T5 96kw ja 128kw eroja

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

T5 96kw ja 128kw eroja

ViestiKirjoittaja Dona » 26.8.2017 18:28

Ostin tollasen -07 T5 transun ja pikku vireistys kiinnostais. Nippelitieto kyssäreitä olis harrastajille/korjaamotyypeille.

-Käykö 128kw turbo suoraan alitehoisen pakosarjaan? (letkujen ja putkien osalta myös)
-onko suuttimet erilaiset ja mihin teholukemiin ne todistetusti piisaa?
-onko kytkin sama ja kuinka pitkälle vakio-kytkimellä on menty?

Tehotavoite jossai 200-230hv luokkaa ja kaikki neuvot ja vinkit tervetulleita. Mielellään vaihdan myös ajatuksia privana aiheesta!

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

Re: T5 96kw ja 128kw eroja

ViestiKirjoittaja Axi » 26.8.2017 18:46

Turbo sopii paikalleen, mutta turbon ilmanottoputki pitää vaihtaa isompaan.
Esim. Finturbolta saattaisi löytyä paremminkin toimivaa turboa, perstuntumalla BNZ on nimittäin alakierroksilla virkeämpi kuin BPC

-07 on hiukkassuodatinkone, dpf:n tyhjennys sekä egr:n delete ja ohjelma taitavat nostaa tehot hyvin lähelle haluamiasi lukemia.

Kytkytin on minun muistini mukaan sama sekä BPC:ssä että BNZ:ssa.

Kun autossasi on 10 vuotta täynnä, nokka-akselin ja nostajien kunto on tarkastuslistalla melkein ensimmäisenä. Niitä on mennyt 200 tkm pinnassakin...

Sitten, jos autosi on etuvetoinen: oikea vetoakseli ja ns. tumppiakseli ovat kulutustavaraa. Kannattaa käyttää irti ja tarkistaa, tai vaihtaa suosiolla ennen virityksiä.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

Re: T5 96kw ja 128kw eroja

ViestiKirjoittaja Dona » 26.8.2017 19:00

Tuo hiukkassuodatin asia hoidetaan samalla kuin ohjelmoidaan auto uudelleen. Turboon meinasin vaihdatuttaa sisuskalut rempan yhteydessä, mutta tuo 128kw turbo ilmeisemmin isommilla siivillä, eli lähtökohtana parempi.

Auto on nelikko.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

Re: T5 96kw ja 128kw eroja

ViestiKirjoittaja Axi » 26.8.2017 23:39

BPC:n turbo on GTB1852, AXE:n (vanhempi 5-pyttyinen ilman DPF:ää turbo taas GT2052V)
Molemmat sopivat samoihin liitäntöihin, kenties vanhempi parempi lähtökohta?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

Re: T5 96kw ja 128kw eroja

ViestiKirjoittaja Dona » 29.10.2017 14:02

Löytyykö tietoa näiden suuttimista? Onko kenties samoja tai tieto 96kw suuttimien tuotosta/riittävyydestä piisais.

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

Re: T5 96kw ja 128kw eroja

ViestiKirjoittaja Tero P » 31.10.2017 7:45

^Mikä moottorikoodi on kyseessä?
Vois sen perusteella kattoa mitkä suuttimet siellä on.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

Re: T5 96kw ja 128kw eroja

ViestiKirjoittaja Dona » 31.10.2017 21:00

Eiköhän se tuo BNZ ole.

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

Re: T5 96kw ja 128kw eroja

ViestiKirjoittaja Tero P » 31.10.2017 23:22

Jos kerran kone on BNZ ni nettietka mukaan suuttimien osanro on 070130073R.
Ja boschin tarjoamien tietojen mukaan ko. suutin on 7,5mm pumppu elementillä ja 380 kärjellä, eli suomeksi todella pienet suuttimet.
Arvioisin et nelimukisessa koneessa nuo suuttimet vois törky pitkällä duraatiolla riittää n.160hv tienoille jos koneesta on dpf poistettu.
Viismukisessa voi juuri juuri saada sen 200hv puristettua noilla.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

Re: T5 96kw ja 128kw eroja

ViestiKirjoittaja Dona » 1.11.2017 7:33

Saako noita suuttimia missään kohtuu hinnalla modattua tai onko isompia kaupan? Kannattaako käytettyjen osto?

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

Re: T5 96kw ja 128kw eroja

ViestiKirjoittaja Tero P » 1.11.2017 21:50

Darksidella on myynnissä +50% suuttimia, mut ei ne kyllä kohtuu hintasia oo.
Kustannustehokkain vaihtoehto vois olla käytetyt esim. AXE koneesta löytyvät suuttimet jotka ovat 560 kärjillä ja 8mm pumppuelementillä.

Suutinten lisäksi myös nokka-akseli hieman rajoittaa ulos saatavaa tehoa tuossa BNZ-koneessa, koska dpf-nokassa suuttimen nosto ei jatku aivan yhtä pitkään kuin vanhanmallisessa nokassa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa