Onko liikaa kilometrejä jo
Valvoja: ffp jäsenet
Onko liikaa kilometrejä jo
Terve.
Olisi kiikarissa vw Touran 1.9 tdi manuaali vm. -04
Mittarissa 498tkm.
Kaksoismassa vaihdettu,mutta jakopää pitäisi tehdä pian.
Moottorihäiriövalo kuulemma syttyy ja sammuu taas,aina välillä.
Hinta ei olisi enää paha niin sillä kiinnostaisi,jakopään tekisin itse jos ostan.
Onko jo liikaa ajettu?
Olisi kiikarissa vw Touran 1.9 tdi manuaali vm. -04
Mittarissa 498tkm.
Kaksoismassa vaihdettu,mutta jakopää pitäisi tehdä pian.
Moottorihäiriövalo kuulemma syttyy ja sammuu taas,aina välillä.
Hinta ei olisi enää paha niin sillä kiinnostaisi,jakopään tekisin itse jos ostan.
Onko jo liikaa ajettu?
-
- -
- Viestit: 101
- Liittynyt: 31.3.2008 9:32
Yksysissä on jo varmaan painikuppiremontti tehty jo noilla kilometreillä. Jos vielä ahdin lie älyissään ja kerran jakari pysyy kourassa, niin go ahead. Toki on todettava, että muutenkin yleinen kunto ratkaisee. Onko odotuksissa ajaa 200tkm ja onko talous sekaisin jos auto halvaantuu.
Pumpparidieseliin saa upotettua älyttömästi rahaa jos kaiken tekee kunnolla.
Tandem, siirtopumppu, suuttimet, jakopäässä ja vauhtipyörän takana olevat asentotunnistimet. = harmaat hiukset.
ps. Norjalaiset ja naiset osaa ostamisen taidon. He eivät katso hintaa vaan ostavat jos saavat hyvän. Olen huomannut, että ovat onnellisempia ja rikkaampia ;)
Pumpparidieseliin saa upotettua älyttömästi rahaa jos kaiken tekee kunnolla.
Tandem, siirtopumppu, suuttimet, jakopäässä ja vauhtipyörän takana olevat asentotunnistimet. = harmaat hiukset.
ps. Norjalaiset ja naiset osaa ostamisen taidon. He eivät katso hintaa vaan ostavat jos saavat hyvän. Olen huomannut, että ovat onnellisempia ja rikkaampia ;)
Poikittain asennetut pumpparikoneet on sitten aika ronkeleita öljyn suhteen, jos on vedelty LL-väleillä tai jopa väärillä öljyillä niin suosittelen kurkkaamaan venttiilikopan sisään ennen ostopäätöstä että onko nokat jo muuttuneet metallisilpuksi. Ei tarvi purkaa mitään muuta pois tieltä kuin moottorin suojamuovi, nopea ja helppo.
Kyllä tuo 500tkm alkaa olemaan todella sellainen että käyttö ja millaisella pidolla ollut määrittää kaiken, Voi olla vielä paljonkin edessä päin tai sitten ei.
Tämä menee OT puolelle; huomasin tuosta td diamond dieselistä juuri tuon saman että menee kyllä ohueksi 15tkm välillä. Alkuviikosta vaihdoin öljyt ja vaikka öljyt ei olleet edes kunnolla lämpöiset oli ne ihan luirua. Kampuran stefastakin näyttää tulevan pieni vuoto...
Mitenhän tuossa käy voiteluominaisuuksille?
Nyt aloin pohtimaan pitäskö siirtyä muuhun öljyyn, mutta mihin?
Tämä menee OT puolelle; huomasin tuosta td diamond dieselistä juuri tuon saman että menee kyllä ohueksi 15tkm välillä. Alkuviikosta vaihdoin öljyt ja vaikka öljyt ei olleet edes kunnolla lämpöiset oli ne ihan luirua. Kampuran stefastakin näyttää tulevan pieni vuoto...
Mitenhän tuossa käy voiteluominaisuuksille?
Nyt aloin pohtimaan pitäskö siirtyä muuhun öljyyn, mutta mihin?
Longlife taitaa tulla bemarin luokituksen BMW LL-04 mukana, joka näyttää korvaavan BMW LL-98 ja BMW LL-01 luokituksen. Voi käyttää tuon luikituksen mukaan myös DPF koneissa.
Vag luokitukselle tuo on vain sen kiinteän vaihtovälin öljy, jossa on pumppusuutinkoneiden luokitus.
Hyvä vaihtoehto voisi olla Mobil 1 esp 32,90€/4l tai castrol edge fst 39,90€/4l ja löytyyhän niitä muitakin.
Vag luokitukselle tuo on vain sen kiinteän vaihtovälin öljy, jossa on pumppusuutinkoneiden luokitus.
Hyvä vaihtoehto voisi olla Mobil 1 esp 32,90€/4l tai castrol edge fst 39,90€/4l ja löytyyhän niitä muitakin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 33 vierailijaa