Passat 1.9tdi käynnistyy huonosti kuumana
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 1.9tdi käynnistyy huonosti kuumana
Passat 06 1.9tdi BKC koneella käynnistyy kylmänä ja lämpösenä oikein hyvin.
Kuumalla koneella etenkin matka-ajon jälkeen kun käynnistää niin auto "potkaisee" todella kovaa ja välillä lähtee käymää "ruksuttaen" vajailla pytyillä ja sammuu.
Mitään vikakoodeja ei löytynyt.
Mikä ton voisi aiheuttaa? Joku anturi?
Kuumalla koneella etenkin matka-ajon jälkeen kun käynnistää niin auto "potkaisee" todella kovaa ja välillä lähtee käymää "ruksuttaen" vajailla pytyillä ja sammuu.
Mitään vikakoodeja ei löytynyt.
Mikä ton voisi aiheuttaa? Joku anturi?
Ei toi ole poissuljettu, mutta auto on jokapäiväisessä käytössä niin on vähän hankalaa repiä ecua irti ja lähettää sitä muualle "koodattavaksi". Merkkiliikekkin laittoi että todennäköinen vika suuttimessa mutta ei repinyt niitä irti ja testannut.
Viimeksi muokannut Jomppa86, 22.9.2015 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miksi Ecu pitäisi irroittaa? eiköhän nuo ohjelma hommat hoidu ihan johdon päässäkin ja voisi se oikea vikakin löytyä kun pääsisi tutkimaan mitä oikeasti tapahtuu kuuma startissa.
Mitenkäs nokka-akselin asentoanturi vikaantuu yleensä? Ainakin bensa koneissa oireilee usein kuumana. Tosin tuosta jäisi varmaan vikatieto?
Jotenkin en vaan usko suutin vikaan, aika harvinaisia ovat 1.9 pumppusuutin koneissa. Enkä ainakaan ihan heti lähtisi niitä uusimaan, ne kun maksaa vielä helposti neljänneksen auton hinnastakin.
Mitenkäs nokka-akselin asentoanturi vikaantuu yleensä? Ainakin bensa koneissa oireilee usein kuumana. Tosin tuosta jäisi varmaan vikatieto?
Jotenkin en vaan usko suutin vikaan, aika harvinaisia ovat 1.9 pumppusuutin koneissa. Enkä ainakaan ihan heti lähtisi niitä uusimaan, ne kun maksaa vielä helposti neljänneksen auton hinnastakin.
Voiskohan olla suuttimien o-renkaat tiensä päässä. Oma BXE:ssä oli vähän samoja oireita. Jos ei heti lähteny käyntiin, niin sitten sai aikansa sahata, mutta aina lähti kuiteskin piiiitkän startin jälkeen. Suuttimien korjausarvot oli kuosissaan, mutta kakkos ja kolmos pytyn suuttimien päässä olevat punaiset o-renkaat oli kuitenkin vialliset. O-renkaiden vaihdosta viikko, eikä kertaakaan oo tarvinu sahata, kun sitä ennen vika oli päällä lähes päivittäin. Oireet alko jo pari vuotta sitten ja siitä ne paheni pikkuhiljaa. Talvella vika esiinty tosi harvoin.
Suuttimissa ei ollut mitää vikaa, autosta on tsekkailtu jotakuinkii kaikki mahdollinen mutta vika on silti olemassa.
Vieläkin ihmettelen sitä, että softaan olisi tehty toiminto että kuumana tarvitsee enemmän kierroksia kuin kylmänä, en vaan keksi että mikä siinä on idea? Sekin ihmetyttää että olen useammasta paikasta (sekä merkkiliikkeistä että ihan korjaamoilta) kysellyt tuosta mutta kukaan ei ole ikinä kuullutkaan koko asiasta, kun luulisi että tuo vika olisi todella yleinen kyseisessä moottorityypissä.
Vieläkin ihmettelen sitä, että softaan olisi tehty toiminto että kuumana tarvitsee enemmän kierroksia kuin kylmänä, en vaan keksi että mikä siinä on idea? Sekin ihmetyttää että olen useammasta paikasta (sekä merkkiliikkeistä että ihan korjaamoilta) kysellyt tuosta mutta kukaan ei ole ikinä kuullutkaan koko asiasta, kun luulisi että tuo vika olisi todella yleinen kyseisessä moottorityypissä.
Oliskohan tämmöisestä kyse: jos kone ei pyöri riittävän nopeasti, liian aikainen (tai suuri) ruiskutusmäärä voisi aiheuttaa startin rikkovan takapotkun?
Raja noissa on muistaakseni 250-270 rpm siihen, että moottori käynnistyy. Jos niihin lukemiin ei päästä, yleensä akku ja/starttimoottori on "valmis".
Raja noissa on muistaakseni 250-270 rpm siihen, että moottori käynnistyy. Jos niihin lukemiin ei päästä, yleensä akku ja/starttimoottori on "valmis".
Minä lähtisin ihan ensiksi miettimään akkua ja/tai starttia. Nuissa tosiaan on eculla joku pätkä tuolle kuumanakäynnistymiselle.
https://sites.google.com/site/1810martin/hot-start-fix
Ja jos kiinnostaa muokkailla ECUn mappeja niin:
https://sites.google.com/site/vagecumap/hot-start-fix
https://sites.google.com/site/1810martin/hot-start-fix
Ja jos kiinnostaa muokkailla ECUn mappeja niin:
https://sites.google.com/site/vagecumap/hot-start-fix
Ei muuta kun vaan ohjelmaan käy muutattamassa ruiskutuksen aloituksen rpm arvot. Ihan saletisti tästä kiinni.
Itsellä bjb koneinen toledo ja lähti potkimalla ja rykimällä kuumana käyntiin. ohjelmaan muokattiin ruiskutuksen aloitus pienemmille kierroksille startatessa ja ongelma on tipotiessään.
Varmaan suurin osa virisoftien tekijöistä osaa tuon muuttaa.
Itsellä bjb koneinen toledo ja lähti potkimalla ja rykimällä kuumana käyntiin. ohjelmaan muokattiin ruiskutuksen aloitus pienemmille kierroksille startatessa ja ongelma on tipotiessään.
Varmaan suurin osa virisoftien tekijöistä osaa tuon muuttaa.
Merkkiliike rassasi autoa reilu 2 päivää ja laskua sai 900€, autossa ei kuulemma ole mitää vikaa. Mutta samaan hengenvetoon kuitenkii toteaa että ei sen noin kuulu potkaista tai hakata konetta käynnistyessä.
Ostin uuden akun vika korjaantui melkein kokonaan, pientä potkasua on pari kertaa esiintynyt.
Käytin vielä autoa paikallisella korjaamolla ja aikaa meni vajaa puol tuntia ja heti löyty vikaa eli nokka-akselissa on jälkiä ja seuraajat ei toimi kunnolla.
Ostin uuden akun vika korjaantui melkein kokonaan, pientä potkasua on pari kertaa esiintynyt.
Käytin vielä autoa paikallisella korjaamolla ja aikaa meni vajaa puol tuntia ja heti löyty vikaa eli nokka-akselissa on jälkiä ja seuraajat ei toimi kunnolla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa