passat 3b 1.9 ahu
Valvoja: ffp jäsenet
passat 3b 1.9 ahu
Elikkäs auto oli korjaamolla jakohihnan takia ,kun oli jakopäässyt hyppäämään. Korjasivat jaon, ja jotain stefoja ,no mennin hakemaan auton huollosta ,niin vähän matkaa toimi kunnolla ,mutta käännyin takas korjaamolle ,kun alkoi sellainen vika ,että ei ahda enää kuin 0,5 bar.
Mittasivat niin joku maavika autossa , ja väitti että maffissa jotain vikaa ,myös kun antaa yli arvon kokeilin maffilla vika ei parantunut. Huomautin viellä Huollossa ,että olivat n75 venttiilin jättäneet roikkumaan. Kaveri sanoi ,että ei löytynyt muka paikkaa vaikka näytin sille niin laittoi nipparilla johonkin putkeen kiinni. No ei kai siinä nimittäin siitä oli johto vähän ottanut itteensä koska oli jätetty roikkumaan turbon lähelle. No ostin uuden n75 venttiilin ,mutta se ei napsahda mittasin niin tulee 6v virtaa ilman ,että se n75 on kiinni, mutta laitappas se kiinni niin virrat häviää johonkin. Myös töötin johdot olivat jättäneet irti Onko ecu vioittunut nyt jostain koska eikös se maadoita n75 venttiilin. kiitos vastauksista etukäteen. Niin jäi sanottua ,että myös hehkun valo vilkkuu kokoajan saisivat korjaamolla minusta kyllä takuusen korjata tämän vian myös. Koska sinne kun toin niin minusta veti ja ahtoi paljon paremmin.
Mittasivat niin joku maavika autossa , ja väitti että maffissa jotain vikaa ,myös kun antaa yli arvon kokeilin maffilla vika ei parantunut. Huomautin viellä Huollossa ,että olivat n75 venttiilin jättäneet roikkumaan. Kaveri sanoi ,että ei löytynyt muka paikkaa vaikka näytin sille niin laittoi nipparilla johonkin putkeen kiinni. No ei kai siinä nimittäin siitä oli johto vähän ottanut itteensä koska oli jätetty roikkumaan turbon lähelle. No ostin uuden n75 venttiilin ,mutta se ei napsahda mittasin niin tulee 6v virtaa ilman ,että se n75 on kiinni, mutta laitappas se kiinni niin virrat häviää johonkin. Myös töötin johdot olivat jättäneet irti Onko ecu vioittunut nyt jostain koska eikös se maadoita n75 venttiilin. kiitos vastauksista etukäteen. Niin jäi sanottua ,että myös hehkun valo vilkkuu kokoajan saisivat korjaamolla minusta kyllä takuusen korjata tämän vian myös. Koska sinne kun toin niin minusta veti ja ahtoi paljon paremmin.
Tässä kissojen ,ja koirien kanssa tutkittu missä vika vois olla, mutta ei vaan tunnu löytyvän.
Niin ja viimeksi kun katsoivat kun hain autoa ,että herjaa maaviasta. Mistähän sekin johtuu.Oisko sitten oikeesti ecu paskana ,kun sehän maadoittaa n75 venttiilin.
Jos ei muu auta olisiko joku halukas joka lahden lähellä asuu tulla katsomaan mobiilia.
Kai tässä tilanteessa korjaamon vakuutus korvaa ,koska olivat sen n75 jättäneet irti ja johdot olivat palanneet.
Niin ja viimeksi kun katsoivat kun hain autoa ,että herjaa maaviasta. Mistähän sekin johtuu.Oisko sitten oikeesti ecu paskana ,kun sehän maadoittaa n75 venttiilin.
Jos ei muu auta olisiko joku halukas joka lahden lähellä asuu tulla katsomaan mobiilia.
Kai tässä tilanteessa korjaamon vakuutus korvaa ,koska olivat sen n75 jättäneet irti ja johdot olivat palanneet.
Joo eivät saannet vikaa korjattua sanoivat, että olivat jonkun sulakkeen laittaneet, niin oli kuulemma ruvennut virtaa tulemaan n75 venttiilille ,mutta auto ei lähtenyt käyntiin, kun sytytti ajon estoa. Olivat sitten jättäneet sulakkeen pois,
Ja se kaveri kuka autoa oli räplännyt oli jo pajalta lähtenyt kotiin, että huomenna lupas soitella mikä sulake se on.
Vai onko sille n75 venttiilille olemassa mitään sulaketta?
Koska auto joskus tehnyt samaa ,että ajon eston sytyttää ,mutta lähtenyt pois ,kun laittanut muutaman kerran ovet kiinni ja lukkoon kaukosäätimellä.
Voiko vika johtua siitä, kun n75 johto muutamasta kohdin hakautun ,että säije näkyy ,jos tinaisi tilalle uudet johdot. Johto kyllä teipattu, mutta ei vaikutusta.
Ja se kaveri kuka autoa oli räplännyt oli jo pajalta lähtenyt kotiin, että huomenna lupas soitella mikä sulake se on.
Vai onko sille n75 venttiilille olemassa mitään sulaketta?
Koska auto joskus tehnyt samaa ,että ajon eston sytyttää ,mutta lähtenyt pois ,kun laittanut muutaman kerran ovet kiinni ja lukkoon kaukosäätimellä.
Voiko vika johtua siitä, kun n75 johto muutamasta kohdin hakautun ,että säije näkyy ,jos tinaisi tilalle uudet johdot. Johto kyllä teipattu, mutta ei vaikutusta.
Kokeilin , niin kaikki virrat tulee n75 venttiilille ,kun laittaa ecu boxin releiden viereen 15a sulakkeen jossa kuuluu olla sulake ,ja se rupee tikittää se n75 niinku kuuluukin, mutta auto ei lähde käyntii. Starttaa kerran ja hörähtää, ja sit samuu, ja sit ei enää lähe ,Mutta kun ottaa irti sulakkeen auto toimii ,mutta n75 on pois pelistä ja auto ahtaa 0.4bar . Olisko siin ajon esto sit päällä aineki epäilivät merkki liikkeessä.
mutta sulake irti lähtee käyintii.
Ja mitään ajon eston valoja ei kyllä mittaristossa pala.
Höräytin auton tulille ja iskin sulakkeen sinne ecupoxin viereen paikoilleen ni heti sammuu.
Nyt olis hyvät vinkin enemmän, kuin kilo kultaa.
mutta sulake irti lähtee käyintii.
Ja mitään ajon eston valoja ei kyllä mittaristossa pala.
Höräytin auton tulille ja iskin sulakkeen sinne ecupoxin viereen paikoilleen ni heti sammuu.
Nyt olis hyvät vinkin enemmän, kuin kilo kultaa.
Otappa nyt ensin vaikka kuva että mikä sulake se on mitä siellä konehuoneen puolella rassataan.
Jos N75 sulake olisi pimeänä siitä tulisi kyllä vikakoodi, taitaa N75, EGR yms solenoidit olla kaikki saman sulakkeen takana.
Ja vikakoodien luku merkkiliiikkeessä tai vcds:llä, ei millään purkkakaapelilla tai kiinan ihmeellä.
Jos N75 sulake olisi pimeänä siitä tulisi kyllä vikakoodi, taitaa N75, EGR yms solenoidit olla kaikki saman sulakkeen takana.
Ja vikakoodien luku merkkiliiikkeessä tai vcds:llä, ei millään purkkakaapelilla tai kiinan ihmeellä.
Tossa kuvassa tuon releen takana 15 amppeerinen sulake.
Piti netistä kopioda kuva, kun on tossa kaverin pajalla, ku yrittävät ihmetellä mis vois olla vika.
tuon releen 219 takana oleva sininen sulake 15 amperia. Hieman tässä kuvassa boksin sisältö erillainen kyllä, mutta sulake minulla samassa kohtaa.
Piti netistä kopioda kuva, kun on tossa kaverin pajalla, ku yrittävät ihmetellä mis vois olla vika.
tuon releen 219 takana oleva sininen sulake 15 amperia. Hieman tässä kuvassa boksin sisältö erillainen kyllä, mutta sulake minulla samassa kohtaa.
Viimeksi muokannut zz-top, 15.12.2015 18:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Toisessa foorumissa epäiltiin ,että toi 15ampeerin sulake olisi sen ecun oma sulake. Ihmettelee vaan miksi sitten merkkiliikkeessä sanotaan toista ,että se on ajon eston sulake. No mulle on tulossa uusi ecu boxi, tai käytetyn tilasin ranskasta asti kun halvalla sai. kokeilla sitten sillä jos sekään ei auta niin sitten käytättää ajon esto kokonaan pois. Niin ja meinasin ecun tietenkin koodauttaa ei se muuten toimi.
Jeps kyllä se 15A sulake näyttäisi osallistuvan aika moneen eli sen perässä olisi ainakin Maf, Egr, N75 yms ja Ecun 219 releeltä tulee sille virta virtalukon kautta.
Ilman tuota sulaketta luulisi tulevan aika reippaasti vikakoodeja?
Ecun pinni 15 menee N75:lle
http://aijaa.com/Sm9RFE
Y68 kuvassa on N75 ja F1 tuo 15A sulake
Ilman tuota sulaketta luulisi tulevan aika reippaasti vikakoodeja?
Ecun pinni 15 menee N75:lle
http://aijaa.com/Sm9RFE
Y68 kuvassa on N75 ja F1 tuo 15A sulake
Ostin releen 219 laitoin sulakkeen kiini sekä releen 219 auto huonosti lähti käymää ja kävi miten sattuu. Entisellä releellä ei lähtenyt oikeastaan ollenkaan ihme vika, ja kuuntelin ni ei vaan virtaa tule n75 solenoidille kerran tuli, ja sit hiljeni.Ja iha uusi on solenoidi n75 kummallista releeseeki meni 40e kallista. Jos sulakkeen ottaa pois sen 15a käy nätisti, mutta n75 ei saa virtaa, eikä muutkaan mitkä sen 15a sulakkeen kautta menee.Kun se irti oltava ,koska muuten ei käy kunolla, tai käynnisty siksi ei ahdakkaa Koska sulake pitää olla irti.
Eli nyt se siis kävi kuitenkin se 15A sulake kiinni?
Jos haluaa tehdä tieteellisiä kokeita niin tuon 15A sulakkeen kautta tulee virta MAF, EGR, N75, Ruiskupumpun ajoitussolenoidi sekä jos autossa on jäähdytysnesteen sähkövastukset niin releet saavat jonkun herätteen näiden kautta. Nämä siis konehuoneen puolella.
Voisi kokeilla ottaa vaikka irti MAF, EGR ja N75 johdot ja kokeilla käykö paremmin. Jos käypi ookoo niin sitten pistää yksi kerrallaan sähköpistokkeita takaisin kiinni ja ihmettelee missä ongelmat tulee takaisin.
Onhan se N75 sähköjohto nyt kunnolla tarkistettu että siellä ei ole katkoksia tai oikosia?
Pumpussahan ei pitäisi tuon sähkökaavion mukaan toimia ajoitus ollenkaan ilman tuota sulaketta?? Niin tarkistakaapa vielä nokan/kampiakselin/pumpun ajoitukset uudestaan kun hihnakin kerta vaihdettu.. ja tarkistakaa vielä kerran ensimmäisen tarkastuksen jälkeen ;)
Jos haluaa tehdä tieteellisiä kokeita niin tuon 15A sulakkeen kautta tulee virta MAF, EGR, N75, Ruiskupumpun ajoitussolenoidi sekä jos autossa on jäähdytysnesteen sähkövastukset niin releet saavat jonkun herätteen näiden kautta. Nämä siis konehuoneen puolella.
Voisi kokeilla ottaa vaikka irti MAF, EGR ja N75 johdot ja kokeilla käykö paremmin. Jos käypi ookoo niin sitten pistää yksi kerrallaan sähköpistokkeita takaisin kiinni ja ihmettelee missä ongelmat tulee takaisin.
Onhan se N75 sähköjohto nyt kunnolla tarkistettu että siellä ei ole katkoksia tai oikosia?
Pumpussahan ei pitäisi tuon sähkökaavion mukaan toimia ajoitus ollenkaan ilman tuota sulaketta?? Niin tarkistakaapa vielä nokan/kampiakselin/pumpun ajoitukset uudestaan kun hihnakin kerta vaihdettu.. ja tarkistakaa vielä kerran ensimmäisen tarkastuksen jälkeen ;)
Kävi joo, mutta ihan kuin 3 pytyllä tosi huonosti ja kierrokset tosi alhaalla 15 a sulake kiinni uuden releen ansiosta.
Kiitos taas hanhiemo kun jaksat autella :)
Niin, ja sulakkeen kun otti irti Ja tökkäs takas sieltä jostain turbon läheltä kuulu aina klonks.
Tuon näköinen se vanha rele oli. jos 15 a sulake pois ni käy aineki nätisti ,mutta hadot 0.4.
Kiitos taas hanhiemo kun jaksat autella :)
Niin, ja sulakkeen kun otti irti Ja tökkäs takas sieltä jostain turbon läheltä kuulu aina klonks.
Tuon näköinen se vanha rele oli. jos 15 a sulake pois ni käy aineki nätisti ,mutta hadot 0.4.
Tässä autossa myös ollut evry mod on off nappulalla olisiko sillä vaikutusta otettu kuitenkin irti autosta eikä mitään vaikutusta. Ja kun oli kiinni ajoin evry mod pois ,niin samaa teki.
evry mod päällä, ja turbosta punanenletku joka menee n75 pois ni sit ahtaa 0.9 ,mutta evry pois off asennossa , ja samainen letku irti ahdot 0.4. Mutta minusta vika siinä että n75 yms laitteille ei tu virtaa koska n75 pitäs tikittää virrat päällä. ja sitä ei tule koska se 15a sulake irti.
Koska muuten auto ei toimi mutta ei ahdakkaan kun se sulake irti.
kuulostaa varmaan aika sekavalta.
evry mod päällä, ja turbosta punanenletku joka menee n75 pois ni sit ahtaa 0.9 ,mutta evry pois off asennossa , ja samainen letku irti ahdot 0.4. Mutta minusta vika siinä että n75 yms laitteille ei tu virtaa koska n75 pitäs tikittää virrat päällä. ja sitä ei tule koska se 15a sulake irti.
Koska muuten auto ei toimi mutta ei ahdakkaan kun se sulake irti.
kuulostaa varmaan aika sekavalta.
Koko juttu kuulostaa oikeasti sekavalle.
Jos ne johdot ovat oikeasti olleet turboa vasten ja kärynneet, miksi niitä ei voi tutkia ja korjata? Ei ole mitään järkeä vaihtaa komponentteja, jotka taas vioittuvat viallisten johtojen takia, ennen johtojen korjaamista.
Toinen juttu, miksi se ajoitus oli pielessä alunperin? Ja miten se on korjattu?
VCDS pitäisi juttujen mukaan olla käytössä, ruiskutusennakon säätö pitäisi olla helppoa kauraa?
Jos ne johdot ovat oikeasti olleet turboa vasten ja kärynneet, miksi niitä ei voi tutkia ja korjata? Ei ole mitään järkeä vaihtaa komponentteja, jotka taas vioittuvat viallisten johtojen takia, ennen johtojen korjaamista.
Toinen juttu, miksi se ajoitus oli pielessä alunperin? Ja miten se on korjattu?
VCDS pitäisi juttujen mukaan olla käytössä, ruiskutusennakon säätö pitäisi olla helppoa kauraa?
Sulake irti auto ei ahda koska on Vikatilassa ja rajoittaa syöttöjä leikkaamalla ahdot siihen puolen baarin lähistölle.
Läheskään kaikki ahtopaine ongelmat eivät liity millään tavalla turbo on tai sen ohjaukseen, vaan ovat vain oireita (tai ohjelmoituja suojakeinoja) jostain muusta viasta.
Onko egr käytössä? Jos on niin kokeile käykö paremmin jos irrottaa alipaineletkun egr-venttiilistä. Laittaa vaikka pultin letkuun tulpaksi.
Läheskään kaikki ahtopaine ongelmat eivät liity millään tavalla turbo on tai sen ohjaukseen, vaan ovat vain oireita (tai ohjelmoituja suojakeinoja) jostain muusta viasta.
Onko egr käytössä? Jos on niin kokeile käykö paremmin jos irrottaa alipaineletkun egr-venttiilistä. Laittaa vaikka pultin letkuun tulpaksi.
Toisella foorumilla epäilivät, kun minulla jälki asennettu defa hälytin 821x, että jos ajon esto päällä. Mutta sen saisi mukamas ohitettua laittamalla mustapunasen, ja valkovihreen johdon liittämällä toisiinsa. laitoin sulakkeen paikoilleen ei vaikutusta sulake irti hörähtää. Tässä muutama kuva jos joku tietäisi kytkinkö edes ne oikein.
Ja tossa yhdessä kuvassa punasella ympyröidyt johdot on apikoilla vaan en tiedä mihin kuuluu ja miks ovat noin. Mutta ne ilmeisesti samaa johtoa mitkä yhdistin yhteen kytkentä kaavion värien perusteella miksiköhän ovat noin ??
Ja tossa yhdessä kuvassa punasella ympyröidyt johdot on apikoilla vaan en tiedä mihin kuuluu ja miks ovat noin. Mutta ne ilmeisesti samaa johtoa mitkä yhdistin yhteen kytkentä kaavion värien perusteella miksiköhän ovat noin ??
Viimeksi muokannut joni84, 20.12.2015 21:56. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Pitääkö vielä toi p4.10 valkoruskea sytytysvirta repäistä poikki. Jostain luin ,että oli otettu mutta lähteekö silloin kaikkivirta defalta pois.
Niin ja yksikaveri mittaili vcds:sllä ni sulake irti antaa maff, n75, n18,yms. Sulake paikoilleen antaa viat poistaa ja sitten kun starttaa ei käynnisty .mutta koodeja ei jää. Sulake irti tulee koodia ,ja auto toimii ahdot vaan 0.4bar.
Jos joku tämän ratkaisee, ja saa auton käymään nii kossupullon kyllä tienaa.
Tai olis jostaa lähistöltä ja ottas iltapuuhikseen tämän jos vaan asiasta tietää jotain Niin maksan kyllä vaivan palkkaakin.
Ja egr johdot korjattu uusilla Johto poikki ja liittimet väliin.
Pumpussahan ei pitäisi tuon sähkökaavion mukaan toimia ajoitus ollenkaan ilman tuota sulaketta?? Niin tarkistakaapa vielä nokan/kampiakselin/pumpun ajoitukset uudestaan kun hihnakin kerta vaihdettu.. ja tarkistakaa vielä kerran ensimmäisen tarkastuksen jälkeen ;)
En minä osaaa niitä tarkistaa korjaamolla väittivät ,että ovat ohjearvoissaan.
Eihä se jako pielessä voi olla, jos ilman sulaketta toimii, ja sulakkeella ei. Tai jos ne on ilman sitä sulaketta tehneet pumpun ajotuksen, ja nyt sulake päällä sen pitäisi olla erillailla onko mahdollista.
Olisin todella kiitollinen ,jos joku suostuisi minua tässä ongelmassa auttamaan, kun itselle sähkötyöt hepreaa Vaikka iltatöinä tekemään. Näin työttömänä vara mihkää merkkiliikkeeseen viedä..
Lahdesta oon ja yvtä jos kiinostais auttaa.
Kiitos etukäteen jo avusta kaikille :)
En minä osaaa niitä tarkistaa korjaamolla väittivät ,että ovat ohjearvoissaan.
Eihä se jako pielessä voi olla, jos ilman sulaketta toimii, ja sulakkeella ei. Tai jos ne on ilman sitä sulaketta tehneet pumpun ajotuksen, ja nyt sulake päällä sen pitäisi olla erillailla onko mahdollista.
Olisin todella kiitollinen ,jos joku suostuisi minua tässä ongelmassa auttamaan, kun itselle sähkötyöt hepreaa Vaikka iltatöinä tekemään. Näin työttömänä vara mihkää merkkiliikkeeseen viedä..
Lahdesta oon ja yvtä jos kiinostais auttaa.
Kiitos etukäteen jo avusta kaikille :)
Tollasen sulakkeen 80a päävirta , kun mittasin ei ainekaa virtaa tullut. Onko tämä syypää sitten vikaan tai mihin?
Ja mitattiin niin sen pienen 15a kautta tulee virtaa muutamalle osalle ,mutta ei kaikille. Jonka perässä on MAF, EGR, N75, Ruiskupumpun ajoitussolenoidi.
Itse en defan hälyytintä pois osaa ottaa, että sormi suussa nyt auton kanssa tässä ollaan.
[
Ja mitattiin niin sen pienen 15a kautta tulee virtaa muutamalle osalle ,mutta ei kaikille. Jonka perässä on MAF, EGR, N75, Ruiskupumpun ajoitussolenoidi.
Itse en defan hälyytintä pois osaa ottaa, että sormi suussa nyt auton kanssa tässä ollaan.
[
Defan hälytin katkaisee startin herätevirran kytkentäkaavion mukaan, ei vaikuta oikeaan käynnistyksenestoon.
Ruiskutus pitäisi ajoittaa tarkasti testerin avulla; kone käytetään kuumaksi (yli 80C), ja sitten TDItimingin avulla kohdalleen.
Tilanne on kieltämättä haastava, jos et itse osaa, etkä voi kunnon korjaamolle autoa viedä. Suuri epäilys kohdistuu tuon jakopään laittaneen korjaamon osaamiseen; ei taida olla paljoa kokemusta tdi-volkkareista.
Ruiskutus pitäisi ajoittaa tarkasti testerin avulla; kone käytetään kuumaksi (yli 80C), ja sitten TDItimingin avulla kohdalleen.
Tilanne on kieltämättä haastava, jos et itse osaa, etkä voi kunnon korjaamolle autoa viedä. Suuri epäilys kohdistuu tuon jakopään laittaneen korjaamon osaamiseen; ei taida olla paljoa kokemusta tdi-volkkareista.
Viimeksi muokannut Axi, 21.12.2015 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ViestiKirjoittaja joni84 » 21.12.2015 22:46
http://www.elisanet.fi/jhynynen/
tuolla sitä käytin.
No kertokaas se miksi sitten ilman sitä 15a sulaketta auto toimii ,mutta n75 ja muut mitkä sen sulakkeen takana ei toimi.
http://www.elisanet.fi/jhynynen/
tuolla sitä käytin.
No kertokaas se miksi sitten ilman sitä 15a sulaketta auto toimii ,mutta n75 ja muut mitkä sen sulakkeen takana ei toimi.
Heitetääs nyt arvaus: ennakko on säädetty sen sulakkeen ollessa palanut.
Dynaamista ajoitusta testerillä ei ole tehty/voitu tehdä.
Kun laitat sulakkeen paikalleen, todellinen ennakko menee päin p--tä. Ja auto ei käy.
Korjaamo on vastuussa tekemästään työstä. Jos eivät osaa itse autoa korjata, antanevat laskutusluvan toiselle korjaamolle. Ja sijaisauton korjauksen ajaksi.
Dynaamista ajoitusta testerillä ei ole tehty/voitu tehdä.
Kun laitat sulakkeen paikalleen, todellinen ennakko menee päin p--tä. Ja auto ei käy.
Korjaamo on vastuussa tekemästään työstä. Jos eivät osaa itse autoa korjata, antanevat laskutusluvan toiselle korjaamolle. Ja sijaisauton korjauksen ajaksi.
Kertaalleen auto sen vian takia siellä käynnyt ,ja eivät tehneet mitään sanoivat vaan, että vika muka johtaa pidemmältä ajalta, että eivät korjaa, ja auton hakukin maksoi 80e. Ja jos jako on pielessä miksi sitten n75 ei saa virtaa,eikä maff. Väittivät ,että ei tuo vika johdu heistä. Startatutin tänään autoa, niin isä sanoi, että jostain sieltä auton moottorin luota pamautti hieman pakokaasua. Yksi kaveri ,kyllä kävi autoa katsomassa, ei antanut kyllä mitään vikakoodia vcds sulakekiinni mutta sulake irti auton käydessä antoi.
Voisiko joku jolla olisi laitteet tulla tarkastamaan onko jako pielessä ? ja asuisi lähellä auto on todella tärkeä ,kun pitäisi liikkumaankin päästä...
Ja nyt muistan ,jako oli tehty silloin ,kun sulake oli paskana. Vein auton toiseen otteeseen sinne ,niin oli silloin sulakkeen löytäneet... Mutta eivät tehneet mitään muuta,Kun laittaneet sulakken paikoilleen ja auto ei käynnisty.
Ja muuten ihmettelin ,kun auton hain pois ,että diesel haisee auton sisällä ,ja haisee vieläkin.
Voisiko joku jolla olisi laitteet tulla tarkastamaan onko jako pielessä ? ja asuisi lähellä auto on todella tärkeä ,kun pitäisi liikkumaankin päästä...
Ja nyt muistan ,jako oli tehty silloin ,kun sulake oli paskana. Vein auton toiseen otteeseen sinne ,niin oli silloin sulakkeen löytäneet... Mutta eivät tehneet mitään muuta,Kun laittaneet sulakken paikoilleen ja auto ei käynnisty.
Ja muuten ihmettelin ,kun auton hain pois ,että diesel haisee auton sisällä ,ja haisee vieläkin.
No mites muka sitte ilman sulaketta ei tee pössyjä. Ei kai se nyt tossa se vika voi olla että se sulake kii ei käynnisty.
Mietin ,että jos ei muuta niin pystyykö ecua ohjelmoimaan, että n75 ja maff ,map sais ohjelmoitua vittuun ja ajais ilman sulaketta.
Mites pumpun ennakot säätää ,kun eikös auto pitäisi olla käynnissä, eikä se sulakepäällä lähde käymään..
Mietin ,että jos ei muuta niin pystyykö ecua ohjelmoimaan, että n75 ja maff ,map sais ohjelmoitua vittuun ja ajais ilman sulaketta.
Mites pumpun ennakot säätää ,kun eikös auto pitäisi olla käynnissä, eikä se sulakepäällä lähde käymään..
Itse itselleni vastaten voisko vika olla tässä http://keskustelu.suomi24.fi/t/9198521/ ... -kaynnisty
Mites pumpun ennakot säätää ,kun eikös auto pitäisi olla käynnissä, eikä se sulakepäällä lähde käymään..
Ajoitus säädetään ajoitustyökalujen (tappi pumpun hihnapyörään ja lukitsin ("lattarauta" nokka-akselin hahloon) avulla. Vauhtipyörän merkki kohdalleen ja ajoitus on lähellä oikeaa.
Hienosäätö sitten testerin avulla.
[/quote]
Pumpun ennakot vissii hukassa sanoi lahden powerbyte ,sai auton käymään sulake päällä,kun jonku pumpun ruskeen liittimen veti pois. Mutta auto puski valkosta savua, että pumpun ennakot pitäs säätää jossain. Ja sitten en ymmärrä tätä miksi mittaristo meni tälläiseksi näyttää sen kuinka kovaa ajat väärin.
Viimeksi muokannut joni84, 23.12.2015 23:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajoituksen karkea säätö juuri noin, miten Axi yllä mainitsi ja hienosäätö VCDS:n(vag-com) avulla. Ei onnistu tietääkseni MILLÄÄN muulla konstilla.
Ja tosiaan palanut jarruvalon sulake aiheuttaa AHU-moottorisessa autossa tuon, että käynnistyy, mutta sammuu heti perään. Ajonesto liittyy siihen ja tosiaan tuo sulake kannattaa EHDOTTOMASTI katsoa nyt ensisijassa noilla oireilla jos ei pysy käynnissä.
Ja tosiaan palanut jarruvalon sulake aiheuttaa AHU-moottorisessa autossa tuon, että käynnistyy, mutta sammuu heti perään. Ajonesto liittyy siihen ja tosiaan tuo sulake kannattaa EHDOTTOMASTI katsoa nyt ensisijassa noilla oireilla jos ei pysy käynnissä.
https://youtu.be/Au4kT4WEP9c
tuossa ohjetta mittarin neulan asettamiseen käsin oikeaan asentoon
tuossa ohjetta mittarin neulan asettamiseen käsin oikeaan asentoon
Jaa ettei päästänyt perussäätö-tilaan? VCDS ei säädä pumppua, vaan sillä näkee ajoituksen "kartalla".
Moottorin lämpötilan pitää olla yli 80 astetta ennen kuin aletaan säätämään. Ja säätö tapahtuu kääntämällä pumppua kannattimessaan. Aikaisemmalle menee kääntämällä pumppua vasten pyörimissuuntaa ja myöhäisemmälle kääntämällä pyörimissuuntaan.
Moottorin lämpötilan pitää olla yli 80 astetta ennen kuin aletaan säätämään. Ja säätö tapahtuu kääntämällä pumppua kannattimessaan. Aikaisemmalle menee kääntämällä pumppua vasten pyörimissuuntaa ja myöhäisemmälle kääntämällä pyörimissuuntaan.
No ei päästänyt ei ja eikös sillä VCDS Tehdä se hieno säätö. Ja miten voit auton 80c saada jos laitat sen sulakkeen auto ei käy kunnolla. Ja jakopää tässä alunperin oli heittänyt 2 hampaalla heittääkös silloin pumpunkin aennakot, koska ne eivät kuulemma huollossa koskeneet siihen edes ollenkaan. Ja se 15 a sulakkeessahan on pumpun ajoitus solenoidi myös. elikkä se kiinni ilmeisesti säädettävä pumppu. Jättääkö pumpun hienosäätö solenoidi ,vai mikä siellä on ni mitään vikakoodia ,jos se on paskana koska mitään koodia ei tule se sulake kiinni.
No maanantaina aatelin johku auton viiä jos ei joku tu auttaa lahdesta olen. Voiko ruiskupumpun sähköinensäätö tehdä tätä jos se ei toimi. Maanantaina paja joka mun autoa remontoi viimeksi Lupas kattoo mun auton jakoa.Mutta niillä ei ole vcds laitetta millä mitata pumpun jakoa. Mutta voiko sitä pumpun sähkösäätöä korjata jos se on rikki. Niin ja mihkä muualle lahdessa autoa veisin, ku joka puolella maksaa sit hirveesti.
Itsellä meni kerran ennakonsäätimen johto osittain poikki.
Kuulosti että olis käyny kolmella ja kävi tosisurkeesti.
En tiedä miten ton sulake hässäkän vois yhdistää tohon ennakonsäätimen johtovikaan mutta veikkaan villisti että syyllinen vois löytyä sieltä.
Voisin katsoa jos multa löytyis tallesta vielä yksi pumpun runko missä pitäis olla kyseinen osa.
Kuulosti että olis käyny kolmella ja kävi tosisurkeesti.
En tiedä miten ton sulake hässäkän vois yhdistää tohon ennakonsäätimen johtovikaan mutta veikkaan villisti että syyllinen vois löytyä sieltä.
Voisin katsoa jos multa löytyis tallesta vielä yksi pumpun runko missä pitäis olla kyseinen osa.
Itsellä meni kerran ennakonsäätimen johto osittain poikki.
Kuulosti että olis käyny kolmella ja kävi tosisurkeesti.
En tiedä miten ton sulake hässäkän vois yhdistää tohon ennakonsäätimen johtovikaan mutta veikkaan villisti että syyllinen vois löytyä sieltä.
Voisin katsoa jos multa löytyis tallesta vielä yksi pumpun runko missä pitäis olla kyseinen osa.
Okei missäs kohdin se johto on. Onko se ennakonsäädin se musta laatikko pumpussa.
Ja miksi ei voi yhdistää siihen sulakkeeseen, kun sen kautta menee virta sille säätimellekkin.
Ja miksi sitten vikaa ei tule sulake pois.
Kuulosti että olis käyny kolmella ja kävi tosisurkeesti.
En tiedä miten ton sulake hässäkän vois yhdistää tohon ennakonsäätimen johtovikaan mutta veikkaan villisti että syyllinen vois löytyä sieltä.
Voisin katsoa jos multa löytyis tallesta vielä yksi pumpun runko missä pitäis olla kyseinen osa.
Okei missäs kohdin se johto on. Onko se ennakonsäädin se musta laatikko pumpussa.
Ja miksi ei voi yhdistää siihen sulakkeeseen, kun sen kautta menee virta sille säätimellekkin.
Ja miksi sitten vikaa ei tule sulake pois.
Se jakopäätä sieltä ekana kannattaa tarkistaa. Siis meneekö lukitustappi pumppuun paikoilleen kun kampiakselikin on merkissä ja Nokka - akseli kohdallaan (mielellään myös lukittuna).
Eikös tuolla aiemmin ollut mainintaa ettei pumppuun olisi koskettu vaikka jako onkin ollut hampaan pari pielessä? Eli jos vain kampiakselin ja nokan keskinäinen asento on korjattu niin pumppu voi olla edelleen pielessä. Korjaamon olisi toki tämä kuulunut laittaa alunperinkin kerralla kohdalleen KÄYTTÄMÄLLÄ lukitustyökaluja. Valitettavasti moni pienempi paja oikoo tässä kohdassa aina. Samoin kuin jättävät hienosäädön testerin avulla tekemättä.
Eikös tuolla aiemmin ollut mainintaa ettei pumppuun olisi koskettu vaikka jako onkin ollut hampaan pari pielessä? Eli jos vain kampiakselin ja nokan keskinäinen asento on korjattu niin pumppu voi olla edelleen pielessä. Korjaamon olisi toki tämä kuulunut laittaa alunperinkin kerralla kohdalleen KÄYTTÄMÄLLÄ lukitustyökaluja. Valitettavasti moni pienempi paja oikoo tässä kohdassa aina. Samoin kuin jättävät hienosäädön testerin avulla tekemättä.
Onko se aikaisemmin mainittu evry-modi poistettu autosta kokonaan? Itsellä kävi niin, että joko alkoi maadoittaa jostain auton runkoon tai evryn piuhat saivat kontaktia toisiinsa suoraan. Kone käynnistyi huonosti eikä ottanut kunnolla kierroksia, kone oli kuin kolmella sylinterillä pyörisi. Onneksi ei käynyt kesken ajon vaan parkkipaikalla käynnistäessä, tiedä sitten mitä muuta olisi käynyt, jos olisi kesken ajon tullut tuo vika. Hain läppärin ja luin vikakoodit ja jatkuvana tuleva määränsäätimen "Upper Limit Reached" vikakoodi antoi viitteitä, että jotain häikkää on. Evryn poisto kaikkineen auttoi ongelmaan. Ei ollut aikaa ruveta sen kummemmin ruveta tutkimaan, mistä maadoittaa sitä määränsäätimen signaalia. Tämän jälkeen kone lähti normaalisti käyntiin ja on toiminut sen jälkeen vakiona ihan normaalisti.
Minulta on kaikki jälkiasennukset irrotettu every-mod ja lisävalot ,Eikä mitään hyötyä niistäkään. On tutkittu etsitty käytetty takaisin pajalla joka jako hihnan pasuunaa laittoi. Siellä sitten vika heidän mielestä löytyi. Väittivät, että antaa koodia ennakon säätimestä ,että rikki ja mukamas Siksi juuri auto sammuu ,kun sulakkeen heittää kiinni niin ennakon säädin ei toimi ja antaa maihin.No ei auttanut, kuin hakea auto pois ja taas ajaa auto himaan vikavalot vilkkuen Eli ilmeisesti joko vika tila päällä. Autoon kuitenkin vaihdettu ecu ja, yllä mainitse mani rele219 ja johdot ratin alta katsottu. No kai se sit kokeiltava ennakonsäätimellä ,mutta sitä tuskin pystyy erikseen pumppuun vaihtamaan.
No ei sinulla satu olemaan hajua siitä minkä vikakoodin se antoi? Tulostivatko koodin lapulle mukaan tai antoivatko sitä kirjallisena mitenkään? Siitä kun voi asiaan vihkiytyneet harrastelijatkin päätellä, onko vika todella ennakonsäätimessä, vai onko syöttöpumpun ajoitus virheellinen.
Selvitä meille vikakoodi(t), niin varmasti alkaa ongelmatkin selvitä. Minä en henk koht usko ennakonsäätimen rikkoontumiseen, jossei sitten ole johdotuksessa jotain vikaa tai evryä asennettaessa ranetettu jotain pieleen. Tämänkin voi hyvin pitkälle päätellä vikakoodeista..
Laitat siis sulakkeet/releet(mitä ikinä onkin irroitettu) paikalleen auton ollessa sammuksissa, nollaat sulakkeen irroittamisesta tulleet vikakoodit ja luet koodit uudestaan. Jos koodeja ei ilmesty, yrität autoa käyntiin, ja luette vikakoodit uudestaan. Jos vikakoodeja ei tule ja auto ei käynnisty, ensimmäisenä itse lähtisin tutkimaan jakopään sekä syöttöpumpun ajoitusta.
Selvitä meille vikakoodi(t), niin varmasti alkaa ongelmatkin selvitä. Minä en henk koht usko ennakonsäätimen rikkoontumiseen, jossei sitten ole johdotuksessa jotain vikaa tai evryä asennettaessa ranetettu jotain pieleen. Tämänkin voi hyvin pitkälle päätellä vikakoodeista..
Laitat siis sulakkeet/releet(mitä ikinä onkin irroitettu) paikalleen auton ollessa sammuksissa, nollaat sulakkeen irroittamisesta tulleet vikakoodit ja luet koodit uudestaan. Jos koodeja ei ilmesty, yrität autoa käyntiin, ja luette vikakoodit uudestaan. Jos vikakoodeja ei tule ja auto ei käynnisty, ensimmäisenä itse lähtisin tutkimaan jakopään sekä syöttöpumpun ajoitusta.
No jakopää / syöttöpumpun ajoitukset ne katsoi huollossa väitti ,että on kunossa. Ja ei sen kummemmin ,ku oli paperille kirjoittanut ja kertoi mulle, että syöttöpumpun ennakon säädin siitä antaa vikaa. Ja sulake pois tulee n75,maff, n18 venttiili ja ennakon säätö. muutapa ei kertonut. Sainkin sen koodin se on 04f5
Viimeksi muokannut joni84, 1.1.2016 18:08. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Ennakonsäädön solenoidin kunnon voit tarkistaa yksinkertaisesti yleismittarilla, siitä 3-napaisesta liittimestä imusarjalle tulevan ahtoputken kannakkeen likettyviltä, paisuntasäiliön vasemmalta puolen:
Liitin irtaallaan, ennakonsäätimeltä tulevan liittimen 2 sekä 3 napojen väliltä pitäisi löyty 12-20ohmia yleismittarilla mitattuna.
Liitin kiinni, pitäisi 3 navan sekä maakontaktin välistä löytyä akun jännite sytytysvirran ollessa päällä.
Mikäli edellämainitut seikat voidaan mittaamalla todeta paikkaansa pitäväksi, jakopään ajoitus kuntoon sellaisessa korjaamossa/harrastajalla missä se oikeasti onnistuu. Elä vie enää sinne missä olet sitä käyttänyt, kun eivät selvästikkään osaa tehdä niinkään yksinkertaista asiaa kuin vanhan TDI koneen jakopään ajoitusta.
Liitin irtaallaan, ennakonsäätimeltä tulevan liittimen 2 sekä 3 napojen väliltä pitäisi löyty 12-20ohmia yleismittarilla mitattuna.
Liitin kiinni, pitäisi 3 navan sekä maakontaktin välistä löytyä akun jännite sytytysvirran ollessa päällä.
Mikäli edellämainitut seikat voidaan mittaamalla todeta paikkaansa pitäväksi, jakopään ajoitus kuntoon sellaisessa korjaamossa/harrastajalla missä se oikeasti onnistuu. Elä vie enää sinne missä olet sitä käyttänyt, kun eivät selvästikkään osaa tehdä niinkään yksinkertaista asiaa kuin vanhan TDI koneen jakopään ajoitusta.
Ajoneuvosi ei tarvitse olla käynnissä, kunhan virrat ovat päällä...
Mikäli haluat vielä tarkistaa ennakonsäädön solenoidin johtosarjan ehjyyden moottorinohjaimelle asti, ennakosäätimen johtosarjan puoleisesta 3-napaisesta liittimestä pinni nro 2 pitäisi olla suorassa yhteydessä moottorinohjaimen liittimen pinniin nro 79.
Mikäli haluat vielä tarkistaa ennakonsäädön solenoidin johtosarjan ehjyyden moottorinohjaimelle asti, ennakosäätimen johtosarjan puoleisesta 3-napaisesta liittimestä pinni nro 2 pitäisi olla suorassa yhteydessä moottorinohjaimen liittimen pinniin nro 79.
Kyllähän sielä sulakkeina toimii kevyessä jaon hyppäämisessä mm venttiilin-nostajat, mutta koska tässä tapauksessa ei ole tuotu ilmi mitään ylimääräisiä mekaanisia sivuääniä, oletettavasti ollaan selvitty pelkällä säikähdyksellä. Vaikkakin auto on transit-maisten sivuäänien saattelemana väkisin ajettukin korjaamolle...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa