Tehot vw lt35

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Teedeeeiii
-
Viestit: 21
Liittynyt: 31.8.2015 17:25

Tehot vw lt35

ViestiKirjoittaja Teedeeeiii » 31.8.2015 18:01

Hei, Auto on vw LT-35 2.5L tdi vuosimallia 98.
Ollut jo pidempään sellaista vikaa kun kovan kiihdytyksen tai kaasu pohjassa ajon jälkeen esim mäkeen auto vaihtaa puolikkaalle teholle eli ilmeisesti vian sieto tilaan. Silloin ei ole tehoa laisinkaan... Kunnes naksauttaa virta-avaimesta ja sitten taas jaksaa!
Kutakuinkin lähes kaikki katsottu ja pitäisi olla ok.
Kuitenkin vielä tulossa uusi ilmamassamittari. Edellisen vaihto ei kuitenkaan vaikuttanut.
Kun halvalla vika testerillä katsoo niin ei ole koodeja. Sama onko vikatilassa tai normaalissa.
Kuitenkin sellainen huomio tehtiin, että map arvo ei muutu kunnes vasta sitten kun huudattaa kierrokset tappiin. Tyhjäkäynnillä ja normaalissa ajossa arvo on n. 100kpa ja huudattamalla se hyppää yht äkkiä 255kpa:n. Voisiko map anturissa olla vikaa? Kyseistä anturia ei kyllä löydetty mistään. Eikä tietoa ole onko tässä autossa edes tuota anturia?

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 1.9.2015 9:40

Kyllä sieltä MAP-anturi täytyy löytyä, joko ahtoputkesta tai sitten ecun sisältä.

Näillä tiedoilla on hankala alkaa vikaa haarukoimaan, turboon toki luultavasti liittyy.
Kunnon testerillä pitäisi vikakoodit katsoa, mielellään vielä niin että vika (tehottomuus) on päällä. Elikä älä katkaise virtoja tai sammuta moottoria ennen kuin vikamuisti on luettu.

Noita on moottoriversiosta riippuen sekä vnt - että hukkisahtimella.
Molemmille yhteistä on alipaineen ja sähkön käyttö ahtopaineen ohjaamisessa/rajoittamisessa.

Alipaineletkut tarkastukseen / vaihtoon tarpeen mukaan, ei tee pahaa ainakaan.
N75 (ahtopaineensäädön magneettiventtiili) on kuluva osa joka tapauksessa, eikä aivan hirveitä maksa sekään.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 1.9.2015 13:16

Jos sieltä vnt löytyy niin sehän se todennäköisesti jumii. Eli ahtaa liikaa ja sitä myöten vikatilaan.

Teedeeeiii
-
Viestit: 21
Liittynyt: 31.8.2015 17:25

ViestiKirjoittaja Teedeeeiii » 1.9.2015 20:42

Kiitos vinkistä, että map sensori voikin sijaita myös ecu:n sisällä. Siinä selvittelimme tarkemmin letkuja ja huomasimme, että turbon letku meneekin alipaine linjaan ecu:n sijaan. Nähtävästi edellinen omistaja sählännyt letkujen kanssa. Tuon korjauksen jälkeen map rupesi näyttämään lukemia 98-155Kpa, rpm:än noustessa. Lopullinen testaus on vielä tekemättä, mutta huomenna tiedetään tuliko vika kuntoon.
Kiitoksia paljon!

Jabe
-
Viestit: 268
Liittynyt: 23.12.2005 14:23

ViestiKirjoittaja Jabe » 13.9.2015 10:30

MAP on tosiaan siellä ecun sisällä, se letku on varmasti täynnä öljyä.
Ahtopaineletkusta pitäisi mennä ecuun letku, ja N75 kytkentä kuvan mukaan.
Linkki kuvaan

Mikä tehoversio Teedeeiii:n LT on? Kyselen että voin verrata ahtolukemia omaan, kun on epäilys että edellinen omistaja on tuota säätänyt jotenkin (parempaan tai huonompaan).[/url]

Teedeeeiii
-
Viestit: 21
Liittynyt: 31.8.2015 17:25

ViestiKirjoittaja Teedeeeiii » 13.9.2015 14:55

Lopulliset testaukset on autolle tehty ja toimi sekä kulki mainiosti. Nyt jos paineet nousevat liiaksi niin ecu nopeasti rajoittaa painetta ja sitten taas mennään eli ei jää tuo rajotus päälle kuten ennen.
Täytyy vielä se map:in letku katsoa jos siellä olisi öljyä...
105hp on kyseisessä LT:ssä. Kulkee sillä koneella yllättävän hyvin.

Jabe
-
Viestit: 268
Liittynyt: 23.12.2005 14:23

ViestiKirjoittaja Jabe » 16.9.2015 17:58

Alkaako kone vapisemaan hetken joutokäynnillä olon jälkeen, niin että vaihdekeppi hakee kabiinin ulkopintoja.
Tuollaista ongelmaa oli omassa pitkän tovin, kunnes sääsin ecua VCDS:llä, siellä on se pumpun hienosäätö, nyt kone käy "ihan" tasaisesti kokoajan ja ei vedä limppiin kuten ennen teki.
MAP anturille pitäisi letku tulla välijäähdyttimen jälkeen olevasta putkesta, siinä ei pitäisi olla mitään haaroja yms, vaan suoraan ecun liittimen vierestä ecun sisään.

Eli tee tämä tarkistus/säätö (Solving the "Slow-down Shudder" and Other Shudder Issues - Recalibrating the Fuel Quantity at Idle).
Itsellä on ainakin toiminut toi EGR "säätö" mikä on tuon artikkelin alla, eli on lähes kokonaan pois käytöstä ohjelmallisesti, jotkut sanovat että se muuttuu isestään takaisin oletusarvoon, mutta en ole vielä sellaista huomannut.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa