Pumppari ja tehoboxi

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

Pumppari ja tehoboxi

ViestiKirjoittaja nani » 9.9.2015 17:13

Tuli kokees tommone teholoota 75kw -03 Passattiin.

Vetoja nyt vähän tuli lisää ja joo kyllä se oikian ohjelmoinnin vaatisi.

Mutta asiaan:

Boxihan huijaa käsittääkseni pottoaineenlämpötiloja..

Tässä hienoudessa on tuommonen portaaton säätöruuvi ja ns. nollakohdan onnistuin hukkaamaan.. Eli siis ruuvi pyörii loputtomiin asti.

Näänkö vcds:llä mitenkään millon tuo boxi on nollilla taikka täysillä?

Auton tyhjäkäynti ei muutu ollenkaan, että siitäkään ei näe.

Persedynolla aika hankala hahmottaa :)


EDIT:

Lisätään nyt vielä että eihän sitä boxia kokonaan nollille saa edes.. Tuo vaan nyt kiinnostaisi että näkeekö jostain arvosta vcds:llä millon täysillä ja millon minimissä?

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 9.9.2015 17:47

Polttoaineen lämpötilasta se näkyy vcds:llä ;)

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 9.9.2015 17:50

Kiitos..

Täytyypä lähtä ettimään :)

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 9.9.2015 18:04

Polttoaineen lämpötila pitäis keikkua 70 asteen tuntumassa kun paikat on ajeltu lämpimiksi ja tankki on yli puolillaan.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 9.9.2015 18:21

^ paitsi jos boksi on paikallaan ja huijaa lämpöanturin lukemaa.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 9.9.2015 18:36

Namiskaa ääriasennosta toiseen ja katsoo kummassa ollaan lähempänä tuota lukua. Jos mennään alle (ja auto varmasti ajettu lämpöisäksi) niin lämpötila-anturissa tai sen johdotuksissa on häikkää jolloin se säätö ei varmaan vaikutakaan syöttöön millään tavalla, mahtaakohan ecu tällöin defaultata johonkin korjauskarttaan?

Grazzi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 8.5.2005 10:25

ViestiKirjoittaja Grazzi » 9.9.2015 21:25

Mulla oli johtosarjasta piuha poikki, niin polttoaineen lämpötilaksi asettui 40 astetta, joka ilmeisesti tuollainen vikatilanteen arvo. Huomasi kyllä vedoissa ja käyntiääneessä, kun meni tuohon 40 asteen arvoon.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 18.9.2015 9:20

Onko pumppari kone? Pumppusuutin koneissa huijattiin jotain muuta kuin lämpötila-anturin arvoa.( Viisaammat muistaa mitä?) Jos on jakajapumpullinen, jossa huijataan lämpötila-anturia niin silloin siellä toimii muutaman euron vastus (evry-mod) yhtä hyvin kuin se boxikin.
eli jos boxi ei pelitä niin vastusta kehiin.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 18.9.2015 9:49

Jakajakoneessa vastuksella muutetaan määränsäätimen luultua paikkaa. Pumpparissa huijataan polttoaineen lämpötila anturia. piste. Molemmissa tapauksissa se boksi ja vastus tai potentiometri toimii ihan vastaavilla tavoilla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa