1.9tdi ahu kytkin +200hv

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tmijkaas
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 3.3.2017 23:01

1.9tdi ahu kytkin +200hv

ViestiKirjoittaja tmijkaas » 3.3.2017 23:26

Piisaako esim. sachsin race asetelma massa levyllä vai pitäisikö olla sintteri n.200hv/400+ Nm tehoille?

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 4.3.2017 0:01

ei välttämättä


The kits have been used on vehicles with 300Ft/Lbs+ (410Nm) with no issues. We have one in our Mk2 Caddy TDi Van which has 318Ft/Lbs (430Nm) and it works perfectly

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv

ViestiKirjoittaja pete73 » 4.3.2017 2:47

AHUssa kun on valmiiksi kiinteä vauhtipyörä niin ei tarvi tuota edellä linkitettyä sarjaa jossa on vauhtipyörä ja VR6 kytkinsarja. Riittää kun ostaa perus kytkinsarjan (paineasetelma, levy ja painelaakeri) esim Sachs 3000332001 jossa on sama paineasetelma kuin vr6 mutta dieseliin suunniteltu levy. Ilmeisesti tämä on sama jota darkside markkinoi silent-nimellä 130 punnan (+alv) hintaan.
Spareto pyytää setistä 120€ +toimitus 18€

Nämä siis pätee poikittaismoottorisiin, pitkittäismoottoriin on sitte eri kytkimet. Kun ei ollut mainintaa mihin autoon on tulossa.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 4.3.2017 3:10

Linkkasinkin juuri tekstin takia tuon, kun muistelin niin lukeneeni.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv

ViestiKirjoittaja p0wer » 4.3.2017 11:45

Vr6 SRE massalevyllä AHU:ssa on ihan ok 400hv/650Nm saakka, ja piisaa tovin matkaa tuosta ylikin.

Willmti1
-
Viestit: 62
Liittynyt: 11.11.2015 9:53

Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv

ViestiKirjoittaja Willmti1 » 8.3.2017 19:46

Golf iv täällä , sachs sre asetelma, kiinteä vauhtipyörä ja tdi levy hyvin rokkaa, hiljainen + 200 hv , + 400 newton.

Saako kytkinpoljinta mitenkään hieman kevyemmäksi käyttää?? Hieman raskas ruuhka ajossa.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv

ViestiKirjoittaja p0wer » 9.3.2017 7:14

Vaihtamalla löysemmän asetelman.

Willmti1
-
Viestit: 62
Liittynyt: 11.11.2015 9:53

Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv

ViestiKirjoittaja Willmti1 » 9.3.2017 20:02

Juuri näin , ei varmaan olemassa löysempää yhtä kestävää??

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv

ViestiKirjoittaja Sami- » 9.3.2017 22:16

Äkkiä siihen tottuu.

Itselläni oli ensimmäinen asetelma joku koivusen listoilta ostettu sen ajan (2008-2009) "sprint" tjsp. Se piti 3000rpm päällä puhisevalla hukkaporttiahtimella nelisensataa nyyttonia ja tuntuma oli vakion kaltainen. Päivitin sitten kokoonpanon muuttuessa SRE:n enkä ole katunut. Kuten sanoin, tuntumaan tottuu äkkiä, ja se on hyvinkin tarkka "jäykkyytensä" takia. Ei ole luistanut vajaan 100tkm ajon aikana.

Willmti1
-
Viestit: 62
Liittynyt: 11.11.2015 9:53

Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv

ViestiKirjoittaja Willmti1 » 10.3.2017 6:05

Juu ei mikään överi jäykkä kumminkaan.
Stroganoffia lisää ja painelee menee vaan.

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 19.3.2017 9:17

Eli vr6 vakiopaketti vaikka motonetista kestää sen n. 400nm?

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv

ViestiKirjoittaja pete73 » 19.3.2017 14:02

Ymmärrän hyvin jos ruuhkassa kaipaa kevyempää kytkintä. Ite viimevuoden kun sahas työmatkana kehä-1:stä ni alko väliin jo tuntua tuo vakiokytkinkin jaloissa työpäivän jälkeen. Ruuhkassa tarvis kytkimen tilalle turbiinin ;)

Miksi laittaa bensa-kuutosen kytkin dieseliin kun nykypäivänä on tarjolla dieseliin tarkoitettukin jonka speksit on muuten samat? Aiemmin varmasti on ollut eroa, mutta sachs näkyy noita kytkimiään kokoajan kehittävän, niin itelle ainakin laittaisin sen jonka levy on dieselin värinöille suunniteltu.

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 19.3.2017 21:42

pete73 kirjoitti:Ymmärrän hyvin jos ruuhkassa kaipaa kevyempää kytkintä. Ite viimevuoden kun sahas työmatkana kehä-1:stä ni alko väliin jo tuntua tuo vakiokytkinkin jaloissa työpäivän jälkeen. Ruuhkassa tarvis kytkimen tilalle turbiinin ;)

Miksi laittaa bensa-kuutosen kytkin dieseliin kun nykypäivänä on tarjolla dieseliin tarkoitettukin jonka speksit on muuten samat? Aiemmin varmasti on ollut eroa, mutta sachs näkyy noita kytkimiään kokoajan kehittävän, niin itelle ainakin laittaisin sen jonka levy on dieselin värinöille suunniteltu.

Hinta varmaan määrittelee? Vai saako jonkun paketin mikä maksaa 130e ja kestää samat väännöt?

Sre asetelma juu kiva mutta se on äkkiä 500e sileenä kun uusii kaikki.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv

ViestiKirjoittaja pete73 » 20.3.2017 1:27

Tällä hetkellä Sachsin tdi-vakiokytkimessä on sama paineasetelma kuin vr6-kytkimessäkin, eli sama puristusvoima. Ainut ero on levy (luultavasti lähinnä levyn jouset), hintakin käytännössä sama. Darksiden mukaan molempien speksattu kesto on sama vähän reilu 400Nm.
Tuolla keskustelun alkupäässä jo laitoin tuotenumeronkin näytille ;)

https://webcat.zf.com
Tuolla on näppärä katsella mitä mikäkin paketti sisältää ja missä autoissa mitäkin osaa käytetään

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 20.3.2017 9:03

pete73 kirjoitti:Tällä hetkellä Sachsin tdi-vakiokytkimessä on sama paineasetelma kuin vr6-kytkimessäkin, eli sama puristusvoima. Ainut ero on levy (luultavasti lähinnä levyn jouset), hintakin käytännössä sama. Darksiden mukaan molempien speksattu kesto on sama vähän reilu 400Nm.
Tuolla keskustelun alkupäässä jo laitoin tuotenumeronkin näytille ;)

https://webcat.zf.com
Tuolla on näppärä katsella mitä mikäkin paketti sisältää ja missä autoissa mitäkin osaa käytetään

Kiitos!

Kysyn vielä tyhmiä: millanen varokerroin pitäs kytkimeen ottaa? Eli jos autossa on 400nm max niin kestääkö 420nm paketti taatusti? Niin että kuitenkin tulisi mahdollsimman kustannustehokas paketti eikä turhaan ylihyvää kytkintä kun ei tule voimaakaan. Toki ei kovin kauaskantoista ajattelua mutta kuitenkin.

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 24.3.2017 11:34

Sopiikos toi 2.5tdi v6 240mm kytkinpaketti ahun vauhtipyörään kun tekee uuden jaon asetelmaan? Ilman muita viritelmiä.


Tuo vr6 levy olikin vaan etuvetosten juttuja. Ei taida oikeen edullista 228mm pakettia löytyä pitkittäiskoneen perään :(

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 24.3.2017 12:31

http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... duct_id=64

Tuossa on taas pitkittäis koneisiin setti. Taitaa V6 tdi asetelmat olla kaksoismassa pyörien asetelmia, ovat joskus vähän vekkulin muotoisia. Esim kitkapinta tavallaan tosi syvällä vauhtipyörässä jne

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 24.3.2017 20:06

Ainiin sehän niissä kusee...

Tuo maksaa puolet auton hinnasta niin ei ikipäivänä tule ostettua.

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 26.3.2017 20:57

62€ vakiokytkin ja tämä: http://m.topautoosat.fi/sachs-1216334.html

Kellään kokemuksia tosta sre asetelman kanssa?

Vakiolle lupas joku 380nm sre kanssa mutta kestääkö enemmän?


Vai 240mm kaksoismassan korvauspaketti (sis vauhtipyörän) ja sille sopiva startti? Eikös se starttia lukuunottamatta sovi suoraan?

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 2.4.2017 13:03

Mikä on se tdin "vakiokytkin" jonka pitäisi kestää sre asetelman kanssa 420nm?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 102 vierailijaa