T5 laturin vaihto?
Valvoja: ffp jäsenet
T5 laturin vaihto?
oliko se niin että keula pitää purkaa laturin vaihtoa varten? kun se taisi sanoa työsopimuksensa irti, hihna kyllä pyörii mutta laturi ei. ennen tätä oli pikkasen outoa ääntä ja kuin pisti parkkiin tuli sellainen kiinnileikkaavan laakerin haju tuulettimesta kabiiniin.
2.5 on ihan erilainen systeemi. Tossa video missä vähän osviittaa.
https://www.youtube.com/watch?v=QvQXVgEzUSQ
https://www.youtube.com/watch?v=QvQXVgEzUSQ
juu siis on 2,5 koneella, moottorikoodi on AXD.
Eli siis ei ole näköjään hihna, vaan näyttää siltä.
toi kuva poimittu tuolta: http://www.brick-yard.co.uk/forum/how-t ... 81372.html
eli punainen osa pyörii, vihreä ei... tai vihreä osa ihan hitaasti näyttää keinuvan vähän mutta muuten on paikallaan...
Eli siis ei ole näköjään hihna, vaan näyttää siltä.
toi kuva poimittu tuolta: http://www.brick-yard.co.uk/forum/how-t ... 81372.html
eli punainen osa pyörii, vihreä ei... tai vihreä osa ihan hitaasti näyttää keinuvan vähän mutta muuten on paikallaan...
Joo A-alkusissa koneissa 150tkm vaihtoväli vapaakytkimille ja kumikytkimille. B-alkusissa 180tkm. Alakautta saa vaihdettua, molemmat kannattaa uusia samalla kun sinne menee. Ilmastoinnin kompuran joutuu kumminkin irrottamaan. Jos aiemmin käyty kannattaa samalla uusia ohjaustehostimen pumpun tiivisteet.
tuli ostettua vapaapyörä, kaksin kappalein, selvisi että ilmastoinnin toimimattomuus johtui samasta ongelmasta. Laturin hihnapyörä tuli helposti pois, metrin jatkoputkella kuului naks ja sitten pystyi vaihtamaan sen vapaapyörän käsin pyörittäen.
Mutta ilmastoinnin vapaapyörä ei ollutkaan niin helppo... Yritettiin ensin letkut kiinni, työkalut paikalleen, metrin varrella vääntö kunnes kuului naks. Mutta mutta, eipäs auennut, vaan veti akselista ne 12-uraisen sileäksi. Avain ei ollut ihan pohjassa, oli ehkä n. 3/4 paikallaan.
Ei muuta kuin aineet talteen (onneksi olin ottanut laitteet mukaan), letkut irti ja ruuvipenkkiin kiinni. Rälläkällä vanha pois, sitten kuin alkoi laittamaan uuden kiinni niin toinen kierre jotenkin hirttää kiinni. No saatiin vielä hyödynnettyä se viimeinen 1/4 siitä akselin pultista että saatiin voimalla ruuvattua se vapaakytkin paikalleen.
Sitten kuin kaikki näytti hyvältä niin meni perhana kaasuputken tiiviste rikki, jotenkin ei ollut paikoillaan ja kuin ruuvasin sen 45-torxin kiinni niin irvisti O-rengas sivusta. Tänään pitäis tulla uusi O-rengas, sitten kokeillaan uudelleen.
EDIT: ja kyllä me purettiin se keula irti, oli paljon helpompaa työskennellä...
Mutta ilmastoinnin vapaapyörä ei ollutkaan niin helppo... Yritettiin ensin letkut kiinni, työkalut paikalleen, metrin varrella vääntö kunnes kuului naks. Mutta mutta, eipäs auennut, vaan veti akselista ne 12-uraisen sileäksi. Avain ei ollut ihan pohjassa, oli ehkä n. 3/4 paikallaan.
Ei muuta kuin aineet talteen (onneksi olin ottanut laitteet mukaan), letkut irti ja ruuvipenkkiin kiinni. Rälläkällä vanha pois, sitten kuin alkoi laittamaan uuden kiinni niin toinen kierre jotenkin hirttää kiinni. No saatiin vielä hyödynnettyä se viimeinen 1/4 siitä akselin pultista että saatiin voimalla ruuvattua se vapaakytkin paikalleen.
Sitten kuin kaikki näytti hyvältä niin meni perhana kaasuputken tiiviste rikki, jotenkin ei ollut paikoillaan ja kuin ruuvasin sen 45-torxin kiinni niin irvisti O-rengas sivusta. Tänään pitäis tulla uusi O-rengas, sitten kokeillaan uudelleen.
EDIT: ja kyllä me purettiin se keula irti, oli paljon helpompaa työskennellä...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa