1.9 TDI AHU Passat ei käynnisty
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 TDI AHU Passat ei käynnisty
1998 vm eli 3B koppanen farkku passatti kyseessä. Starttimoottori pyörii nätisti ja releetkin naksuu kuten pitää, kokeiltiin kyllä mm. tuo 219 rele sekä hehkujen rele ja muutama muukin läpi. Ei siis edes yritä hörähtää kone pyörimään. Ei anna mitään vikakoodeja eikä pala mikään vikavalo. Ei ole aiemmim tehnyt tälläista, yhtäkkiä vaan ei aamulla lähtenyt käyntiin.
Re: 1.9 TDI AHU Passat ei käynnisty
Vivahtaako hehkun merkkivalo kun laittaa virrat päälle?
Re: 1.9 TDI AHU Passat ei käynnisty
Hehku pitäis toimia ihan normaalisti eli ekalla kerralla hehkuttaa joku 5-7 sekuntia sitten toki vaan vilahtaa. Hehkurele 202 naksaa kanssa normaalisti.
Re: 1.9 TDI AHU Passat ei käynnisty
Onko vikakoodit luettu VCDS:llä vai joku yleismallinen?
Re: 1.9 TDI AHU Passat ei käynnisty
En ole vielä semmosella päässyt lukemaan, ELM327 palikalla luin vasta.
Re: 1.9 TDI AHU Passat ei käynnisty
Yleismallin mittarit ei aina kerro kaikkia koodeja joten suosittelen vcds-lukua.
Onko tarkistettu jakohihnan kuntoa ja ajoitusta? Jos suuttimen juuresta löysyttää vähän suutinputkea niin tuleeko startaessa paineella dieseliä pihalle?
Onko tarkistettu jakohihnan kuntoa ja ajoitusta? Jos suuttimen juuresta löysyttää vähän suutinputkea niin tuleeko startaessa paineella dieseliä pihalle?
Re: 1.9 TDI AHU Passat ei käynnisty
HanhiEmo kirjoitti:Yleismallin mittarit ei aina kerro kaikkia koodeja joten suosittelen vcds-lukua.
Onko tarkistettu jakohihnan kuntoa ja ajoitusta? Jos suuttimen juuresta löysyttää vähän suutinputkea niin tuleeko startaessa paineella dieseliä pihalle?
Samaa sanoisin. Nuo yleismallin testerit saa joissain tapauksissa jopa vääriä koodeja näistä vanhemmista vehkeistä ja joskus on jopa keksiny omia koodeja joita ei tule oikealla testerillä luettaessa.
Re: 1.9 TDI AHU Passat ei käynnisty
Noniin, tänään oli taas aikaa katella tuota. Yksi alipaineletku oli päässyt irtoamaan, pistettiin takasin kiinni niin lähti heti käyntiin. Autossa on kyllä muutakin ongelmaa, tuntuisi että on tehot hukassa.
http://imgur.com/a/y3x2d
Tuossa vcds koodit, mitäpä noista voisi päätellä?
http://imgur.com/a/y3x2d
Tuossa vcds koodit, mitäpä noista voisi päätellä?
Re: 1.9 TDI AHU Passat ei käynnisty
Ei vielä mitään koska vikakoodeja ei ole. Koitapa katsoa ajon aikana MAFfin antamia lukemia.
Re: 1.9 TDI AHU Passat ei käynnisty
Nyt en kyllä ymmärrä minkä letkun irtiolo voi ylipäätään estää dieselin käynnistymisen, poislukien toki polttoaineletkut....
Re: 1.9 TDI AHU Passat ei käynnisty
Käytiin ajelemassa vcds kiinni, ei noussut ahdot kertaakaam yli 0,6bar. Eli tuosta selvästi johtuu laiskuus. Garret GT15 turbo löytyy tästä, eikös tuon pitäisi yli 1 bar pitkälti antaa paineita?
Miten tätä asiaa kannattaa lähteä selvittelemään?
Miten tätä asiaa kannattaa lähteä selvittelemään?
Re: 1.9 TDI AHU Passat ei käynnisty
Koitapa katsoa ajon aikana MAFfin antamia lukemia.
Re: 1.9 TDI AHU Passat ei käynnisty
Omassa AGR:ssa oli max. 0,5 bar ahtopaineet (ap-mittarin mukaan) kun N75 oli hajonnut. Auto liikkui kuin SDI.
Maksimi vakiopaine taitaa olla 0,9 bar.
Maksimi vakiopaine taitaa olla 0,9 bar.
Re: 1.9 TDI AHU Passat ei käynnisty
MAF lukemissa ei ollut häikkää. Katoin autodataa niin siellä kyllä luki että vakio ahtopaineet on 0,5-0,65 bar eli eipä kai tuossa olekaan mitään vikaa. On kyllä uskomattoman laiska auto. Pitää vissiin harkita EVRYä tai jotain.
Re: 1.9 TDI AHU Passat ei käynnisty
Veikkaan edelleen viallista N75 tuon tehon puutteen syyksi, tai sen letkuissa vuotoja/väärinpäin asennettu. Tuolla turbolla tekniikka taitaa olla identtinen oman AGR:n kanssa, joten miksi max. ahtopaine olisi pienempi kuin 0,9 bar.
Tuosta liian pienestä ahtopaineesta ei taida tulla edes vikakoodia?
Tuosta liian pienestä ahtopaineesta ei taida tulla edes vikakoodia?
Viimeksi muokannut Reaper, 24.10.2016 18:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 1.9 TDI AHU Passat ei käynnisty
AGR:n vakio paineet taitaa olla myös 0,65 bar. Liian pienestä ahtopaineesta tulee myös tiettyjen ehtojen täyttyessä myös vikakoodi, kuten liian suurestakin.
Re: 1.9 TDI AHU Passat ei käynnisty
Ainakin oma BSR:n ahtopainemittari näyttää 0,9 - 1.1 kun N75 kunnossa AGR:ssä.
Kaksi kertaa olen vaihtanut tuon N75:n
1. Kerta. Alkoi lyödä limp modeen säännöllisesti ja lopulta paine nousi max. 0,5 ap-mittarin mukaan (mittarin neula pysähtyi tarkasti tuon 0,5 kohdalle). Auto kiihtyi 0-100 n. 20 sekuntia. Korjaantui uudella N75:lla.
2. Kerta. Veti limp modeen jatkuvasti, paine nousi 1,5 bar mittarin mukaan. Korjaantui uudella N75:lla.
Molemmilla kerroilla vaihdoin uuden OEM-osan.
Kaksi kertaa olen vaihtanut tuon N75:n
1. Kerta. Alkoi lyödä limp modeen säännöllisesti ja lopulta paine nousi max. 0,5 ap-mittarin mukaan (mittarin neula pysähtyi tarkasti tuon 0,5 kohdalle). Auto kiihtyi 0-100 n. 20 sekuntia. Korjaantui uudella N75:lla.
2. Kerta. Veti limp modeen jatkuvasti, paine nousi 1,5 bar mittarin mukaan. Korjaantui uudella N75:lla.
Molemmilla kerroilla vaihdoin uuden OEM-osan.
Re: 1.9 TDI AHU Passat ei käynnisty
Nuo N75 letkut vaihdoin myös ja putsasin MAF:n. Milläs voi selvittää toimiiko N75 normaalisti?
Re: 1.9 TDI AHU Passat ei käynnisty
Ainakin oma BSR:n ahtopainemittari näyttää 0,9 - 1.1
Sitten se ei ole vakio, tai mittari näyttää väärin.
Re: 1.9 TDI AHU Passat ei käynnisty
p0wer kirjoitti:Ainakin oma BSR:n ahtopainemittari näyttää 0,9 - 1.1
Sitten se ei ole vakio, tai mittari näyttää väärin.
Kyllä AGR koneessa ohjelma pyytää ahtoja juurikin tuota 0.9-1.0 luokkaa maksimissaan.
Re: 1.9 TDI AHU Passat ei käynnisty
No ohhoh, täytyypä ihan kyllä sitten tarkistaa ja oikaista tämä väärä muistikuva.
Re: 1.9 TDI AHU Passat ei käynnisty
Saman 0,9 agr täälläkin on tykännyt hyväksi ahtopaineeksi.
Re: 1.9 TDI AHU Passat ei käynnisty
Jep, olin väärässä. 0.925bar vakio maksimipyynti kummassakin. Pitäisi ehkä useamminkin lunttailla tällaisia normaaleja paineita niin pysyisi paremmin muistissa :-D
Re: 1.9 TDI AHU Passat ei käynnisty
Vaihdoin ton ahtopaineen säätöventtiilin niin nousi paineet 0,6 -> 0,92
kyllä nyt tuntuu ihan eri autolta jo. taidan vielä evry räpeltää tuohon.
kyllä nyt tuntuu ihan eri autolta jo. taidan vielä evry räpeltää tuohon.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 66 vierailijaa