bora puhaltimen ohjausvirta eberiin??

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

matti.v
-
Viestit: 16
Liittynyt: 25.8.2010 23:08

bora puhaltimen ohjausvirta eberiin??

ViestiKirjoittaja matti.v » 7.11.2015 16:43

varmaan on jo monesti käsitelty, mut en haulla löytänyt.
kova etsintä googlella käynnissä jatkuvasti mutta jos joku tietää niin vinkkiä tulemaan.

auto siis 2002vm PD bora manuaali ilmastoinnilla. laite D5WS

kuinkas tuohon se eberiltä tuleva puhaltimenohjausrele kytketään?
jossain viestissä oli laitettu sulakerasiasta lähtevään puhaltimelle menevään johtoon. olikohan sulake 25, oli kuitenkin oireena tullut että pyyhkijät mykkänä lämmitintä käyttäessä..

auttaakaa, ei kehtais montaakytkentää kokeilla.. ei oo aikaa.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 7.11.2015 18:48

Siellä on sitten jotain kädetetty jos pyyhkijät menneet myös mykäksi. Periaate on siis se, että se rele menee nimenomaan sen puhaltimelle menevän johdon väliin. Kun webaa ei käytetä, rele kytkee vanhan johdon karvat toisiinsa. Kun Weba isketään tulille, se vaihtaa ohjauspuolen johtimen weban lähtöön joka sitten tuuttaa puhaltimelle voltteja.

matti.v
-
Viestit: 16
Liittynyt: 25.8.2010 23:08

ViestiKirjoittaja matti.v » 7.11.2015 20:33

noin minäkin sen yleensä olen tehnyt, olen muutaman evo 5:n asentanut ja weban kurssin käynyt..
soittelin aiemmin tänään yhelle tutulle joka on työkseen asentanut yli 200 lämmitintä ja se vaan muisteli että näissä pitäs olla joko valmis paikka katkaisian takana mihin kytketään tai sit tuo sulaketaulusta lähtevään johtoon.
mut eihän tuo vaadi kuin pikkasen enemmän mittailua ja purkamista niin kaipa se johto sieltä löytyy.. piru ku on vaan niin vähän vapaaaikaa tutkia tota..

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 7.11.2015 21:56

mulla 2003 bora ja kyllä ne piuhat siihen sulakerasian taakse kytkin, eli katkaisee auton oman aika paksun, olisiko 4 neliön kaapelin ja laittaa sen kiertämään konehuoneen releen kautta. Eli niin kuin Jultsu kirjoitti, kiertaa releen kautta. Minulla ainakin toimii kaikki ok. Itse asensin myös, oli myös jotain mainintaa että jos on ilmastointi niin joku lisärele piti asentaa mutta eipä sellaista asentanu, piti jotenkin estää että ei ilmastoinnille mene virtaa kuin eberiä käyttää...

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 8.11.2015 14:09

Joo no siis, nyt kun asiaa rupesi vähän tarkemmin miettimään, niin ehkä se sulakelähdön väliin laittaminen ei ole paras idea. Jos auton manuaalipuhallus on säädetty minimille niin ei se lähde sitten sisätilaa puhaltelemaan yhtään sen lujempaa. Parempi olisi pistää se rele sinne ihan puhaltimen viereen, tässä tapauksessa se webaston päälleolo laittaisi sitten sisäpuhalluksen täysille.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 8.11.2015 16:07

Voihan sen puhalluksen isolle laittaa, mutta silloin pitää olla kyllä starttikaapelit aina mukana. Mitä itsellä on kokemusta vebaston käytöstä niin ykkösellä olen todennut parhaaksi esilämmittää ettei tule virtaongelmia.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 8.11.2015 17:06

Tottahan tuokin, mutta jos sinne konetilaan ahtaa yhtä pykälää suuremman AGM-akun niin auttanee sekin.

matti.v
-
Viestit: 16
Liittynyt: 25.8.2010 23:08

ViestiKirjoittaja matti.v » 8.11.2015 20:08

piuha paikallistettu ja katkaistu sulakerasian takaa, jospa sen huomenna töittenjälkeen kerkeis liittää. ei sillä nr 25 sulakkeella tosiaan saanu muuta pimeeksi kuin puhaltimen ja ilmastoinnin.

mites tuosta muuten ratista turvatyyny irtoo? jos samalla sais nuo cruisehilppeet laitettua.
edit; viiksen jo kävin asentaa.. kytkentäohjeet näky johonkin hukkuneen,löytyyykö ne jostain?

edit: kaikki kytkennät vissiin meni kuten pitääkin. toisella yrityksellä lähti eberi toimii,polttoaineen pumppausmatka on pitkä kun pumppu tankinvieressä. lämmitin toimii kuten pitääkin ja cruisekin rupes toimii kun ruokatunnilla sen töissä koodasin.
kiitos neuvoista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa