passat 1.9TDI 4motion vm02 avf moottoriöljyt!!
Valvoja: ffp jäsenet
passat 1.9TDI 4motion vm02 avf moottoriöljyt!!
Tuntuu olevan vähän vaikeaa löytää oikeat öljyt passattiin. Jokapaikassa puhutaan eri asioista ja miljoonasta eri auto mallista. Elikkä tässähän on pumppari kone. Ja tarttee jotakin "oikean" laista öljyä. Mitäs porukka on käyttäny avf moottoreissa? Mitäs mieltä teboilin diesel diamondista? Jos pidettäis tämä ketju nyt vain näille avf moottorilla oleville. Ja mielellään pikaisia vastauksia :) kiitoos.
Nyt täytyy kysyä neuvoa kun on niin otollinen keskustelun alku. Eli valaiskaa tyhmää.
Olen ajanut pumpparikoneella öljyllä joka täyttää vw,n suosituksen, mutta ei todellakaan ole mikää ns. merkkiöljy. Vaihdot 12-15 000 km välein. Öljyä ei ole tarvinnut lisätä vaihtovälillä. 100.000 km olen tuolla pyyhkinyt menemään ko. öljyllä ja kohta mittarissa 400 000 km. Onkos tämä nyt sitten peli seis ja kone sökönä mahdollisesti heti huomenna kun olen käyttänyt pumpparissa öljyä, jonka nimeä en edes ilkeä mainita kun suurin osa tuon kuultuaan "kuolisi nauruun"?
Eli mikä sieltä sitten särkyy, Naftahan ne suuttimet voitelee?
Olen ajanut pumpparikoneella öljyllä joka täyttää vw,n suosituksen, mutta ei todellakaan ole mikää ns. merkkiöljy. Vaihdot 12-15 000 km välein. Öljyä ei ole tarvinnut lisätä vaihtovälillä. 100.000 km olen tuolla pyyhkinyt menemään ko. öljyllä ja kohta mittarissa 400 000 km. Onkos tämä nyt sitten peli seis ja kone sökönä mahdollisesti heti huomenna kun olen käyttänyt pumpparissa öljyä, jonka nimeä en edes ilkeä mainita kun suurin osa tuon kuultuaan "kuolisi nauruun"?
Eli mikä sieltä sitten särkyy, Naftahan ne suuttimet voitelee?
Kuten edellä todettiin, se .01 luokitus on pumppusuutinkoneiden nokkia varten jotka jatkuvasti laahaavat suuttimia vasten. Pysyy öljy paremmin nokan pinnalla ja täten voitelee myös.
Mutta kuten totesit, olet ajanut öljyillä jotka täyttää suosituksen, eli mitään vahinkoa ei ole päässyt tapahtumaan. Joko 505.01 tai 507.00
Mutta kuten totesit, olet ajanut öljyillä jotka täyttää suosituksen, eli mitään vahinkoa ei ole päässyt tapahtumaan. Joko 505.01 tai 507.00
Tuohon nelikon laatikkoon menee 3.5l ja perään 1.5l. (Manuaali)
Itse hain silloin litkut merkkiliikkeestä, kun ei varaosaliikkeet oikein löytänyt listoiltaan mitään mitä olisivat tohtineet luvata, että varmasti sopii tuohon nelikon laatikkoon.
Pirun kallista oli ainakin se merkkiliikkeen tavara, muistaakseni aika lähelle 50e/l ja eri tavaraa niin laatiikkoon kuin perään.
Itse hain silloin litkut merkkiliikkeestä, kun ei varaosaliikkeet oikein löytänyt listoiltaan mitään mitä olisivat tohtineet luvata, että varmasti sopii tuohon nelikon laatikkoon.
Pirun kallista oli ainakin se merkkiliikkeen tavara, muistaakseni aika lähelle 50e/l ja eri tavaraa niin laatiikkoon kuin perään.
Nelkkupassattiin vaihdoin Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 GL-4+ vaihteistoöljyt, ainakin niillä toimi hienosti laatikko..on nimenomaan tarkotettu tollaseen laatikkoon..perään sitten marmorilta öljy, castrolilta ei löytynyt soveltuvaa kun varaosaliikkeessä tutkittiin kirjoja..
motonetistä saa: http://www.motonet.fi/fi/tuote/590085/c ... teistooljy
motonetistä saa: http://www.motonet.fi/fi/tuote/590085/c ... teistooljy
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa