Sprinterin GT1852v AGR koneeseen?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

ImportTuning
-
Viestit: 7
Liittynyt: 29.9.2010 20:31

Sprinterin GT1852v AGR koneeseen?

ViestiKirjoittaja ImportTuning » 15.9.2015 12:04

Kun koskaan en diesel vermeitä ole viritellyt niin tarvitsisi apuja vähän, jotta näiden sielun elämästä pääsisi jotenkin edes kärryille.

Tuollainen sprinterin uusi garretti makaa tuolla tallissa käyttämättömänä niin kysymys kuuluukin että onko tuohon vaihdettavissa joku agr koneen pakopesä suoraan jolla sen saisi helposti kiinni tuohon omaan kulkineeseen?

Ahtimessa tällaiset merkinnät GT1852v, 709835-5002s

Kärry siis -99 Golf mk4 AGR ja vnt-ahtimella.

Tarviiko 200-hepan nurkille tehdä paljon muitakin muutoksia. Esim.suuttimet, coolerin nyt joutuu vaihtamaan varmasti.

Mitenkäs tuo vakio kytkin pitää?

Oon nyt muutaman päivän lueskellu kaikkia topikkeja läpi mutta ei oo tullu suoria vastauksia kaikkeen, säälikää, hakatkaa tai vaikka ohjatkaa jonnekkin oikeaan topikkiin aloittelevaa diesel virittäjää!!

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 15.9.2015 16:02

Totta tuo Sprinterin turbo kelpaa johonkin firmaan vaihdossa?
FinTurbo, ProTurbo...

Noista firmoista löytynee juuri sellainen turbo kuin tarvitset

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 15.9.2015 16:22

Agr on normaalisti hukkaportillisella ahtimella, ei varmasti sovi agr pakopesään.

Tuosta gt1852v voi sovittaa sisuskalut GT17 -sarjan vnt ahtimeen, ei kuitenkaan koko keskiötä. Teettäisin työn esim. LDS:llä. Tuollainen hybridi riittää yli 200hp tehoihin.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 15.9.2015 18:34

Jukalla joku syy miksi juuri LDS:llä?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 15.9.2015 20:02

Hinta voisi olla tästä maailmasta.

ImportTuning
-
Viestit: 7
Liittynyt: 29.9.2010 20:31

ViestiKirjoittaja ImportTuning » 16.9.2015 9:37

No perhana oon kokoajan ollu siinä uskossa että tuossa olisi vnt-ahdin mutta se mitä aamulla sitä tutkin niin eihän siellä semmosta ole...mikäs sitten olisi hyvä viriahdin jos laitetaan tuollainen hukkaportillinen hyrrä sinne olisko joku hy221w toimiva? vaiko sovelletaanko joku vnt sinne ja rakennetaan ohjaus siihen?

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 16.9.2015 16:23

Muillako on mopedi karannu käsistä hinnan suhteen. Onko noissa nyt isojakin eroja hinnoissa?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 16.9.2015 17:05

Mulla on he221w omassa. Aika sovittaminen se on paikalleen. Pakosarjan ja turbon väliin adapteri, öljyletkut uusiksi, painepuolen lähtö pitää muokata ettei ota vetariin jne.. Lopputulos on kiva, mutta nyt laittasin vnt:n heräämisen takia. Tosin heräishän se mullaki paremmin muutamilla muutoksilla.. Vnt:ksi muuttaminen on pikkujuttu, softan tarttet kuitenki niin se menee siinä samalla.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 16.9.2015 17:55

VNT muuttaminen vaatii seuraavaa:
- VNT mallin softa ecuun, esim. ALH:sta.
- Alipainetoiminen N75 venttiili
- Alipainesäiliö ja vähän letkuja
- ALH mallin downpipe jos ei halua soveltaa itse.
- ALH mallin imuputki jos ei taaskaan halua soveltaa
- ALH mallin öljynpaluu
- Ahtoputken kiinnityksen modia.

Osat ei toki tarvii olla ALH-moottorikoodista, VNT mallisia on ainakin seuraavat moottorikoodit: ALH, ASV, AHF, ATD, AJM, ARL jnejne.

Jos haluu pysyä hukkisahtimessa niin joku Fin-turbon GT17/20 hybridi vois olla. Aika vanhanaikaista mutta toimii.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 16.9.2015 18:40

Aihetta sivuten... miten paljon mahtaa joutua tuota imuputkea soveltamaan agr->alh muunoksessa cordobaan? Muut osat mulla on jo alh cordosta olemassa mutta imuputkea ei mukaan löytynyt. Muuttuuko ahtimen sijainti niin paljon ettei alkuperäinen putki toimi, vai onko ahtimen imun halkaisija eri?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 16.9.2015 18:57

Cordobassa muuttuu aika paljon ahtimen sijainti lähemmäs tulipeltiä agr -> alh muunnoksessa. Mutta en kyllä osaa sanoa saako vanhaa imuputkea enää käymään.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 16.9.2015 19:15

Osaatko yhtään arvioida kuinka pitkästi se siirtyy?
Täytyy jossain välissä koittaa vähän käännellä sitä putkea että kuinka se antaa myöten jotta saa auton ainakin heti takaisin liikenteeseen sitten kun ahtimen vaihtaa.

Toki jos jollakin lojuu kyseinen putki nurkissa niin voi ilmoitella ;) myös osanumero kiinnostaisi.

Eikös tuonne sovi sitten muutoksen jälkeen pitkittäiskoneisten isommat ahtimet suht kivuttomasti jos/kun virikärpänen puree.. audin bv43 päällimmäisenä on mielessä.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 17.9.2015 6:13

Joo, kyllä se aika paljon siirtyy, ei mene alkuperäisellä putkella.

Kyllä, BV43 on tuollaiseen VNT cordobaan Bolt-on ahdin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa