1.9 tdi avb passat nykii yli 3trpm

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Juiio
-
Viestit: 117
Liittynyt: 17.12.2007 18:09

1.9 tdi avb passat nykii yli 3trpm

ViestiKirjoittaja Juiio » 20.7.2015 23:46

Otsikko kertoo ongelman eli 1.9tdi passat avb moottorilla ja automaattilaatikolla nykii/pätkii 3000-4000rpm kierrosalueella. 1-2 vaihteella nykiminen on vähäisempää, mutta isommilla vaihteilla veto pätkii huomattavasti. Välillä ryskyttää sen verran pahasti, että kiihtyvyys loppuu kokonaan muutamiksi sekunneiksi.

Tehty pientä selvitystyötä ja huoltoa:
-polttoainesuodatin
-imusarjan, egr venttiilin ja egr lauhduttimen puhdistus. Karstaa oli jonkun verran, mutta paljon pahempia on tullut nähtyä. Turboon suihkutin samalla mr. musclet ja ahtimen siivet tuntuu liikkuvan. Ei vaikuta turbo vialta ja imusarjan puoli myös puhdistettu
-edellinen omistaja vaihtanut korkeapainepumpun ja n75 venttiilin uusiin yhtä toista vikaa etsiessä, joten osat kohtuu tuoreita

Kerran syttyi ESP valo tämän nykimisen johdosta. Vikakoodeja en ole lukenut, mutta luetutan kunhan saan piuhan päähän auton. Googlettamalla löytyi epäilyjä suuttimien johtosarjan suuntaan ja maffin suuntaan. Onko muita mahdollisia koettuja ongelmia foorumilaisilla vastaavasta nykimisestä?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 21.7.2015 7:38

Maf on helppo testata ottamalla piuha irti ja koeajolle. Tehoja pitäisi olla kateissa mutta nykimisen hävitä jos siinä vika... Suuttimien johtosarja voisi olla se varteenotettavin vaihtoehto tässä vaiheessa.

Juiio
-
Viestit: 117
Liittynyt: 17.12.2007 18:09

ViestiKirjoittaja Juiio » 21.7.2015 11:31

Kokeilin tuota maffin piuhan irroitusta. Autosta hävisi tehot, mutta nyki edelleen yli 3000rpm kierroksilla. Tosin ei tuntunut enää samanaliselta ryskytykseltä kun tehoa ei ollut nimeksikään. Muuten tuossa autossa tuntuu 100 heppaiseksi olevan hyvin vetoa eli toimii kuten pitää, mutta tuon nykimisen kun saisi ratkaistua.

Näkyykö suuttimien johtosarjasta joku vikakoodi jos siellä vika on vai pitääkö viedä osaavammalle joka mittailee johdot?

Muita ehdotuksia?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 22.7.2015 9:36

Tuossa suuttimien johtosarjan vaihdosta yms juttua http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=84 ... 29f9c6c8df

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 24.7.2015 12:33

Vikakoodit on syytä lukea koko järjestelmästä, lisäksi suuttimien korjausarvot.

Juiio
-
Viestit: 117
Liittynyt: 17.12.2007 18:09

ViestiKirjoittaja Juiio » 1.8.2015 18:29

Ongelma selvisi. Puhdistin pumppusuuttimien johtosarjan liittimet ja kiristin liittimiä, jotta ottaisivat paremmin kontaktia pinneihin. Ei ole enää esiintynyt nykimisiä, joten ongelma löytyi siis suuttimien johtosarjan huonosta kontaktista liittimissä. Johtosarja itsessään vaikutti ihan hyväkuntoiselta, joten katsotaan kauanako meno jatkuu ongelmitta.

Tulipahan käyntihäiriöiden vuoksi puhdistettua imusarja, egr, egr-lauhdutin ja turbo, joten eipähän ole niistä päänvaivaa vähään aikaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa