pikkasen kovat ahdot / ratkaistu

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kaji
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.9.2015 20:26

pikkasen kovat ahdot / ratkaistu

ViestiKirjoittaja Kaji » 13.9.2015 20:59

Haloo volkkari tietäjät ja varsinkin riiselin tuntijat......golf 3 vm 98 AAZ 1.9 d oikeassa etutolpassa joku sähkö mötikkö johon tulee letku ilmusarjalta sammasta joka menee ahdonalasen lisäsyöton kanteen ja toinen letku tulee hukkaporttia ohjaavan kellontaka päästä.Eli mikä ton mötikön tehtävä on?
Ahtoja on pakko sada alas on tällä hetkellä n.1,7 bar joka on vissiin liikaa?
Viimeksi muokannut Kaji, 19.9.2015 14:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 14.9.2015 7:53

En tiiä mistään mötiköistä, mutta baarin verran on liikaa. Tarkista/ vaihda kaikki letkut mitä löydät siihen turboon liittyen.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 14.9.2015 15:46

Ootko ihan varma että tuo lukema on sitä suhteellista ahtopainetta (yli ilmanpaineen) eikä absoluuttista? Ilmanpaine on 1bar...

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 14.9.2015 17:00

No aaz:ssahan ei tunnetusti moottoripuolen sähköistä diagnostiikkaa ole, joten luku mitä luultavimmin on katsottu jälkiasenteisesta ylipainetta mittaavasta mittarista.

Hukkaportin tangon säätö voisi auttaa, mikäli tuota on joskus yritetty jotenkin viritellä. Ettei se sähköloota ole vain ahtimen ohjaus-solenoidi, joka siis matka-ajossa "lepuuttaa" ahdinta?

Kaji
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.9.2015 20:26

ViestiKirjoittaja Kaji » 14.9.2015 20:52

Juu on mitattu sellasella mittarilla joka näyttää ilman paineita nollaa, pariakin eri mittaria kokeilin ja kaikki lähes samoja näyttää

Kaji
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.9.2015 20:26

ViestiKirjoittaja Kaji » 15.9.2015 12:41

Pikkasen sain ahtoja alas kun nyppäsin sen sähkömölikön letkun irti eli nyt imusarjasta lähtee letku vain ahdonalaiselle lisäsyötölle ja ahtomittarille. Nyt ei nouse missään vaihees yli 0,8 bar.Pitää tutkia miten sen sähkö mööpelin pitäs toimia mutta mukavempi ajalla noilla paineilla ettei joku veivinpää tuu kattoon ett onko hieno ilma

Kaji
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.9.2015 20:26

ViestiKirjoittaja Kaji » 19.9.2015 14:39

Non niin löytyhän se syykin kun lueskeli tätä foorumia.....eihän siihen turbon kelloon kuulu kahta paineletkua tulla vaan siihen kellon takapäähän kuuluis vissiin alipaine jolla se mun ihmettelemä mötikkö varmaan keventää turbon matka ajossa. Alipaine pumpun vierestä löyty peltiruuvilla tulpattu nippa,pitää koittaa laittaa letku siihen väliin ja kokeilla toimiiko kevennus


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa