Pihassa kaksi "samanlaista" 1.6 koneella olevaa ekohippi farkku Passattia.
Vanhempi on vielä B6 korinen ja 5-pykäläisellä manuaalilla ja uudempi B7 6-pykäläisellä manuaalilla.
Mistä johtuu lähemmäs litran ero kulutuksessa tuon vanhemman 5-pykäläisen eduksi?
Käsittääkseni tuota 1.6 konetta on markkinoitu kolmosella alkavilla matka-ajoilla, mutta jostain syystä uudempi imeskelee lähemmäs viittä satasella matka-ajossakin. Eli aika samoissa vanhan kunnon 1.9 tdi:n kanssa.
1.6 tdi bluemotion kulutukset
Valvoja: ffp jäsenet
Rengaskoko (?) - paineet, mittarivirhe (onko sama?), ajokilometrit (onko uudempi ajettu vielä sisään?). Varusteet / painot merkkaa myös jotain.
Kaverilla on kaksi Passatia taksissa, -08 1.9 ja -14 1.6; hänen mukaansa vanha 1.9 on pieniruokaisempi.
DPF lisää kulutusta jonkin verran.
Webaston käytöllä on tietenkin merkitystä talvikaudella, laiskuus ja mukavuudenhalu ovat opettaneet käyttämään Webastoa liikaakin esilämmityksessä (kello/kake)
Kaverilla on kaksi Passatia taksissa, -08 1.9 ja -14 1.6; hänen mukaansa vanha 1.9 on pieniruokaisempi.
DPF lisää kulutusta jonkin verran.
Webaston käytöllä on tietenkin merkitystä talvikaudella, laiskuus ja mukavuudenhalu ovat opettaneet käyttämään Webastoa liikaakin esilämmityksessä (kello/kake)
Meillä on 2009 vuoden Octavia, jossa tuo 1,6 TDI CR-kone. Ekan vuoden kaikki tankkaukset (35 000 km) toi kulutuslukemiksi 5,3 litraa sadalla. Myyntipuheissa tuolle luvattiin yhdostettyä 4,7 litraa sadalle. Kesällä maantiellä pitkällä matkalla maltillisella nopeudella ajettu useamman kerran 1400 kilsaa 55:n litran tankilla. Moottoritieajossa vie likemmäs 6 litraa. Talvella pätkäajossa kulutus reilusti yli 7 litraa sadalla, kun moottori käy koko ajan kylmänä.
Tässä 5-vaihteisessa välitys-suhteet kehnot, kun nelonen ei oikein vedä 60:n nopeudessa ja vitonen ei 80:n nopeudessa. Tulee sitten ajettua aika paljon nelosella ja kolmosellakin.
Tässä 5-vaihteisessa välitys-suhteet kehnot, kun nelonen ei oikein vedä 60:n nopeudessa ja vitonen ei 80:n nopeudessa. Tulee sitten ajettua aika paljon nelosella ja kolmosellakin.
Mulla pyöri alussa (kun jarrut oli jumissa) kulutus siinä 5.4l/100km tuntumassa, tietty oli kylmiä kelejäkin ja ajattelin että tää on hirveän janoinen tehoihinsa nähden.
Nyt kulutus on siinä 4.4-4.7l/100km ja siinä osa on jopa moottoritie ajoa (130km/h mittarin mukaan).
Ensimmäinen auto jossa kulutusmittari pitää kutinsa, 0.1l tarkkuudella.
Nyt kulutus on siinä 4.4-4.7l/100km ja siinä osa on jopa moottoritie ajoa (130km/h mittarin mukaan).
Ensimmäinen auto jossa kulutusmittari pitää kutinsa, 0.1l tarkkuudella.
Kummankaan auton jarrujen ei pitäisi laahata, 16" rengastus molemmissa jne. Ajoissa on toki eroja, mutta samaa pätkää eri autoilla sahaten on kulutuksissa huomattava ero. Sen huomaa ihan normaalissa 80-100 alueen ajossa vakkarillakin. Vanhempi 5-pykäläinen vilkuttelee hetkellistä kulutusta neljän molemmin puolin ja toinen pyörii 4,5-5 välillä. 6-pykäläisessä on parin desin ero 5 ja 6 vaihteilla, mutta kutosella ei 80 nopeutta voi ajaa, kun alkaa jurnuttamaan vedätyksessä. Satasesta ylöspäin on kutosvaihde ihan ok keksintö.
Mittarit näyttää oikein ja täydellä tankillisella pääsee toisella n.1200km ja toisella 1500km.
Mittarit näyttää oikein ja täydellä tankillisella pääsee toisella n.1200km ja toisella 1500km.
Mulla on pihassa 2014 1.6 Passat Luxline Variant. GPSn mukaan mittarivirhe on noin 7 km /h 90 km/h nopeudessa; pitää ajaa 97 km/h mittarissa kun haluaa mennä 90 km/h.
Amarokissa sama homma.
Volkkarin nopeusmittarit eivät ole niitä tarkimpia, EU-direktiivi sallii 120 km/h näytöllä noin 10 km/h heiton, ja monessa VW:ssä mittarivirhe on juuri direktiivin rajoilla.
Varsinkin kuormatun trailerin kanssa 10 km/h merkitsee polttoaineen kulutuksessa paljon, toki merkitsee myös matka-ajassa pidemmällä reissulla.
Amarokissa sama homma.
Volkkarin nopeusmittarit eivät ole niitä tarkimpia, EU-direktiivi sallii 120 km/h näytöllä noin 10 km/h heiton, ja monessa VW:ssä mittarivirhe on juuri direktiivin rajoilla.
Varsinkin kuormatun trailerin kanssa 10 km/h merkitsee polttoaineen kulutuksessa paljon, toki merkitsee myös matka-ajassa pidemmällä reissulla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa