AFN Vauhtipyörän sopivuus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

ZeroQ
-
Viestit: 125
Liittynyt: 30.1.2011 14:16

AFN Vauhtipyörän sopivuus

ViestiKirjoittaja ZeroQ » 4.12.2015 22:22

Löysin haulla kyllä keskustelua samalla, mutta suoraa faktaa en löytänyt.

Käykö 1z moottorin vauhtis AFN moottorin jatkoksi?

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 5.12.2015 10:21

Kyllä se kampiakseliin sopii. Poikittaisen vauhtipyörä menee poikittaiseen, mutta ei pitkittäiseen. Ja päinvastoin. Ainakaan helposti.

ZeroQ
-
Viestit: 125
Liittynyt: 30.1.2011 14:16

ViestiKirjoittaja ZeroQ » 9.12.2015 10:49

Kuulostaa omaan korvaan vähän hölmöltä ettei poikittaisen mene pitkittäisen? Minkälaista eroa niissä vois olla?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 9.12.2015 12:13

No, ensimmäinen toiminnallinen eroavuus on, että starttikehä on eripuolella vauhtipyörää.

Minkälaiseen käyttöön etsit vauhtipyörää, kun jäykästä pyörästä haaveilet?

Lebi
-
Viestit: 282
Liittynyt: 23.7.2003 17:23

ViestiKirjoittaja Lebi » 9.12.2015 13:16

Multa löytyy afn jatkoksi käypänen vähän kevennetty kova vauhtis ja siihen (käytetty) s2 240mm levy ja asetelma.

Tee tarjous vaikka privalla jos tarvetta.

ZeroQ
-
Viestit: 125
Liittynyt: 30.1.2011 14:16

ViestiKirjoittaja ZeroQ » 9.12.2015 18:12

No tossa on yks viittä vaille purkukunnossa oleva 35i passatti jos siittä menis VP tohon 3b syncroon kun alko kuulostaa betonimyllyltä kun hipasee kytkintä. Veikkaisin että kun entinen omistaja kehu hitsanneensa massapyörät yhteen ja koneistaneensa koko komistuksen, että olis nöölit pettäny sieltä tms.

muuris
-
Viestit: 6
Liittynyt: 29.11.2006 22:10

ViestiKirjoittaja muuris » 9.12.2015 20:46

Aihetta sivuten: sopiiko pitkittäiseen AFN+5v:n 228mm vp+kytkinpaketin tilalle esim AVF:n 240mm paketti, jos startinkin vaihtaa AVF:stä? Tai miksei joku muukin, haussa vakiota kestävämpi 2-massapaketti.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 9.12.2015 21:07

Audifinnsillä jotain tarinaa oli, ettei sopisi. Tai no, voimansiirto uusiksi niin sopii. :)

Eivaan.. Olikohan siinä joku juttu ettei 240mm 2-massa mahdu 01A:n kytkinkoppaan. Ja jos sille tekee tilaa, loppuu kytkinkopasta materiaali. En tiedä faktaksi kun en ole itse kokeillut. Samaa toki miettinyt, mutta taitaa tulla kiinteä siinä vaiheessa kun pelkkä ohjelmointi ei riitä.. Tuossa juuri yksi 6-vaihteinen valmistui ajoon jäykällä pyörällä. Täytyy käydä se koeajamassa ja toteamassa, että onko se nyt niin paha jurisemaan kuin porukka hekumoi. Omastani ainakin jurinoita ja kolinoita hävisi kun laitteli voimalinjan puslia kuntoon. Projekti vielä kesken tukikumien osalta.

muuris
-
Viestit: 6
Liittynyt: 29.11.2006 22:10

ViestiKirjoittaja muuris » 11.12.2015 9:21

Kolmeen edelliseen viridieseliin vaihtanut 1-massapyörän ja nyt ~10v semmosilla ajettuani en enää halua lähteä sille tielle. Varsinkin nelivedossa mukavuus kärsii tuntuvasti.

Nettitiedon perusteella 6-vaihteisessa 4-mukisessa on ~6mm spaceri moottorin ja lootan välissä, lisäksi sekä diesel-/bensa-V6 (3B/B5) on ollut 240mm kytkimellä ja 01A laatikolla.

-Onko tietoa, onko tässä 5v+240mm mahtumisessa ongelmana itse vauhtipyörä vai asetelma?
-Millä eväillä se 6-mukisen paketti mahtuu, onkohan vauhtipyörä tai asetelma 4-mukista matalampi vai onko kampiakselin pää kauempana laatikosta?
--> 6-syl koko paketti kampiakselin pulttijaon koneistuksella?
--> 4-syl 240mm pyörä + 6-syl asetelma?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 13.12.2015 15:08

Eipä ollutkaan se juttu audifinnssillä vaan tdiclubilla:

http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... 496&page=3

Lista näyttää pitkältä, eikä oikeastaan itseäni kiinnosta alkaa asiaa tutkimaan sen enempää, kun ei tuo 240mm 2-massa pohjaamatta kestä niitä vääntöjä mitkä haaveissa on.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa