Suuttimet ATJ->AVB, korjausarvojen luku ei onnistu ja kuluttaakin liikaa.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jiitek
-
Viestit: 79
Liittynyt: 26.8.2006 12:41

Suuttimet ATJ->AVB, korjausarvojen luku ei onnistu ja kuluttaakin liikaa.

ViestiKirjoittaja jiitek » 1.3.2016 9:47

Kyseessä on -02 Passat AVB -moottorilla ja siihen on vaihdettu käytännössä samanlainen ATJ :n sylinterikansi (erilaisine)suuttimineen päivineen.

Auto toimii loistavasti, lähtee hyvin käyntiin, vetoja on hyvin ja käy normaalin kuuloisesti mutta polttoaine maistuu liiaksi. Kulutus pyörii maantielläkin kahdeksankympin alueella pintakaasulla melkein seitsemässä litrassa sataselle.

Perustarkastukset, ajoitukset, vikakoodit jne on tarkistettu ja kaikki on ok. mutta semmoinen jännä homma tuli vastaan, että V-Checker ei näytä suuttimien korjausarvoja vaan ruutuun ilmestyy cyl1: 0, cyl2: 0, jne jne.. Testaan vielä BKD:llä jahka saan auton tontille mutta en usko, että lukemisongelma on testauslaitteesta kiinni.

ATJ:n ja AVB:n ecuthan ovat erilaisia joten vaihdattaako se vanhasta kannesta AVB: suuttimet tuohon autoon vai mistä voi johtua korjausarvojen puuttuminen, sekä pääsyy, kova polttoaineen kulutus?
Viimeksi muokannut jiitek, 6.3.2016 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

Re: Suuttimet ATJ->AVB, korjausarvojen luku ei onnistu.

ViestiKirjoittaja tekki » 1.3.2016 11:43

Mitäs näyttää torsion value group 4:ssä?

jiitek
-
Viestit: 79
Liittynyt: 26.8.2006 12:41

Re: Suuttimet ATJ->AVB, korjausarvojen luku ei onnistu.

ViestiKirjoittaja jiitek » 1.3.2016 12:38

Mitäs näyttää torsion value group 4:ssä?


Siinä se vaihtuu nollan ja -0,5 välillä.
Itseasiassa group 4 arvot olivat lämpimällä koneella kierrokset 861 rpm, ennakko 0,0 btdc, ruiskutusaika 5,6 ja Torsion Value -0,5
Pitänee ottaa ajoitusta himpun aikaisemmalle vaan ihmetyttää nuo korjausarvojen puuttumiset?

jiitek
-
Viestit: 79
Liittynyt: 26.8.2006 12:41

Re: Suuttimet ATJ->AVB, korjausarvojen luku ei onnistu.

ViestiKirjoittaja jiitek » 2.3.2016 10:24

Tappi reikään, nokkapyörän pultit löysälle ja vauhtipyörältä merkki pikkuista vaille.. Nokka meni nyt aikaisemmalle ja Torsion Value arvo pomppasi arvoon -2,5-3,0. Huonommaksi meni samalla suoralla samaa vauhtia ajettu kulutusmittauskin. Eli kun ennakkoa lisää nokalle, myös Torsion Value menee miinukselle. Jossain oli mainittu asian olevan päinvastoin?

Kävin myös tankilla ja sen perusteella näyttäisi kulutusnäyttökin näyttävän 10% liikaa mutta sittenkin vielä haukkaa naftaa kuuden litran nurkilla tasaisella pikkuisen reilun kahdeksankympin vauhdilla. Eli yli litran liikaa.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

Re: Suuttimet ATJ->AVB, korjausarvojen luku ei onnistu.

ViestiKirjoittaja tekki » 2.3.2016 10:31

Kyllä sen torsion valuen pitäisi mennä plussalle kun nokkaa kääntää aikaisemmalle. Ja noiden ATJ:n karvan verran isompien suuttimien myötä pitäisi kulutusnäytön alkaa näyttää aiempaa pienempää lukemaa, jos on vielä AVB:n ecu paikallaan.
Millaisessa kunnossa sen vaihtokannen nokka on?

jiitek
-
Viestit: 79
Liittynyt: 26.8.2006 12:41

Re: Suuttimet ATJ->AVB, korjausarvojen luku ei onnistu.

ViestiKirjoittaja jiitek » 2.3.2016 11:10

Jep, kulutusmittarin näytöstä ei ole tietoa ajalta ennen kannen vaihtoa ja vaihtokannen nokassa ei ollut kulumajälkiä.

Pitänee alkaa hommata tuo nykymallin VCDS kun vanha VAG-COM-läppäri on jo ollut historiaa jo varmaan kymmenen vuotta sitten ja tuon V-Checkerin kanssa ei pääse tekemään uudempiin autoihin oikein mitään ja sen antamat mittausarvot muutenkin menevät jotenkin oudosti puolen numeron tarkkuudella. Mikä lie protokolla-juttu.

jiitek
-
Viestit: 79
Liittynyt: 26.8.2006 12:41

Re: Suuttimet ATJ->AVB, korjausarvojen luku ei onnistu.

ViestiKirjoittaja jiitek » 6.3.2016 22:27

Kyllä sen torsion valuen pitäisi mennä plussalle kun nokkaa kääntää aikaisemmalle.


No niin pitäis vaan ei mene ainakaan tuon käsikapulan mukaan. Käytin ennakkoa varmaan kohta hampaan verran aikaisella ja V-Checker näytti yli -8 .
Nyt ajoitus on niin tarkasti merkissä kuin vain olla ja voi ja myös kapula näyttää arvoa 0.

Semmoisen litran syö edelleen liikaa vaikka muuten pelaa kuin ajatus.
Mikään ei laahaa, renkaat on tavalliset 195/65 R 15, ei savuta ja vetoja on.

Ihme homma.

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

Re: Suuttimet ATJ->AVB, korjausarvojen luku ei onnistu ja kuluttaakin liikaa.

ViestiKirjoittaja Tero P » 6.3.2016 23:34

Nokka meni nyt aikaisemmalle ja Torsion Value arvo pomppasi arvoon -2,5-3,0. Huonommaksi meni samalla suoralla samaa vauhtia ajettu kulutusmittauskin. Eli kun ennakkoa lisää nokalle, myös Torsion Value menee miinukselle. Jossain oli mainittu asian olevan päinvastoin?

Edc15 ecullisessa taitaa se näyttämä vcds:llä olla syncro angle ja se menee miinukselle kun nokka on aikasella.
Edc16 ecullisessa taas vcds näyttää torsion valueta ja se menee plussalle kun nokka on aikasella.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa