Potilaana on T5 2.5Tdi AXD vm. 2004. Auto ei tunnu kiihtyvän kovin hyvin. Aikaisemmin kiihtyi parhaimmillaan lentävällä lähdöllä 80-->120km/h 14 sekuntiin. Nyt kiihtyi 73-->113km/h 26 sekuntiin eli vikaa tuntuu kovasti olevan.
Vikakoodeja ei anna, joskus antaa vikakoodin kampiakselin asentotunnistimesta. Kävin vag-comin kanssa ajelulla ja seuraavat excelit sain pihalle:
https://drive.google.com/file/d/0BwasyI ... sp=sharing
Jos oikein tulkitsin, niin toteutunut maf-arvo nousee parhaimmillaan 1000mg/str. Myös absoluuttinen paine nousee parhaimmillaan 2.37 bariin noin 2500rpm:llä. Jostain syystä nämä arvot sitten tippuvat kierroksia lisättäessä.
Mihinkään vikamoodin ei näytä menevän. Veto ei lopu kuin seinään, vaan pikkuhiljaa hyytyy kierrosten noustessa.
Suuttimien korjausarvot pysyvät -1 ja +1 välissä. Testasin arvot myös kiihdytyksessä:
https://drive.google.com/file/d/0BwasyI ... sp=sharing
Mistä päin pitäisi lähteä hakemaan vikaa? Voiko syyllinen olla maf, vaikka näyttää tulevan isohkoja lukemia? Vai voisko vika olla polttoaineen syötössä eli ei jostain syystä saisi riittävästi soppaa?
T5 ei kiihdy kunnolla
Valvoja: ffp jäsenet
Re: T5 ei kiihdy kunnolla
Ilmamäärämittarin vaihdoin juuri uuteen Boschiin. Hivenen tuli parempi, mutta kiihdytys 80-->120km/h otti aikaa 25 sekuntia. Eli aika kaukana 14 sekunnista.
Voisko syynä olla se, ettei kone saa riittävästi löpöä? Voisko tankkipumppu olla syyllinen? Tietysti tandempumppu on myös epäiltynä.
Voisko syynä olla se, ettei kone saa riittävästi löpöä? Voisko tankkipumppu olla syyllinen? Tietysti tandempumppu on myös epäiltynä.
Re: T5 ei kiihdy kunnolla
Pitäs kattoo paljo on ahtopaineiden pyynti/toteutus. Toihan ahtaa n.1 bar 2000-3500rpm. Ei ny muista paljon tos pitäs olla mut aika oikeelta kuulostaa. Pakoputki jos ois tukossa ni se näkyis kyl ahtopaineissa. Tandempumpun ja siirtopumpun paineet pystyy kyl mittaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 29 vierailijaa