ihan avaamatta ecua? Toisaalta tekisi itsekkin mielei hieman yrittää, ohjeita kyllä tuntuu löytyvän. Mutta kun tarvitsee autoa koko ajan ja toinen auto on kansirempan alla niin ei oikein voi seisottaa jos jokin menee pieleen (mikä on hyvin tod.näköistä)

Olen pk-seudulta joten jos jo aikaisemmin apuaan tarjonneet voisivat laittaa yv:tä missä voisimme keskutella asiasta enemmän.

pornis
-
Viestit: 55
Liittynyt: 1.2.2005 22:02

Re: Tdi kuumakäynistys

ViestiKirjoittaja pornis » 29.9.2017 14:27

Ahu passatissa meinaa kuumana olla hankalaa lähtä käyntiin. Onko minkälainen homma muuttaa eculta tuota kuumana käynnistystä? Oisko mahdolista ostaa kaapeli ja ite räpeltää tuo muutos? Toisaalta jos joku omistaa kaapelit ja halua muuttaa tuon niin voi pistää toki privaa millä hintaa se onnistuis. Pohjois-pohjanmaalla tarve ja jos sen voi pelkkään ecuun tehdä niin voin sen postittaa.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Tdi kuumakäynistys

ViestiKirjoittaja Jultsu » 29.9.2017 16:11

Eihän se ole kuin muutaman numeroarvon muuttamista, eikä kaapelikaan maksa kuin parikymppiä, mutta ongelmia on kaksi:

- Mistä löydät toimivan (ja tod.näk. laittoman) version ohjelmasta jolla muokata tuota binääritiedostoa?

- Jos (ja kun) ryssit sen muokatun tiedoston tallentamisessa/siirtämisessä/muokkauksessa, auto jää siihen paikkaan eikä sitä välttämättä saa enää pelastettua mitenkään. Vaatii uuden ecun ja ajoneston sopeutukset tai sitten purkin lähetys jonnekin jossa tuuppaavat toimivan softan taas sisään. Tämän vuoksi suosittelen ensikertalaisille kokeilemaan hommaa käytännössä ensin harjoittelukappaleen avulla. Ei noi ecut montaa kymppiä maksa.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

Re: Tdi kuumakäynistys

ViestiKirjoittaja tekki » 30.9.2017 12:01

Ahu-passatissa 99% varmuudella juotoshomma, ei onnistu portista softan päivitys. Pistä privaa niin hoidetaan vaikka postittamalla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 32 vierailijaa