2.0 TDi BKD sammui talliin, eikä enää pys... EDIT: RATKAISTU
Valvoja: ffp jäsenet
2.0 TDi BKD sammui talliin, eikä enää pys... EDIT: RATKAISTU
Tapahtuman taustat... Aloitin eilen iskarirempan vm-05 Golffiin, illalla ajoin auton pihalle, tänä aamuna takaisin talliin ja jatkoin iskarempan loppuun. Rempan valmistuttua pöräytin auton käymään, mutta mokama sammui muutaman sekunnin päästä omia aikojaan ja mittaristo meni täysin pimeäksi.
Uusinta starttauksilla mittaristo pysyy kokoajan täysin pimeänä, auto juuri pörähtää käymään, mutta sammuu välittömästi.
Mitä yritetty tehdä:
- Tarkistettu mitä tämän päivän rempassa jäi tekemättä -> laitettu absin anturin piuha paikoilleen -> ei muutosta
- Luettu vikakoodit ->
18058.P1650 dataväylä, puuttuva viesti mittariston ECU:lta;
16567.P0183 polttoaineen lämpötila-anturi-G81 keskeytys/oikosulussa +napaan
17978.P1570 Ohjaus-/hallintamoduuli lukittu
- nollattu vikakoodit -> ei muutosta
- Testattu vara-avaimella -> ei muutosta.
- Irroitettu akunkengät+ pidetty niitä yhdessä -> ei muutosta.
- Lukittu ja availtu ovia -> ei muutosta.
- Heiluteltu polttoaineen lämpötila-anturin liitintä -> koodi poistui
- Tarkistettu sulakkeet -> kojetaulun päästä löytyi yksi kärähtänyt sulake -> ei muutosta
Nyt oltaisiin sitten ideoita vailla, että mitä yrittää seuraavaksi?
Uusinta starttauksilla mittaristo pysyy kokoajan täysin pimeänä, auto juuri pörähtää käymään, mutta sammuu välittömästi.
Mitä yritetty tehdä:
- Tarkistettu mitä tämän päivän rempassa jäi tekemättä -> laitettu absin anturin piuha paikoilleen -> ei muutosta
- Luettu vikakoodit ->
18058.P1650 dataväylä, puuttuva viesti mittariston ECU:lta;
16567.P0183 polttoaineen lämpötila-anturi-G81 keskeytys/oikosulussa +napaan
17978.P1570 Ohjaus-/hallintamoduuli lukittu
- nollattu vikakoodit -> ei muutosta
- Testattu vara-avaimella -> ei muutosta.
- Irroitettu akunkengät+ pidetty niitä yhdessä -> ei muutosta.
- Lukittu ja availtu ovia -> ei muutosta.
- Heiluteltu polttoaineen lämpötila-anturin liitintä -> koodi poistui
- Tarkistettu sulakkeet -> kojetaulun päästä löytyi yksi kärähtänyt sulake -> ei muutosta
Nyt oltaisiin sitten ideoita vailla, että mitä yrittää seuraavaksi?
Viimeksi muokannut ketsa2, 27.10.2015 15:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ehkä tietäjätkään ei päivystä täällä 24/7...
Mutta ajonestoon tuo tuntuisi liittyvän kun hetkeksi käynnistyy ja sitten sammuu.
Kannattaa nyt ainakin käydä yksitellen kaikki sulakkeet läpi ja myös konehuoneen puolelta.
Eihän iskarirempassa ole mahdollisesti tunkki, räikkä tms päässyt iskemään sähköjohtoihin, joku maadoitus iskeytynyt irti tms?
Mutta ajonestoon tuo tuntuisi liittyvän kun hetkeksi käynnistyy ja sitten sammuu.
Kannattaa nyt ainakin käydä yksitellen kaikki sulakkeet läpi ja myös konehuoneen puolelta.
Eihän iskarirempassa ole mahdollisesti tunkki, räikkä tms päässyt iskemään sähköjohtoihin, joku maadoitus iskeytynyt irti tms?
Sulakkeet on tarkistettu yksitellen. Ruiskutin vielä varmuuden vuoksi contact cleaneria konehuoneessa oleviin sulakkeisiin.
Mittariston otin irti, jotta näin millainen liitin siinä on. Ei mitään epäilyttävää, eikä mittariston heiluttelulla vaikutusta murheeseen.
Nyt oikeastaan ainut omaan mieleen tuleva tee-se-itse -jutska on varmistaa syöttövirran tuleminen mittaristolle. Haynesissa ei vaan ole oikeaa kaaviota mittaristolle, joten pitäisi löytää jostain oikea kaavio... Googlella en saanut tärppäämään :-/
Mittariston otin irti, jotta näin millainen liitin siinä on. Ei mitään epäilyttävää, eikä mittariston heiluttelulla vaikutusta murheeseen.
Nyt oikeastaan ainut omaan mieleen tuleva tee-se-itse -jutska on varmistaa syöttövirran tuleminen mittaristolle. Haynesissa ei vaan ole oikeaa kaaviota mittaristolle, joten pitäisi löytää jostain oikea kaavio... Googlella en saanut tärppäämään :-/
Mistä nuo vikakoodit luettu ja millä.?
Vaikuttas että luettu vaan moottorin ohjainlaitteelta. Kannattas esim. VCDS:llä lukea mitä mittaristossa on koodeja ja pääseekö ylipäätänsä koko mittaristoon testerillä.
Samaten vikakoodit CAN-ohjaimelta. yms..
18058.P1650 dataväylä, puuttuva viesti mittariston ECU:lta;
17978.P1570 Ohjaus-/hallintamoduuli lukittu
Jos mittaristo pimeenä niin veikkaisin mittariston virransyötössä olevan vikaa. Ajonesto on tässäkin mun mielestä mittaristossa ja kun se on pimenänä niin ei ajonesto saa lupaa käynnistyä ja tulee tuo P1570 koodi.
Vaikuttas että luettu vaan moottorin ohjainlaitteelta. Kannattas esim. VCDS:llä lukea mitä mittaristossa on koodeja ja pääseekö ylipäätänsä koko mittaristoon testerillä.
Samaten vikakoodit CAN-ohjaimelta. yms..
18058.P1650 dataväylä, puuttuva viesti mittariston ECU:lta;
17978.P1570 Ohjaus-/hallintamoduuli lukittu
Jos mittaristo pimeenä niin veikkaisin mittariston virransyötössä olevan vikaa. Ajonesto on tässäkin mun mielestä mittaristossa ja kun se on pimenänä niin ei ajonesto saa lupaa käynnistyä ja tulee tuo P1570 koodi.
Kozel -> Vikakoodit luettu sellaisella pienellä käsitesterillä ja naapurin ei rekisteröidyllä VagComilla. Mittaristoon ei saa yhteyttä, mutta mittariston liittimelle tulee 12 volttia pinneihin 1 ja 2 + pinnistä 19 löytyy maa, eli vika ei ilmeisesti ole syöttöpuolella, vaan canissa?
Sähkökaaviossa on 2700 sivua ja hommaan perehtyminen vähän vaiheessa, eli rehellisesti sanottuna ei ole vielä edes tarkkaa ymmmärrystä millainen väyläarkitehtuuri tuossa on. Moottorin ecun ja mittariston välissä vissiin jokin purkki?
Muita havaintoja:
- Tuulilasinpyyhkimet ei toimi.
- Moottorin eculta lähtevä johtosarja oli mullan ja lehtien alla ja kostea. Suurimmat paskat imuroitu pois ja kuivatettu kuumailmapuhaltimella.
- Kaavioiden perusteella vasemman etukulman ABS -anturi on kovalangoitettu ABSiyksikölle ja jarrupalan kulumisanturi mittaristolle, eli periaatteessa iskaria vaihtaessa ei ole voinut can -kaapelia vahingoittaa...
Sellainen tuli vielä mieleen, että luistonesto tuossa on tänä kesänä pudonnut päältä pois muutaman kerran omia aikojaan. Onko sitten ollut ensioire?
-tarzi- -> Auto on ollut nyt puolitoista vuorokautta lämpöisessä tallissa, joten luulisi edes vahingossa jossain kohtaan jo mittariston heränneen, jos olisi vain kosteusongelma.
Sähkökaaviossa on 2700 sivua ja hommaan perehtyminen vähän vaiheessa, eli rehellisesti sanottuna ei ole vielä edes tarkkaa ymmmärrystä millainen väyläarkitehtuuri tuossa on. Moottorin ecun ja mittariston välissä vissiin jokin purkki?
Muita havaintoja:
- Tuulilasinpyyhkimet ei toimi.
- Moottorin eculta lähtevä johtosarja oli mullan ja lehtien alla ja kostea. Suurimmat paskat imuroitu pois ja kuivatettu kuumailmapuhaltimella.
- Kaavioiden perusteella vasemman etukulman ABS -anturi on kovalangoitettu ABSiyksikölle ja jarrupalan kulumisanturi mittaristolle, eli periaatteessa iskaria vaihtaessa ei ole voinut can -kaapelia vahingoittaa...
Sellainen tuli vielä mieleen, että luistonesto tuossa on tänä kesänä pudonnut päältä pois muutaman kerran omia aikojaan. Onko sitten ollut ensioire?
-tarzi- -> Auto on ollut nyt puolitoista vuorokautta lämpöisessä tallissa, joten luulisi edes vahingossa jossain kohtaan jo mittariston heränneen, jos olisi vain kosteusongelma.
Case closed
Tämä kiskottiin tänään luotettavamman aikakauden tuotoksella Laakkosen pihalle.
Edit. Tänään soitettiin Laakkoselta ja kerrottiin mittariston olevan pimeä. Uusi tilauskamaa Saksasta, noin viikon toimitusaika ja n. 450€
Tämä juttu on siis ratkennut, kiitokset kaikille, jotka yrittivät auttaa!
Edit. Tänään soitettiin Laakkoselta ja kerrottiin mittariston olevan pimeä. Uusi tilauskamaa Saksasta, noin viikon toimitusaika ja n. 450€
Tämä juttu on siis ratkennut, kiitokset kaikille, jotka yrittivät auttaa!
Mittaristo olikin löytynyt Suomesta, joten sain hakea auton jo tänään pois rempasta. Laakkosen huollosta jäi hyvä vaikutelma, palvelu oli kohdallaan ja sähköremppamies vaikutti puhelinkeskustelun perusteella ammattitaitoiselta kaverilta. Tosin jokainen remppaan mennyt euro on pois harrasteautoistani, joten toivottavasti en joudu tuolla enää asioimaan :-)
Mickey? -> Tiedossa oli remppausmahdollisuus, mutta huomioiden mittariston kunnon (LCD-näyttö oli jo ennestään pimeänä) ja oman lähipiirin kokemukset "boxsiremppojen" kokonaisaikajanasta, en edes harkinnut mittarin korjauttamista.
Niin ja pääsihän tänään ottamaan tyypit autosta iskariremontin jäljiltä. Mukavan jämäkkä ajettava tuli 4motionista ihan vaan Monroen perusiskareilla ja jousien vaihtamisella GTi:in vakiojousien kopiohin.
Mickey? -> Tiedossa oli remppausmahdollisuus, mutta huomioiden mittariston kunnon (LCD-näyttö oli jo ennestään pimeänä) ja oman lähipiirin kokemukset "boxsiremppojen" kokonaisaikajanasta, en edes harkinnut mittarin korjauttamista.
Niin ja pääsihän tänään ottamaan tyypit autosta iskariremontin jäljiltä. Mukavan jämäkkä ajettava tuli 4motionista ihan vaan Monroen perusiskareilla ja jousien vaihtamisella GTi:in vakiojousien kopiohin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa