Uhhautsi,
Olen nyt laavaillut pari päivää nettiä ja en löydä apua.
Potilaan tiedot:
7H Transporter 2004
Laatikko: AQ 250 6F 09K
Potilas on 185.000 km ajettu:
Mittaristossa on keskellä se punainen näyttö jonka alalaidassa on ne kirjaimet PRNDS.
Normaalisiti kun ajaa niin aina valittu "asetus" on näkynyt lihavoitunua PRNDS. Nyt näkyy kaikki kirjaimet lihavoituna PRNDS, riippumatta mihin asentoon vaihdekepin laittaa.
Auto myös liikkuu pakilla, mutta eteenpäin tasamaalla vaivalloisesti ja ylämäkeen kierrokset vain nousee ja auto pysähtyy. Mäen ei tarvi olla edes jyrkkä.
VW:n insinöörit olivat sanoneet morsiamelle että laatikko vaihtoon, mutta kun luin vikaraporttia (saksaa) niin siinä ei mainittu mitään tuosta virheellisesti toimivasta näytöstä. Vai onko tuon näytön tarkoitus indikoida että kaikki ei ole kunnossa?
Öljyt vaihdettu, suodattimet vaihdettu.
Vikakoodit juuri luettu:
P0721 Output Speed Sensor Circuit Range /performance
P0731 Gear 1 Incorrect Ratio
P0733 Gear 3 Incorrect Ratio
Olisiko peräti niin hyvä tuuri, että tuo eka koodi viittaa johonki sensorihäikkään ja sen vaihtamalla/kytkennän tarkistamalla vika korjaantuu? Ja nos, niin mistähän rupena puhoja kaivelemaan?
EDIT:Korjattu malli T4 -> T5
California T5 2004 128KW Diesel automaattiongelma.
Valvoja: ffp jäsenet
California T5 2004 128KW Diesel automaattiongelma.
Viimeksi muokannut niksmanni, 10.7.2016 0:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 63
- Liittynyt: 15.9.2003 17:55
Re: California T4 2004 128KW Diesel automaattiongelma.
Sen verran tiedän tähän väliin sanoa että auto ei ole T4 vaan T5.
Re: California T4 2004 128KW Diesel automaattiongelma.
Vikatilassa ja toimii ainoastaan kolmosella sekä pakilla.
Ensimmäisenä lähtisin tutkimaan nopeusanturin toimintaa (johdotus ja anturin kunto)
Ensimmäisenä lähtisin tutkimaan nopeusanturin toimintaa (johdotus ja anturin kunto)
Re: California T4 2004 128KW Diesel automaattiongelma.
HanhiEmo kirjoitti:Vikatilassa ja toimii ainoastaan kolmosella sekä pakilla.
Ensimmäisenä lähtisin tutkimaan nopeusanturin toimintaa (johdotus ja anturin kunto)
No tätähän mie vähä arvelinki. Nyt kun vain tietäisin että mistä rupean sitä anturia konttaamaan ja miten sen kunnon/kytkennän voin tarkistaa?
Re: California T5 2004 128KW Diesel automaattiongelma.
Öljypohja irti. Luistikotelo irti. Sitten pitäisi saada anturi irti. Luultavasti siinä metallia riittävästi. Yleensä noilla koodeilla uuden askin vaihto tarpeen. Tai vanhan korjaus.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa