Minkälaisia lappuja olette saaneet otsikonmukaisilla suuttimilla ALH koneesta, vakio manuaalivaihteisen ruiskutuspumpulla?
Kuulemma noin 290 hv mahd jos kansi kevyesti portattu ja ahdin ym kohdallaan.
Nyt Alhn kokoonpano :
0.280 suuttimet
Gtb2060vkrl
Tdi Finland softa
2.5" dp
Ärrä-Nokka
Keulacoleri
Alh /0.320 suuttimet.
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Alh /0.320 suuttimet.
Siihen se 300hp kantturoille tuolla syöttöpumpulla jää ihan äärirajoille, ja vähän ylikin vedetyllä softalla.
Re: Alh /0.320 suuttimet.
Justiinsa näin ko sami sano. Ahin on kuitenkin sen verran pieni että se rajottaa tohon kolmen sadan kantturoille kanssa, mutta hyvä käyttispakettihan tuollasesta tulee. Kolmen sadan ylityksiäkin tuollasella vakiopumpulla on toki saatavilla -eri ahtimella tosin.
Re: Alh /0.320 suuttimet.
Do diiii, sittenpä päivitämme suuttimet ja kairaamme kannen.
Pienellä panostuksella ripaus puhtia sitten taas.
Onpahan sitten hauska käyttis tosiaan.
Kellään myydä hyvää kansi aihioo?
Kiitos herroille tiedoista.
Pienellä panostuksella ripaus puhtia sitten taas.
Onpahan sitten hauska käyttis tosiaan.
Kellään myydä hyvää kansi aihioo?
Kiitos herroille tiedoista.
Re: Alh /0.320 suuttimet.
2,5" dp vakioputkistolla on melkoisen rajoittava tekijä 300 hepan ilmamäärillä. Kannen kairaamisen yhteydessä kannattaa vaihtaa venttiilinjousetkin jämäkämpiin, jos päälle 4000 rpm tahtoo saada eloa.
Pakolämpöjä kannattaa mitata aina kun aletaan pumpun jännitekarttaa venyttelemään. Menee 1100 C kevyesti rikki.
Pakolämpöjä kannattaa mitata aina kun aletaan pumpun jännitekarttaa venyttelemään. Menee 1100 C kevyesti rikki.
Re: Alh /0.320 suuttimet.
Putkiston loppuosan ajattelin seuraavaksi/pian päivittää kyllä, Simonsista 2.5" Asiallinen, rst, 420 e tarjous , parempaa hinta/laatu suhdetta ei varmaan löydy?
Kansihommassa noi jouset ym hyvä huomioida.
Nykyisissä suuttimissa vielä hieman varaa, keväällä vielä softan hionosäätöä penkissä.
Ennen polttoainepuolen päivitystä/kansihommaa.
Pitää muistaa toi pakolämpöanturi laittaa jos pitää vakiopunpun ja päivittää suuttimet.
Olsiko hirveesti etua 11m pumppu sitten etsiä ja pitäisi 0.280 suuttimet vai laittaisi 0.320 suuttimet ?
Kansihommassa noi jouset ym hyvä huomioida.
Nykyisissä suuttimissa vielä hieman varaa, keväällä vielä softan hionosäätöä penkissä.
Ennen polttoainepuolen päivitystä/kansihommaa.
Pitää muistaa toi pakolämpöanturi laittaa jos pitää vakiopunpun ja päivittää suuttimet.
Olsiko hirveesti etua 11m pumppu sitten etsiä ja pitäisi 0.280 suuttimet vai laittaisi 0.320 suuttimet ?
Re: Alh /0.320 suuttimet.
Tommonen tuli ensimmäisen postauksen kokoonpanolla tänään, eli 0.280 suuttimet(niissä vielä varaa ei kajottu), vakiokansi, vakioputki paitsi dp.
Re: Alh /0.320 suuttimet.
Ompa raju vääntö ja tosi laajalla alueella paljon tehoa.
Mahtaa olla hieno ajaa jos vain rengas pitää :)
Mahtaa olla hieno ajaa jos vain rengas pitää :)
Re: Alh /0.320 suuttimet.
Juu tyytyväinen kyllä olen tuloksiin, hirveesti näistä vielä ole kokemusta, yrittänyt teidän viisampien vinkkejen mukaan rakennella pikkuhiljaa käyttöautoa.
Jännä nähdä kesällä kun dpen jälkeisen putkiston myös 2.5" laittaa ja vielä penkissä säätelee ja katsoo lisääkö pa puolen ruuvaus myös savutusta pahasti noilla suuttimilla vai onnistuuko ihan noilla lisäämään väännön pysymistä korkeana pitempään ilman megasavua vai tarvitaanko kajota jo myös kanteen...tavoite olisi 280 hv, sitten saa kyllä leikki riittää.
Nätisti pitää ajella ettei särje muuten vakio konetta ja vaihteistoa.
Auto jokapäiväisessä työmatka ajossa.
Kivasti jo 3 vaihteella pitää vain ajottain sutii.
Myös 300.000 ajettu vakio alusta kyllä himottaisi Koni sporttiin lähiaikoina vaihtaa.
Jännä nähdä kesällä kun dpen jälkeisen putkiston myös 2.5" laittaa ja vielä penkissä säätelee ja katsoo lisääkö pa puolen ruuvaus myös savutusta pahasti noilla suuttimilla vai onnistuuko ihan noilla lisäämään väännön pysymistä korkeana pitempään ilman megasavua vai tarvitaanko kajota jo myös kanteen...tavoite olisi 280 hv, sitten saa kyllä leikki riittää.
Nätisti pitää ajella ettei särje muuten vakio konetta ja vaihteistoa.
Auto jokapäiväisessä työmatka ajossa.
Kivasti jo 3 vaihteella pitää vain ajottain sutii.
Myös 300.000 ajettu vakio alusta kyllä himottaisi Koni sporttiin lähiaikoina vaihtaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa