130pd kestävyys

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

eskim0
-
Viestit: 13
Liittynyt: 14.11.2015 14:57

130pd kestävyys

ViestiKirjoittaja eskim0 » 21.11.2015 23:16

Kiinnostaisi kuulla että kuinka kestävä moottori 130pd on?

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 22.11.2015 7:08

Kestää kyllä moottorin eliniän

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 22.11.2015 9:33

Ihan kivoja ovat. Noita 130hp pumpparikoneita on tosiaan muutama erilainen, sekä poikittais että pitkittäiskonstruktiolla. Lohko lähinnä sama noissa, apulaitteet ja kansi hilppeineen sitten jo eroavat. Jokatapauksessa oikein huollettuna puoli miljoonaa kilsaa rullaa helposti.

eskim0
-
Viestit: 13
Liittynyt: 14.11.2015 14:57

130pd kestävyys

ViestiKirjoittaja eskim0 » 22.11.2015 14:58

Poikittaiskoneesta on kyse. Onko porukalla ollut ongelmia nokka akselin kanssa

eskim0
-
Viestit: 13
Liittynyt: 14.11.2015 14:57

130pd kestävyys

ViestiKirjoittaja eskim0 » 22.11.2015 15:02

Vakiona noissa vissiinkin on ihan hyvin enemmän tehoa ja vääntöä mitä tehdas lupaa.

eskim0
-
Viestit: 13
Liittynyt: 14.11.2015 14:57

130pd kestävyys

ViestiKirjoittaja eskim0 » 22.11.2015 15:12

Ihan sen takia kyselen koska itellä on 230000 ajettu mk1 fabia rs ja kiinnostaa tietää että onko odotettavissa isoja ongelmia.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 22.11.2015 15:49

Mikäli käytetty 505.01 luokituksen öljyä tai 507:aa 15tkm väleillä niin ei ole tiedossa mitään vaivoja.

eskim0
-
Viestit: 13
Liittynyt: 14.11.2015 14:57

130pd kestävyys

ViestiKirjoittaja eskim0 » 22.11.2015 16:39

Juu olen käyttäny ton luokituksen öljyä

eskim0
-
Viestit: 13
Liittynyt: 14.11.2015 14:57

130pd kestävyys

ViestiKirjoittaja eskim0 » 22.11.2015 18:39

Tuntuu vaan että jokapaikassa sanotaan että nokka ja paininkupit hajoo tyyppivikana

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 22.11.2015 18:53

Kulutustavaraahan ne vanhoissa pumppareissa ovatkin ja niiden vaihto pitäisi melkein kuulua huolto-ohjelmaan :)

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 22.11.2015 18:55

Hajoo yleisimmin koska käytetty vääriä öljyjä tai ll-väliä.

eskim0
-
Viestit: 13
Liittynyt: 14.11.2015 14:57

130pd kestävyys

ViestiKirjoittaja eskim0 » 22.11.2015 19:21

Hyvä tietää oon kumminkin sen verran tarkka öljyjen kaa mitä mihinkin laitan ja hyvä tietää että on kestävä kone.

eskim0
-
Viestit: 13
Liittynyt: 14.11.2015 14:57

130pd kestävyys

ViestiKirjoittaja eskim0 » 22.11.2015 19:22

Ja autolla on täydellinen skodan huoltokirja että luulisi olevan hyvin huollettu.

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

ViestiKirjoittaja arduaen » 28.11.2015 3:29

Painotetaa edelleenki sitä 15tkm öljyn vaihtoväliä, vaikka ois kuinka merkkiliike, mutta ei oo väliä jos ajetaa pitkää väliä. Itel meni sen puol millii ja oli kyl jo nokka-akseli vaihto kuntonen 400tkm jälkee, mutta paaliin asti mentii


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 33 vierailijaa