Mk5 korimallin diesel moottorien erot
Valvoja: ffp jäsenet
Mk5 korimallin diesel moottorien erot
Suunnitteilla hommata mk5 korin jetta tai golf. Sen enempää nettiä tutkimatta herää kysymys että onko mitä eroja 1.9 ja 2.0 koneiden välillä? Kumpi on huonompi ja kumpi parempi ja mistä syistä. Faktat kehiin todellisilta tietäjiltä kiitos. Ja lisäkysymyksenä että onko noissa eroja manuaaliaskeissa? Onko jotai heikkoja kohtia niissä?
Re: Mk5 korimallin diesel moottorien erot
No jos valitsemaan pääsee ilman budjetin rajoituksia, niin 2-litrainen ehdottomasti.
Eikä noissa enää taida hinnoissa niin suuria eroja olla
BKD on luja moottori: suuttimet kunnolla (kahdella ruuvilla) kiinni, nokka-akselit kestää, ei vissin tule kangetkaan lohkosta pihalle (ei ole minulle ainakaan tullut vastaan).
1,9 BXE, BLS, BKC sitten päin vastoin: suuri määrä koneita, joista tullut kanki pihalle. Suuri määrä kuluneita nokka-akseleita. Ja niin paljon laiskempi.
Näilläkin on kuitenkin ajettu hurjia kilometrejä... Kaverilla on 3C Passat, jossa noin 600 tkm mittarissa ja lisää tulee
2-litraisissa manuaalit ovat 6-lovisia ja 1.9:ssä 5-lovisia.
Ilmoitetut väännöt 1.9 ssa 250Nm ja 2.0:ssa 320Nm ja jossain versiossa muistaakseni 350Nm.
Eikä noissa enää taida hinnoissa niin suuria eroja olla
BKD on luja moottori: suuttimet kunnolla (kahdella ruuvilla) kiinni, nokka-akselit kestää, ei vissin tule kangetkaan lohkosta pihalle (ei ole minulle ainakaan tullut vastaan).
1,9 BXE, BLS, BKC sitten päin vastoin: suuri määrä koneita, joista tullut kanki pihalle. Suuri määrä kuluneita nokka-akseleita. Ja niin paljon laiskempi.
Näilläkin on kuitenkin ajettu hurjia kilometrejä... Kaverilla on 3C Passat, jossa noin 600 tkm mittarissa ja lisää tulee
2-litraisissa manuaalit ovat 6-lovisia ja 1.9:ssä 5-lovisia.
Ilmoitetut väännöt 1.9 ssa 250Nm ja 2.0:ssa 320Nm ja jossain versiossa muistaakseni 350Nm.
Re: Mk5 korimallin diesel moottorien erot
BKD is all you need
Re: Mk5 korimallin diesel moottorien erot
Axi kirjoitti:1,9 BXE, BLS, BKC sitten päin vastoin: suuri määrä koneita, joista tullut kanki pihalle. Suuri määrä kuluneita nokka-akseleita. Ja niin paljon laiskempi.
Näilläkin on kuitenkin ajettu hurjia kilometrejä...
BKC:n voi tiputtaa tuosta kankien katkeilusta pois.
Ainut kone noista jossa on 8:lla vastapainolla oleva kampiakseli. Bxe ja bls on nelipainoisella kampuralla ja ilmeisestikkin niissä hirttää kk:n laakeri kiinni jonka takia kiertokanki katkeaa (kaikissa kolmessa on samat kanget)
Akalla bkc koneinen passatti. Nokka-akseli vaihdettiin 422tkm kohalla. Muuten runkomoottori koskematon.
Ajettu tuplateholla ja väännöllä 250tkm lähtien.
Re: Mk5 korimallin diesel moottorien erot
No, mulla on joka tapauksessa ollut BKC moottori, josta oli tullut kanki pihalle. Reikä sekä öljypohjassa että lohkossa.
Ei tuolloin kiinnostanut alkaa alakertaa purkamaan; ehjä kansi irti ja loput romuihin.
Seuraavan vastaantulevan vois tsekata ihan vaan perehtymisen vuoksi.
Ei tuolloin kiinnostanut alkaa alakertaa purkamaan; ehjä kansi irti ja loput romuihin.
Seuraavan vastaantulevan vois tsekata ihan vaan perehtymisen vuoksi.
Re: Mk5 korimallin diesel moottorien erot
Eilen purin Jetan BKC:n kankivaurion jäljiltä. Nelosen kanki poikki, silppua niin perk..sti.
Lohkossa reikä eteen ja taakse, poikkeuksellisesti öljypohja ehjä. Imuventtiili, nostin, nokka-akseli nelosesta pilalla.
Taas kerran, käyttäkää niitä maskinpeittoja talvella!
Lohkossa reikä eteen ja taakse, poikkeuksellisesti öljypohja ehjä. Imuventtiili, nostin, nokka-akseli nelosesta pilalla.
Taas kerran, käyttäkää niitä maskinpeittoja talvella!
Re: Mk5 korimallin diesel moottorien erot
Sitten 2.0 TDI löytyy vielä moottorikoodi BMN, 170hv ja 350nm. Suuttimet ja DPF on tämän koneen huonoja kohtia, muuten ihan ok n.100 tkm kokemuksen perusteella.
Re: Mk5 korimallin diesel moottorien erot
Mikhauta kirjoitti:Sitten 2.0 TDI löytyy vielä moottorikoodi BMN, 170hv ja 350nm. Suuttimet ja DPF on tämän koneen huonoja kohtia, muuten ihan ok n.100 tkm kokemuksen perusteella.
Ja AZV 140hv mikä itselläni 2004 Touranissa.
Kansi vaihdettu 350tkm kohilla ja turpo.
Alakertaan ei oo koskettu ja nyt 466tkm mittarissa.
Kytkin remppa neljä kertaa tehty.
Re: Mk5 korimallin diesel moottorien erot
Azv itseasiassa 100kw ja bkd 103kw, eli azv joku 136hp..
Re: Mk5 korimallin diesel moottorien erot
Joo totta, 100kw on azv.
Ajatuskatko
Mutta saman tyyppinen moottori
Ajatuskatko
Mutta saman tyyppinen moottori
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 63 vierailijaa