Tervehdys!!
Elikkäs autostani löytyy tehdasasennettu Webasto Thermo TT-? (en muista oliko kirjain C) joka ei kuitenkaan toimi ajaessa, eikä muutoinkaan!! Sulakepesät on tyhjiä mitkä on tarkoitettu lämmittimelle.
Kysymys kuuluu että asennetaanko noita lämmittimiä "ihan huvin vuoksi" ??
Ajotietokoneesta ja kojelaudasta ei löydy käyttöön liittyviä toimintoja minkäänlaisia.
Nyt oli meininki laittaa laite toimintaan puhelinohjauksella jos se suinkin on mahdollista, jos ei niin sitten kaukosäädöllä/kellolla.
WEBASTO PASSAT C3 vm 2007 2.0tdi
Valvoja: ffp jäsenet
Vastaus perustuu oletukseen sun autoas paremmin tuntematta mutta 3 kpl 3C passattia omistaneena:
-Tehdasasennettu webasto on mallia joka käynnistyy (jos toimii) auton oman moottorin käynnin yhteydessä. Vaatiakseen option toimia esilämmittimena tulee asentaa vesipumppu yms. Nyt vettä kierrättää auton oma vesipumppu. Vaatii myös kellolaitteen.
-Jos lämmitin olisi tehdasasennettu esilämmitin niin sitten ajotietokoneesta löytyisi sille ohjausvalikko
Sulakkeiden puuttumista voi vain arvailla, onko ollut vikaa ja otettu sulakkeet pois...?
Näitä C:tä on korvattu kuulemma Venturilla joka on parempi (?)
Vielä spekulaatio/arvaus, autolla sen verta ikää ja jos/kun webasto on ollut alkuperäisellä käyttötarkoituksellaan eli toiminut moottorin käytön yhteydessä niin todennäköisesti on karstainen ja vaatii huollon. Liki samaa hintaa asennuttaa kellosarja ja vesipumppu kuin että asennettaisiin kokonaan uusi...ellet tee itse. Taitaa sijaita repsikan puolella nokassa..
Ja vielä lisäys, mulla oli 2007 3C:ssä laitettu vesipumppu ja kello (+kaukosäädin) ja kun pakkasta oli 20 tai enemmän niin ei se auto kyllä lämmin ollut vaikka olisi huutanut kuinka ja kauan. Ei varmaan teho piisaa??
-10 pukkas vielä kabiinin mukavan lämpöiseksi
-Tehdasasennettu webasto on mallia joka käynnistyy (jos toimii) auton oman moottorin käynnin yhteydessä. Vaatiakseen option toimia esilämmittimena tulee asentaa vesipumppu yms. Nyt vettä kierrättää auton oma vesipumppu. Vaatii myös kellolaitteen.
-Jos lämmitin olisi tehdasasennettu esilämmitin niin sitten ajotietokoneesta löytyisi sille ohjausvalikko
Sulakkeiden puuttumista voi vain arvailla, onko ollut vikaa ja otettu sulakkeet pois...?
Näitä C:tä on korvattu kuulemma Venturilla joka on parempi (?)
Vielä spekulaatio/arvaus, autolla sen verta ikää ja jos/kun webasto on ollut alkuperäisellä käyttötarkoituksellaan eli toiminut moottorin käytön yhteydessä niin todennäköisesti on karstainen ja vaatii huollon. Liki samaa hintaa asennuttaa kellosarja ja vesipumppu kuin että asennettaisiin kokonaan uusi...ellet tee itse. Taitaa sijaita repsikan puolella nokassa..
Ja vielä lisäys, mulla oli 2007 3C:ssä laitettu vesipumppu ja kello (+kaukosäädin) ja kun pakkasta oli 20 tai enemmän niin ei se auto kyllä lämmin ollut vaikka olisi huutanut kuinka ja kauan. Ei varmaan teho piisaa??
-10 pukkas vielä kabiinin mukavan lämpöiseksi
3C-Passateissa on ThermoTop V alun perin, jossain määrin ongelmallinen lämmitin.
Thermo Top Evo tuli tuon tilalle 2011, toimii aivan eri malliin pakkasessakin.
TT-V:n vaihtoa Evoon suosittelisin, jos kerran vanha lämmitin on rikki. Vaatii myös polttoainepumpun vaihdon, mutta tulee kerralla pelaava lämmitin ja osille saa 2 vuotta takuuta (ja töille merkkiliikkeessä).
Thermo Top Evo tuli tuon tilalle 2011, toimii aivan eri malliin pakkasessakin.
TT-V:n vaihtoa Evoon suosittelisin, jos kerran vanha lämmitin on rikki. Vaatii myös polttoainepumpun vaihdon, mutta tulee kerralla pelaava lämmitin ja osille saa 2 vuotta takuuta (ja töille merkkiliikkeessä).
Thermo Top Evo tuli tuon tilalle
Tätä ei vaan taida pystyä väylän kautta ohjaamaan? Omassa vitosgolfissa on myös kiukutteleva ThermoTop V, mutta parempaa korvaavaa tuotetta siten, että auton alkuperäinen ohjaus sekä alkuperäinen kaukosäädin toimisi, ei taida olla olemassa. Lämmitin on hiljattain huollettu, mutta edes pikkupakkasilta ei tunnu saada tulille kun rökeltää ja savuttaa vain, vähänkin lämmenneenä toimii normaalisti.
Kiitos. Tarkoitatko, että kun alkuperäinen webasto syttyy näistä kahdesta:
Tuosta keskellä olevasta alimmaisesta napista, sekä kaukosäätimestä:
Niin tuohon löytyisi tilalle Webasto EVO-lämmitin joka toimii em. ohjaimista suoraan ja diagnostiikka hoituu yhä VCDS:n kautta?
Kaikki asiaan liittyvät osat ovat alkuperäisiä, ei jälkiasenteisia.
Mitä tarkoitat Donglella ?
Tuosta keskellä olevasta alimmaisesta napista, sekä kaukosäätimestä:
Niin tuohon löytyisi tilalle Webasto EVO-lämmitin joka toimii em. ohjaimista suoraan ja diagnostiikka hoituu yhä VCDS:n kautta?
Kaikki asiaan liittyvät osat ovat alkuperäisiä, ei jälkiasenteisia.
Mitä tarkoitat Donglella ?
Dongle on kertakäyttöinen soviteohjelmisto lämmittimen ja jälkiasennusohjainlaitteen väliin.
Ei siis koske sinua.
Minulla ei tullut vastaan Golfia tehdas-Webastolla, siksi en uskalla sanoa varmaksi tuota EVO-asiaa.
Passatiin, Tiguaniin ja Touraniin, muistaakseni Caddyynkin EVOja asennettiin erinomaisilla tuloksilla. Ja tosiaan kaksi eri versiota, riippuen ohjaimista.
Käväse marmorilla, positiivinen yllätys odottanee.
Ei siis koske sinua.
Minulla ei tullut vastaan Golfia tehdas-Webastolla, siksi en uskalla sanoa varmaksi tuota EVO-asiaa.
Passatiin, Tiguaniin ja Touraniin, muistaakseni Caddyynkin EVOja asennettiin erinomaisilla tuloksilla. Ja tosiaan kaksi eri versiota, riippuen ohjaimista.
Käväse marmorilla, positiivinen yllätys odottanee.
Täytyypä tutkia asiaa sieltä suunnalta, kiitos kun jaoit arvokasta tietoasi!
Pari vuotta sitten korjattu laite on tuossa Golfissa paikallaan, mutta kylmästä ei webasto lähde käyntiin. Käynnistyy kuitenkin hyvin, kun on vedet edes hieman lämmenneet.
Kaken kantamakin alkaa olla huono, vastaanottimen antenni on tuossa kattoantennin yhteydessä, samassa kuin matkapuhelinvarustuksen antennikin ja radioantennit on takalasissa. Varmaankin tuo lähetin vain alkaa olla tiensä päässä, patterit OK.
Pari vuotta sitten korjattu laite on tuossa Golfissa paikallaan, mutta kylmästä ei webasto lähde käyntiin. Käynnistyy kuitenkin hyvin, kun on vedet edes hieman lämmenneet.
Kaken kantamakin alkaa olla huono, vastaanottimen antenni on tuossa kattoantennin yhteydessä, samassa kuin matkapuhelinvarustuksen antennikin ja radioantennit on takalasissa. Varmaankin tuo lähetin vain alkaa olla tiensä päässä, patterit OK.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa