Terve,
tässä ollaan vuoden päivät kärsitty Transportin kanssa kun ei kulje niin ei kulje...Noin 25 kilsan kohdilla alkaa moottori nikottelemaan, nykimään ja sitten hetken päästä jo sammuukin tien varteen. Ylämäet on erityisen pahoja kun pitää kaasua painaa niin auto hyytyy nopeampaa. Polttoaine letkussa näkyy ilmaa mutta mistä se sinne menee on mysteeri, kun ei näy mitään mistä ilma sinne pääsee. Korjaamolle ei viedä ennen kuin tiedetään mitä korjataan, kun eivät tunnu sielläkään tietävän mistä vika johtuu. Eli onko jollain kokemusta asiasta ja mitä vielä kannattaisi tutkia autosta?
2.5 TDI ilmaa polttoaineletkussa
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 2.5 TDI ilmaa polttoaineletkussa
Täsmennäpä ensin, onko kyse T4:sta vai T5:sta.
Re: 2.5 TDI ilmaa polttoaineletkussa
Tässä muutama ehdokas. En tunne vitostölkin tekniikkaa kovin hyvin, mutta jos polttoainesuodattimessa on takaisinkierrätys sen lämmittämiseksi talvella niin siinä on yks paikka. Sitten jos tämän(kin) vag dieselin polttoainelinjoissa on nuita pikaliittimiä, niin ne on joka ikinen mahdollinen vuotopaikka. Liittimien sisällä oleva o-rengas alkaa fuskaa ajan kanssa. Vag disuissa on myös usein tankissa imuputken pää aika lähellä paluuta niin sieltä voi myös tulla ilmaa kiertoon jos paluupuoli kuplii jostain syystä. Eli naftafilsu ja polttoainelinjat ovat hyvin vahvoja ehdokkaita. Täähän oli varmaankin pumppari?
Re: 2.5 TDI ilmaa polttoaineletkussa
No niin, sulla täytyy olla pumppusuutinkone kyseessä.
Tankissa on näin ollen pumppu, jonka pitäisi tuottaa pienellä paineella polttoainetta tandempumpulle (naftasuodattimen kautta).
Kun ongelmat tulevat kertomallasi tavalla, vaikuttaisi sille, että tankin pumppu lakkaa pumppaamasta jonkin aikaa pyörittyään.
Näin yhtäkkiä siis kaksi mahdollisuutta; joko itse pumppu on viallinen, tai sen virransyöttö katkeaa lämmettyään; tällöin todennäköinen aiheuttaja viallinen rele.
Helpompi ja halvempi vaihtoehto on rele, sen vaihdolla liikkeelle.
Vcds:stä löytyy kyllä testi pumpulle ja erwinistä ohjeelliset tuottoarvot per muistaakseni minuutti tai kaksi.
Paljonko autolla on ajettu?
Tankissa on näin ollen pumppu, jonka pitäisi tuottaa pienellä paineella polttoainetta tandempumpulle (naftasuodattimen kautta).
Kun ongelmat tulevat kertomallasi tavalla, vaikuttaisi sille, että tankin pumppu lakkaa pumppaamasta jonkin aikaa pyörittyään.
Näin yhtäkkiä siis kaksi mahdollisuutta; joko itse pumppu on viallinen, tai sen virransyöttö katkeaa lämmettyään; tällöin todennäköinen aiheuttaja viallinen rele.
Helpompi ja halvempi vaihtoehto on rele, sen vaihdolla liikkeelle.
Vcds:stä löytyy kyllä testi pumpulle ja erwinistä ohjeelliset tuottoarvot per muistaakseni minuutti tai kaksi.
Paljonko autolla on ajettu?
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 7.6.2017 7:53
Re: 2.5 TDI ilmaa polttoaineletkussa
Vähän yli 400 000 kilsaa ajettu ja on pumppari juu....
Lähetään käyntiin tuolla releen vaihdolla ja toivotaan parasta.
Lähetään käyntiin tuolla releen vaihdolla ja toivotaan parasta.
Re: 2.5 TDI ilmaa polttoaineletkussa
Kansi alkaa olemaan huonona. Suuttimien o-renkaat vuotaa --> siitä se ilma tulee.
Re: 2.5 TDI ilmaa polttoaineletkussa
Kun ei käynnistymisvaikeuksista tai öljyn määrän lisääntymisestä puhuta mitään, tuskin on o-renkaista kyse.
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 7.6.2017 7:53
Re: 2.5 TDI ilmaa polttoaineletkussa
Juu niin anteeksi, on siis käynnistymisvaikeuksia, joskus lähtee ekalla yrittämällä käyntiin heti joskus joutuu usemman kerran jurruttaa että suostuisi lähtemään käyntiin.
Rele hankittu mutta ei mitään hajua missä päin se tossa autossa sijaitsee...
Rele hankittu mutta ei mitään hajua missä päin se tossa autossa sijaitsee...
Re: 2.5 TDI ilmaa polttoaineletkussa
erwin.volkswagen.de löytyy kaikki. 7e + alv / tunti, sisältäen tulostusoikeuden.
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 7.6.2017 7:53
Re: 2.5 TDI ilmaa polttoaineletkussa
Moro jälleen, hermot menee...
ei löydy autosta rele 109? Akun alla vain 4*449, 475 sekä 643 releet. Ratin alla muita numeroita... en vaan käsitä missä voisi olla, taitaa tältä perheeltä jäädä jälleen Lapin kesäloma reissu tekemättä kun ei autolla pääse kotikuntaa kauemmaksi....
Onko ketään joka voisi suorilta käsin kertoa missä se rele sijaitsee?
ei löydy autosta rele 109? Akun alla vain 4*449, 475 sekä 643 releet. Ratin alla muita numeroita... en vaan käsitä missä voisi olla, taitaa tältä perheeltä jäädä jälleen Lapin kesäloma reissu tekemättä kun ei autolla pääse kotikuntaa kauemmaksi....
Onko ketään joka voisi suorilta käsin kertoa missä se rele sijaitsee?
Re: 2.5 TDI ilmaa polttoaineletkussa
109 on vanhemmissa autoissa moottorin ohjainlaitteen releen "tuotannon ohjausnumero".
Ei näin äkkiseltään mitään tekoa tankin pumpun releen kanssa.
sieltä erwiniltä löydät ohjeet
Ei näin äkkiseltään mitään tekoa tankin pumpun releen kanssa.
sieltä erwiniltä löydät ohjeet
Re: 2.5 TDI ilmaa polttoaineletkussa
Ne suuttimien o-renkaat siellä vuotaa. Ei ole sähkövikaa. Tekee ilmaa paluupuolelle. Menee tankkivarusteeseen ja alkaa horimaan sieltä kautta tulopuolelle. Kokeileppa avata tankin korkki kun alkaa käymään huonosti. Taitaa suhahtaa ihan kunnolla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 33 vierailijaa