TRANSPORTTER t4

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

dados87
-
Viestit: 4
Liittynyt: 26.11.2015 13:19

TRANSPORTTER t4

ViestiKirjoittaja dados87 » 26.11.2015 13:25

Moi sellaista kyselisin että palionko teillä muilla on kierrokset 100km/h ajettaessa? itsellä on vitos vaihde päällä noin 3800rpm ja on minusta liikaa.Kuitenkin punainen raja alkaa neljän tonnin kohdalla.Onko siinä jotain vikaa??auto on vw transportter vm.99 pikkubussi joka on rekattu matkailuautoksi kone on 2.4d vapari ja laatikko on kait se pikkuaski jossa on pakki ykkösen vieressä.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 29.11.2015 15:59

Ei valitettavasti ole tommosta autoa, mutta kyllä 3800 rpm kuulostaa aika kovilta kierroksilta satasen vauhdissa 5- vaihteella. Toimiiko rinkimittari? Kuulostaako kierrokset myös kovilta?

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 29.11.2015 17:56

mun T4:ssa on 3000 kierroksia 100 vauhdissa 5 vaihteella
.

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 29.11.2015 18:27

Kiekkamittari näyttää päin honkia tai joku laittanut bensakoneen laatikon?

-vellu-
-
Viestit: 127
Liittynyt: 17.12.2009 20:40

ViestiKirjoittaja -vellu- » 29.11.2015 20:48

Meillä on töissä avolavallinen t4 2.4d ja huutaa kanssa kuin syötävä.
En nyt ulkoa muista mitä on kierroksia milläkin nopeudella, mutta ei tee mieli paljoa yli 80ajella.
Ollakko lie laatikko vaan tarkoituksella lyhyillä välityksillä, että moinen nuhapumppu jaksaisi myös kuormattuna mennä eteenpäin...

dados87
-
Viestit: 4
Liittynyt: 26.11.2015 13:19

ViestiKirjoittaja dados87 » 30.11.2015 0:11

Juu itekki mietin että onko laatikossa vaan niin lyhyet välitykset että jaksais mennä..ei se nyt mitenkään häiritsevästi huuda ku ajaa.uskon että kiekkamittari pitää paikkansa. Tuntuu vaan niin typerältä ajaa ku kierrolset on korkealla. Kaikki kyllä toimii juuri niinkuin pitääkin eikä laatikossa tunnu olevan mitään vikaa.80kmh on sopiva matkavauhti.sataa ei edes tee mieli ajaa..onnistuuko tuohon vaihtaa joku toinen laatikko

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 30.11.2015 11:37

kato laatikossa oleva koodi ni näkee mikkä välitykset siinä on sisällä.

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 30.11.2015 11:40

1,9 td:stä on jäänyt mieleen, että 2000 rpm oli kun mittari näytti n. 72 km/h.

Kierrosmittarin paikkansapitävyyttä voisi arvioida kokeilemalla paljonko portteri kulkee. Jos kulkee yli 120 km/h, niin voi olla aika varma, että kierrosmittari näyttää liikaa.

Miksi se sitten näyttäisi liikaa - ainakin liian pieni laturin hihnapyörä sotkee kiekkamittarin.

dados87
-
Viestit: 4
Liittynyt: 26.11.2015 13:19

ViestiKirjoittaja dados87 » 30.11.2015 13:57

Pitää ryömiä auton alle ja katsoa se laatikon koodi..enpä kyllä oo ajanu.yli sataa tolla ku oon sääliny vanhusta :) pitää koittaa ajaa nyt mitä se kulkee ja tutkailla sitä kierroslukua tarkemmin.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 30.11.2015 14:34

Tsekkaa tuo todellinen nopeus navigaattorilla.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 30.11.2015 15:33

mä tarkastin sellasella laaser mittarilla omasta ni aika tarkaan näytti samaa

dados87
-
Viestit: 4
Liittynyt: 26.11.2015 13:19

ViestiKirjoittaja dados87 » 1.12.2015 8:47

Kävin koittamassa että paljonko tuo rutku kulkee niin eipä se juurikaan paljoa päälle 120kmh kyllä mennyt..taitaa olla vaan laatikon välitykset ja perän välitykset niin lyhyet

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 1.12.2015 11:05

No sitten sopii välityksien puolesta kiihdytys kisoihin ;)

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 1.12.2015 13:30

".Onko siinä jotain vikaa??auto on vw transportter vm.99 pikkubussi joka on rekattu matkailuautoksi kone on 2.4d vapari ja laatikko on kait se pikkuaski jossa on pakki ykkösen vieressä."

En usko alkuperäiseen kokoonpanoon, on ollut pikkubussi dieseli ja 130km/h liikkui ennen punarajaa motarilla, vaihdettu pakettiauton laatikko siihen ?

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 1.12.2015 13:48

mulla kulkee tuo oma kevyesti 140. menee jopa 160. laatikkona ehkä bussimallin laattikko ja MTDI 2.5 moottori.
ajoomituisuudet heikenee aika paljon jo 140 vauhissa ku pitää jo keskittyä tiellä pitämiseen :D

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 1.12.2015 18:06

Tuntuu että noihin on arvottu laatikoita lotolla ja ei voi vetää johtopäätöstä että bussimallissa pidemmät välitykset.
Firman umpi 2.4d kulki todellisesta 158kmh, todistetusti.
Oma syncro bussi huutaa aika kovilla kierroksilla jo 100kmh vauhdissa.
Tai ainakin nyt kun vaihdettu tamgearsin rattaat, välityksistä ja oikeista kierroksista ei tietoa kun kiekkamittaria ei ole.
Sama "ongelma" oli edellisessä umpi 2.4d:ssä, ei paljoa mieli tehnyt yli 90kmh ajaa.
Vaa mihinkä tässä kiirus olisikaan.

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 2.12.2015 18:54

Isäukolla oli vielä pari vuotta sitten perus paku 2.4D:llä ja kyllä se mittarin mukaan ainakin vajaa 160 otti kun kerran oli vähän kiire. Matka-ajo kierroksista ei hajua kun ei siinä ollut varvikelloa, mutta ei ainakaan omaan korvaan häiritsevästi huutanut 100km/h vauhdeissa.. Taitaa olla sitten tosiaan monenlaista välitystä näissä.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 2.12.2015 19:08

"Kierrosmittarin paikkansapitävyyttä voisi arvioida kokeilemalla paljonko portteri kulkee. Jos kulkee yli 120 km/h, niin voi olla aika varma, että kierrosmittari näyttää liikaa".

Mitä tuo tarkoittaa?

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 3.12.2015 8:04

"Kierrosmittarin paikkansapitävyyttä voisi arvioida kokeilemalla paljonko portteri kulkee. Jos kulkee yli 120 km/h, niin voi olla aika varma, että kierrosmittari näyttää liikaa".

Mitä tuo tarkoittaa?


Tarkoittaa sitä, että tuon 3800 rpm @ 100 km/h perusteella voi ekstrapoloida, että 4500 rpm tarkoittaisia 118 km/h. Jos siis tuo 118 km/h olisi merkittävästi ylitetty, voitaisiin olla melkoisen varmoja, että kierroslukumittari näyttää liikaa. Esim. 140 km/h tarkoittaisi 5320 rpm.

Tämä yllä oleva ajateltu olettaen, että moottori on vakiokuntoinen, ja normaalikuntoinen.

Lasse
-
Viestit: 351
Liittynyt: 30.7.2003 22:45

ViestiKirjoittaja Lasse » 10.1.2016 14:37

Oma Vw T4 2.5tdi 102hv 1997 acv moottori 5 vaihe 100km/h ja kierroksia 2300


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa