1.9tdi ahu kytkin +200hv
Valvoja: ffp jäsenet
1.9tdi ahu kytkin +200hv
Piisaako esim. sachsin race asetelma massa levyllä vai pitäisikö olla sintteri n.200hv/400+ Nm tehoille?
Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv
ei välttämättä
The kits have been used on vehicles with 300Ft/Lbs+ (410Nm) with no issues. We have one in our Mk2 Caddy TDi Van which has 318Ft/Lbs (430Nm) and it works perfectly
Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv
AHUssa kun on valmiiksi kiinteä vauhtipyörä niin ei tarvi tuota edellä linkitettyä sarjaa jossa on vauhtipyörä ja VR6 kytkinsarja. Riittää kun ostaa perus kytkinsarjan (paineasetelma, levy ja painelaakeri) esim Sachs 3000332001 jossa on sama paineasetelma kuin vr6 mutta dieseliin suunniteltu levy. Ilmeisesti tämä on sama jota darkside markkinoi silent-nimellä 130 punnan (+alv) hintaan.
Spareto pyytää setistä 120€ +toimitus 18€
Nämä siis pätee poikittaismoottorisiin, pitkittäismoottoriin on sitte eri kytkimet. Kun ei ollut mainintaa mihin autoon on tulossa.
Spareto pyytää setistä 120€ +toimitus 18€
Nämä siis pätee poikittaismoottorisiin, pitkittäismoottoriin on sitte eri kytkimet. Kun ei ollut mainintaa mihin autoon on tulossa.
Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv
Linkkasinkin juuri tekstin takia tuon, kun muistelin niin lukeneeni.
Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv
Vr6 SRE massalevyllä AHU:ssa on ihan ok 400hv/650Nm saakka, ja piisaa tovin matkaa tuosta ylikin.
Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv
Golf iv täällä , sachs sre asetelma, kiinteä vauhtipyörä ja tdi levy hyvin rokkaa, hiljainen + 200 hv , + 400 newton.
Saako kytkinpoljinta mitenkään hieman kevyemmäksi käyttää?? Hieman raskas ruuhka ajossa.
Saako kytkinpoljinta mitenkään hieman kevyemmäksi käyttää?? Hieman raskas ruuhka ajossa.
Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv
Vaihtamalla löysemmän asetelman.
Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv
Juuri näin , ei varmaan olemassa löysempää yhtä kestävää??
Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv
Äkkiä siihen tottuu.
Itselläni oli ensimmäinen asetelma joku koivusen listoilta ostettu sen ajan (2008-2009) "sprint" tjsp. Se piti 3000rpm päällä puhisevalla hukkaporttiahtimella nelisensataa nyyttonia ja tuntuma oli vakion kaltainen. Päivitin sitten kokoonpanon muuttuessa SRE:n enkä ole katunut. Kuten sanoin, tuntumaan tottuu äkkiä, ja se on hyvinkin tarkka "jäykkyytensä" takia. Ei ole luistanut vajaan 100tkm ajon aikana.
Itselläni oli ensimmäinen asetelma joku koivusen listoilta ostettu sen ajan (2008-2009) "sprint" tjsp. Se piti 3000rpm päällä puhisevalla hukkaporttiahtimella nelisensataa nyyttonia ja tuntuma oli vakion kaltainen. Päivitin sitten kokoonpanon muuttuessa SRE:n enkä ole katunut. Kuten sanoin, tuntumaan tottuu äkkiä, ja se on hyvinkin tarkka "jäykkyytensä" takia. Ei ole luistanut vajaan 100tkm ajon aikana.
Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv
Juu ei mikään överi jäykkä kumminkaan.
Stroganoffia lisää ja painelee menee vaan.
Stroganoffia lisää ja painelee menee vaan.
Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv
Eli vr6 vakiopaketti vaikka motonetista kestää sen n. 400nm?
Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv
Ymmärrän hyvin jos ruuhkassa kaipaa kevyempää kytkintä. Ite viimevuoden kun sahas työmatkana kehä-1:stä ni alko väliin jo tuntua tuo vakiokytkinkin jaloissa työpäivän jälkeen. Ruuhkassa tarvis kytkimen tilalle turbiinin ;)
Miksi laittaa bensa-kuutosen kytkin dieseliin kun nykypäivänä on tarjolla dieseliin tarkoitettukin jonka speksit on muuten samat? Aiemmin varmasti on ollut eroa, mutta sachs näkyy noita kytkimiään kokoajan kehittävän, niin itelle ainakin laittaisin sen jonka levy on dieselin värinöille suunniteltu.
Miksi laittaa bensa-kuutosen kytkin dieseliin kun nykypäivänä on tarjolla dieseliin tarkoitettukin jonka speksit on muuten samat? Aiemmin varmasti on ollut eroa, mutta sachs näkyy noita kytkimiään kokoajan kehittävän, niin itelle ainakin laittaisin sen jonka levy on dieselin värinöille suunniteltu.
Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv
pete73 kirjoitti:Ymmärrän hyvin jos ruuhkassa kaipaa kevyempää kytkintä. Ite viimevuoden kun sahas työmatkana kehä-1:stä ni alko väliin jo tuntua tuo vakiokytkinkin jaloissa työpäivän jälkeen. Ruuhkassa tarvis kytkimen tilalle turbiinin ;)
Miksi laittaa bensa-kuutosen kytkin dieseliin kun nykypäivänä on tarjolla dieseliin tarkoitettukin jonka speksit on muuten samat? Aiemmin varmasti on ollut eroa, mutta sachs näkyy noita kytkimiään kokoajan kehittävän, niin itelle ainakin laittaisin sen jonka levy on dieselin värinöille suunniteltu.
Hinta varmaan määrittelee? Vai saako jonkun paketin mikä maksaa 130e ja kestää samat väännöt?
Sre asetelma juu kiva mutta se on äkkiä 500e sileenä kun uusii kaikki.
Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv
Tällä hetkellä Sachsin tdi-vakiokytkimessä on sama paineasetelma kuin vr6-kytkimessäkin, eli sama puristusvoima. Ainut ero on levy (luultavasti lähinnä levyn jouset), hintakin käytännössä sama. Darksiden mukaan molempien speksattu kesto on sama vähän reilu 400Nm.
Tuolla keskustelun alkupäässä jo laitoin tuotenumeronkin näytille ;)
https://webcat.zf.com
Tuolla on näppärä katsella mitä mikäkin paketti sisältää ja missä autoissa mitäkin osaa käytetään
Tuolla keskustelun alkupäässä jo laitoin tuotenumeronkin näytille ;)
https://webcat.zf.com
Tuolla on näppärä katsella mitä mikäkin paketti sisältää ja missä autoissa mitäkin osaa käytetään
Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv
pete73 kirjoitti:Tällä hetkellä Sachsin tdi-vakiokytkimessä on sama paineasetelma kuin vr6-kytkimessäkin, eli sama puristusvoima. Ainut ero on levy (luultavasti lähinnä levyn jouset), hintakin käytännössä sama. Darksiden mukaan molempien speksattu kesto on sama vähän reilu 400Nm.
Tuolla keskustelun alkupäässä jo laitoin tuotenumeronkin näytille ;)
https://webcat.zf.com
Tuolla on näppärä katsella mitä mikäkin paketti sisältää ja missä autoissa mitäkin osaa käytetään
Kiitos!
Kysyn vielä tyhmiä: millanen varokerroin pitäs kytkimeen ottaa? Eli jos autossa on 400nm max niin kestääkö 420nm paketti taatusti? Niin että kuitenkin tulisi mahdollsimman kustannustehokas paketti eikä turhaan ylihyvää kytkintä kun ei tule voimaakaan. Toki ei kovin kauaskantoista ajattelua mutta kuitenkin.
Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv
Sopiikos toi 2.5tdi v6 240mm kytkinpaketti ahun vauhtipyörään kun tekee uuden jaon asetelmaan? Ilman muita viritelmiä.
Tuo vr6 levy olikin vaan etuvetosten juttuja. Ei taida oikeen edullista 228mm pakettia löytyä pitkittäiskoneen perään :(
Tuo vr6 levy olikin vaan etuvetosten juttuja. Ei taida oikeen edullista 228mm pakettia löytyä pitkittäiskoneen perään :(
Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv
http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... duct_id=64
Tuossa on taas pitkittäis koneisiin setti. Taitaa V6 tdi asetelmat olla kaksoismassa pyörien asetelmia, ovat joskus vähän vekkulin muotoisia. Esim kitkapinta tavallaan tosi syvällä vauhtipyörässä jne
Tuossa on taas pitkittäis koneisiin setti. Taitaa V6 tdi asetelmat olla kaksoismassa pyörien asetelmia, ovat joskus vähän vekkulin muotoisia. Esim kitkapinta tavallaan tosi syvällä vauhtipyörässä jne
Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv
Ainiin sehän niissä kusee...
Tuo maksaa puolet auton hinnasta niin ei ikipäivänä tule ostettua.
Tuo maksaa puolet auton hinnasta niin ei ikipäivänä tule ostettua.
Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv
62€ vakiokytkin ja tämä: http://m.topautoosat.fi/sachs-1216334.html
Kellään kokemuksia tosta sre asetelman kanssa?
Vakiolle lupas joku 380nm sre kanssa mutta kestääkö enemmän?
Vai 240mm kaksoismassan korvauspaketti (sis vauhtipyörän) ja sille sopiva startti? Eikös se starttia lukuunottamatta sovi suoraan?
Kellään kokemuksia tosta sre asetelman kanssa?
Vakiolle lupas joku 380nm sre kanssa mutta kestääkö enemmän?
Vai 240mm kaksoismassan korvauspaketti (sis vauhtipyörän) ja sille sopiva startti? Eikös se starttia lukuunottamatta sovi suoraan?
Re: 1.9tdi ahu kytkin +200hv
Mikä on se tdin "vakiokytkin" jonka pitäisi kestää sre asetelman kanssa 420nm?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa