Löysin haulla kyllä keskustelua samalla, mutta suoraa faktaa en löytänyt.
Käykö 1z moottorin vauhtis AFN moottorin jatkoksi?
AFN Vauhtipyörän sopivuus
Valvoja: ffp jäsenet
No tossa on yks viittä vaille purkukunnossa oleva 35i passatti jos siittä menis VP tohon 3b syncroon kun alko kuulostaa betonimyllyltä kun hipasee kytkintä. Veikkaisin että kun entinen omistaja kehu hitsanneensa massapyörät yhteen ja koneistaneensa koko komistuksen, että olis nöölit pettäny sieltä tms.
Audifinnsillä jotain tarinaa oli, ettei sopisi. Tai no, voimansiirto uusiksi niin sopii. :)
Eivaan.. Olikohan siinä joku juttu ettei 240mm 2-massa mahdu 01A:n kytkinkoppaan. Ja jos sille tekee tilaa, loppuu kytkinkopasta materiaali. En tiedä faktaksi kun en ole itse kokeillut. Samaa toki miettinyt, mutta taitaa tulla kiinteä siinä vaiheessa kun pelkkä ohjelmointi ei riitä.. Tuossa juuri yksi 6-vaihteinen valmistui ajoon jäykällä pyörällä. Täytyy käydä se koeajamassa ja toteamassa, että onko se nyt niin paha jurisemaan kuin porukka hekumoi. Omastani ainakin jurinoita ja kolinoita hävisi kun laitteli voimalinjan puslia kuntoon. Projekti vielä kesken tukikumien osalta.
Eivaan.. Olikohan siinä joku juttu ettei 240mm 2-massa mahdu 01A:n kytkinkoppaan. Ja jos sille tekee tilaa, loppuu kytkinkopasta materiaali. En tiedä faktaksi kun en ole itse kokeillut. Samaa toki miettinyt, mutta taitaa tulla kiinteä siinä vaiheessa kun pelkkä ohjelmointi ei riitä.. Tuossa juuri yksi 6-vaihteinen valmistui ajoon jäykällä pyörällä. Täytyy käydä se koeajamassa ja toteamassa, että onko se nyt niin paha jurisemaan kuin porukka hekumoi. Omastani ainakin jurinoita ja kolinoita hävisi kun laitteli voimalinjan puslia kuntoon. Projekti vielä kesken tukikumien osalta.
Kolmeen edelliseen viridieseliin vaihtanut 1-massapyörän ja nyt ~10v semmosilla ajettuani en enää halua lähteä sille tielle. Varsinkin nelivedossa mukavuus kärsii tuntuvasti.
Nettitiedon perusteella 6-vaihteisessa 4-mukisessa on ~6mm spaceri moottorin ja lootan välissä, lisäksi sekä diesel-/bensa-V6 (3B/B5) on ollut 240mm kytkimellä ja 01A laatikolla.
-Onko tietoa, onko tässä 5v+240mm mahtumisessa ongelmana itse vauhtipyörä vai asetelma?
-Millä eväillä se 6-mukisen paketti mahtuu, onkohan vauhtipyörä tai asetelma 4-mukista matalampi vai onko kampiakselin pää kauempana laatikosta?
--> 6-syl koko paketti kampiakselin pulttijaon koneistuksella?
--> 4-syl 240mm pyörä + 6-syl asetelma?
Nettitiedon perusteella 6-vaihteisessa 4-mukisessa on ~6mm spaceri moottorin ja lootan välissä, lisäksi sekä diesel-/bensa-V6 (3B/B5) on ollut 240mm kytkimellä ja 01A laatikolla.
-Onko tietoa, onko tässä 5v+240mm mahtumisessa ongelmana itse vauhtipyörä vai asetelma?
-Millä eväillä se 6-mukisen paketti mahtuu, onkohan vauhtipyörä tai asetelma 4-mukista matalampi vai onko kampiakselin pää kauempana laatikosta?
--> 6-syl koko paketti kampiakselin pulttijaon koneistuksella?
--> 4-syl 240mm pyörä + 6-syl asetelma?
Eipä ollutkaan se juttu audifinnssillä vaan tdiclubilla:
http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... 496&page=3
Lista näyttää pitkältä, eikä oikeastaan itseäni kiinnosta alkaa asiaa tutkimaan sen enempää, kun ei tuo 240mm 2-massa pohjaamatta kestä niitä vääntöjä mitkä haaveissa on.
http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... 496&page=3
Lista näyttää pitkältä, eikä oikeastaan itseäni kiinnosta alkaa asiaa tutkimaan sen enempää, kun ei tuo 240mm 2-massa pohjaamatta kestä niitä vääntöjä mitkä haaveissa on.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa