Otsikko kertoo ongelman eli 1.9tdi passat avb moottorilla ja automaattilaatikolla nykii/pätkii 3000-4000rpm kierrosalueella. 1-2 vaihteella nykiminen on vähäisempää, mutta isommilla vaihteilla veto pätkii huomattavasti. Välillä ryskyttää sen verran pahasti, että kiihtyvyys loppuu kokonaan muutamiksi sekunneiksi.
Tehty pientä selvitystyötä ja huoltoa:
-polttoainesuodatin
-imusarjan, egr venttiilin ja egr lauhduttimen puhdistus. Karstaa oli jonkun verran, mutta paljon pahempia on tullut nähtyä. Turboon suihkutin samalla mr. musclet ja ahtimen siivet tuntuu liikkuvan. Ei vaikuta turbo vialta ja imusarjan puoli myös puhdistettu
-edellinen omistaja vaihtanut korkeapainepumpun ja n75 venttiilin uusiin yhtä toista vikaa etsiessä, joten osat kohtuu tuoreita
Kerran syttyi ESP valo tämän nykimisen johdosta. Vikakoodeja en ole lukenut, mutta luetutan kunhan saan piuhan päähän auton. Googlettamalla löytyi epäilyjä suuttimien johtosarjan suuntaan ja maffin suuntaan. Onko muita mahdollisia koettuja ongelmia foorumilaisilla vastaavasta nykimisestä?
1.9 tdi avb passat nykii yli 3trpm
Valvoja: ffp jäsenet
Kokeilin tuota maffin piuhan irroitusta. Autosta hävisi tehot, mutta nyki edelleen yli 3000rpm kierroksilla. Tosin ei tuntunut enää samanaliselta ryskytykseltä kun tehoa ei ollut nimeksikään. Muuten tuossa autossa tuntuu 100 heppaiseksi olevan hyvin vetoa eli toimii kuten pitää, mutta tuon nykimisen kun saisi ratkaistua.
Näkyykö suuttimien johtosarjasta joku vikakoodi jos siellä vika on vai pitääkö viedä osaavammalle joka mittailee johdot?
Muita ehdotuksia?
Näkyykö suuttimien johtosarjasta joku vikakoodi jos siellä vika on vai pitääkö viedä osaavammalle joka mittailee johdot?
Muita ehdotuksia?
Tuossa suuttimien johtosarjan vaihdosta yms juttua http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=84 ... 29f9c6c8df
Ongelma selvisi. Puhdistin pumppusuuttimien johtosarjan liittimet ja kiristin liittimiä, jotta ottaisivat paremmin kontaktia pinneihin. Ei ole enää esiintynyt nykimisiä, joten ongelma löytyi siis suuttimien johtosarjan huonosta kontaktista liittimissä. Johtosarja itsessään vaikutti ihan hyväkuntoiselta, joten katsotaan kauanako meno jatkuu ongelmitta.
Tulipahan käyntihäiriöiden vuoksi puhdistettua imusarja, egr, egr-lauhdutin ja turbo, joten eipähän ole niistä päänvaivaa vähään aikaan.
Tulipahan käyntihäiriöiden vuoksi puhdistettua imusarja, egr, egr-lauhdutin ja turbo, joten eipähän ole niistä päänvaivaa vähään aikaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa