Kun koskaan en diesel vermeitä ole viritellyt niin tarvitsisi apuja vähän, jotta näiden sielun elämästä pääsisi jotenkin edes kärryille.
Tuollainen sprinterin uusi garretti makaa tuolla tallissa käyttämättömänä niin kysymys kuuluukin että onko tuohon vaihdettavissa joku agr koneen pakopesä suoraan jolla sen saisi helposti kiinni tuohon omaan kulkineeseen?
Ahtimessa tällaiset merkinnät GT1852v, 709835-5002s
Kärry siis -99 Golf mk4 AGR ja vnt-ahtimella.
Tarviiko 200-hepan nurkille tehdä paljon muitakin muutoksia. Esim.suuttimet, coolerin nyt joutuu vaihtamaan varmasti.
Mitenkäs tuo vakio kytkin pitää?
Oon nyt muutaman päivän lueskellu kaikkia topikkeja läpi mutta ei oo tullu suoria vastauksia kaikkeen, säälikää, hakatkaa tai vaikka ohjatkaa jonnekkin oikeaan topikkiin aloittelevaa diesel virittäjää!!
Sprinterin GT1852v AGR koneeseen?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 29.9.2010 20:31
No perhana oon kokoajan ollu siinä uskossa että tuossa olisi vnt-ahdin mutta se mitä aamulla sitä tutkin niin eihän siellä semmosta ole...mikäs sitten olisi hyvä viriahdin jos laitetaan tuollainen hukkaportillinen hyrrä sinne olisko joku hy221w toimiva? vaiko sovelletaanko joku vnt sinne ja rakennetaan ohjaus siihen?
Mulla on he221w omassa. Aika sovittaminen se on paikalleen. Pakosarjan ja turbon väliin adapteri, öljyletkut uusiksi, painepuolen lähtö pitää muokata ettei ota vetariin jne.. Lopputulos on kiva, mutta nyt laittasin vnt:n heräämisen takia. Tosin heräishän se mullaki paremmin muutamilla muutoksilla.. Vnt:ksi muuttaminen on pikkujuttu, softan tarttet kuitenki niin se menee siinä samalla.
VNT muuttaminen vaatii seuraavaa:
- VNT mallin softa ecuun, esim. ALH:sta.
- Alipainetoiminen N75 venttiili
- Alipainesäiliö ja vähän letkuja
- ALH mallin downpipe jos ei halua soveltaa itse.
- ALH mallin imuputki jos ei taaskaan halua soveltaa
- ALH mallin öljynpaluu
- Ahtoputken kiinnityksen modia.
Osat ei toki tarvii olla ALH-moottorikoodista, VNT mallisia on ainakin seuraavat moottorikoodit: ALH, ASV, AHF, ATD, AJM, ARL jnejne.
Jos haluu pysyä hukkisahtimessa niin joku Fin-turbon GT17/20 hybridi vois olla. Aika vanhanaikaista mutta toimii.
- VNT mallin softa ecuun, esim. ALH:sta.
- Alipainetoiminen N75 venttiili
- Alipainesäiliö ja vähän letkuja
- ALH mallin downpipe jos ei halua soveltaa itse.
- ALH mallin imuputki jos ei taaskaan halua soveltaa
- ALH mallin öljynpaluu
- Ahtoputken kiinnityksen modia.
Osat ei toki tarvii olla ALH-moottorikoodista, VNT mallisia on ainakin seuraavat moottorikoodit: ALH, ASV, AHF, ATD, AJM, ARL jnejne.
Jos haluu pysyä hukkisahtimessa niin joku Fin-turbon GT17/20 hybridi vois olla. Aika vanhanaikaista mutta toimii.
Osaatko yhtään arvioida kuinka pitkästi se siirtyy?
Täytyy jossain välissä koittaa vähän käännellä sitä putkea että kuinka se antaa myöten jotta saa auton ainakin heti takaisin liikenteeseen sitten kun ahtimen vaihtaa.
Toki jos jollakin lojuu kyseinen putki nurkissa niin voi ilmoitella ;) myös osanumero kiinnostaisi.
Eikös tuonne sovi sitten muutoksen jälkeen pitkittäiskoneisten isommat ahtimet suht kivuttomasti jos/kun virikärpänen puree.. audin bv43 päällimmäisenä on mielessä.
Täytyy jossain välissä koittaa vähän käännellä sitä putkea että kuinka se antaa myöten jotta saa auton ainakin heti takaisin liikenteeseen sitten kun ahtimen vaihtaa.
Toki jos jollakin lojuu kyseinen putki nurkissa niin voi ilmoitella ;) myös osanumero kiinnostaisi.
Eikös tuonne sovi sitten muutoksen jälkeen pitkittäiskoneisten isommat ahtimet suht kivuttomasti jos/kun virikärpänen puree.. audin bv43 päällimmäisenä on mielessä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa