Passat 3C 1.9TDI kylmäkäynnistys pölläytykset?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Mik@
-
Viestit: 184
Liittynyt: 6.4.2005 20:34

Passat 3C 1.9TDI kylmäkäynnistys pölläytykset?

ViestiKirjoittaja Mik@ » 11.9.2015 20:01

Kyselääs tietäjiltä,kun korjaamoillakin ollaan ihan tietämättömiä eli mikähän aiheuttaa harmaan pölläytyksen(ehkä hintsu sinistä)varsinkin,kun lyö Pasuunan aamulla tulille. Välillä tulee oikein vi...unmoinen pilvi ja välillä pieni tupru. Olen kuullut, että tällaista vikka olisi Pasuunoissa ollut,mutta onko ketään ratkaissut ongelmaa eli saanut aamusauhut kuriin ja miten(on kokeiltu Fortet sun muut)?? Onko ongelma suuttimissa tai niiden kärjissä,jako pielessä,suuttimien O-renkaat tai hehkut..vaikkakin eiivät näytä vikakoodia? Kone on 1.9 TDI BXE ja uusi ahdin paikoillaan(ei vaikutusta) eli pölläytykset alkoivat oikeestaan keväällä.
Olisin kiitolleinen avusta,jotta ei arvailemiseen ja turhien osien vaihtoon menis rahaa.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 11.9.2015 20:12

Missähän kunnossa nokka-akselin nokat ovat..?

Mik@
-
Viestit: 184
Liittynyt: 6.4.2005 20:34

ViestiKirjoittaja Mik@ » 11.9.2015 21:02

Moro! Ei mitn hajuu.. Onko muita oireita,jos noka kulunut..vai ainoastaan kylmästartti pölläytys?

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 11.9.2015 21:11

Suuttimien korjausarvot voi heitellä aika rajusti. Tämän näkee VCDS:llä.

Nokkien kunnon näkee purkamalla moottorin muovisuojan ja venttiilikopan kannen, ei vaadi kuin kymppimillisen (??) räikkäavaimen.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 11.9.2015 22:18

Hehkujen tarkistus/vaihto sekä ajoitus kohdilleen.

Vastaava bxe teki kylmästartissa samaa pari hehkua mykkänä ja ajoituksen korjausarvolla 2,5. Hehkujen vaihdolla ja oikealla ajoituksella pöläytys muuttui terveeseen kevyeen mustaan huntuun.

DarkWing
-
Viestit: 46
Liittynyt: 20.7.2014 7:56

ViestiKirjoittaja DarkWing » 12.9.2015 7:35

Hehkut tarkistukseen.
Venttiilikoppa on kiinni torxeilla..

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 12.9.2015 12:09

Suuttimen o renkaat tekee tuota vikaantuessaan

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

ViestiKirjoittaja VMJ » 12.9.2015 13:28

Onko tuosta mitään sen kummemppaa haittaa, jos auto toimii moitteettomasti?

Sama "ongelma" itsellä, BKC moottori ja uudet hehkut + jako kohdillaan.

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 14.9.2015 6:54

Itsellä on BXE koneinen octavia ja ihan sama vika, samoin veljellä octaviassa.

Kummassakaan ei ole tilanne muuttunut miksikään 40tkm aikana, ahtimissa ei ole välyksiä ja hehkujen vaihto ei vaikuttanut. Sen olen huomannut että nyt taas kun kelit kylmenee kärytys vähenee.

Ainakin omassani nokka-akseli ok, ei löytynyt mitään kulumiseen viittaavaa, mittailin myös nokat, kaikissa mitat toisiaan vastaavia. Eikä öljyä kulu kuin vajaa puolilitraa 15tkm välillä.

Suuttimien O-renkaat voisi olla seuraava "kokeilu"
Täytyy kysyä paljonko ottavat tuosta merkkiliikkeessä kun jakohihna pitäisi kohta vaihdattaa.

Myös tässä asiasta: http://www.vagarena.fi/index.php?topic= ... #msg510342

-Hege-
-
Viestit: 147
Liittynyt: 29.3.2010 13:13

ViestiKirjoittaja -Hege- » 14.9.2015 8:40

Itse ajelin bkc koneisella passatilla 195tkm. Öljyinä 5w-30 castrolit 10tkm vaihtovälillä.ei pölläyttänyt myydessäkään ylimääräisiä.

Öljyä meni vaihtovälillä 3-4 desiä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: henkkasavosta ja 18 vierailijaa