Suutinongelmaako, heti kytkinrempan jölkeen, T5

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tomiix
-
Viestit: 111
Liittynyt: 18.5.2009 13:55

Suutinongelmaako, heti kytkinrempan jölkeen, T5

ViestiKirjoittaja tomiix » 13.7.2015 21:49

Auto on T5 BNZ 2,5 tdi koneella.

Auto kävi 300km sitten paikallisella pajalla kytkin ja vauhtipyöräremontissa, Darksiden vakio hilut. Todennäköisesti tällä ei ole yhteyttä allaolevaan, mutta taustatiedoksi.

Nyt autosta hävisi ajossa tehoja, käy epätasaisesti ja savuttaa harmaata, ilmeisesti palamatonta dieseliä. Suuttimien korjausarvot alla.

Kuva

En saanut vcds:ää (kiinan) vielä toimimaan win 8:n kanssa, joten kuvat vag-comista.


Miten tässä kannattaisi edetä? Ilmeisesti siis 4.sen suutin rikki? Entä 5:nen? Kummassa päässä konetta on suutin nro 1?

Keulan purkujumppa on vielä tuoreessa muistissa, O-renkaat vaihdettu viime jouluna.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 14.7.2015 8:10

Nokka-akseli "valmis" ja nostajat puhki?

tomiix
-
Viestit: 111
Liittynyt: 18.5.2009 13:55

ViestiKirjoittaja tomiix » 14.7.2015 10:03

Otin putsarin irti, ei "tsupsuta", joten ei liene nokka-akselissa / nostajissa?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 14.7.2015 14:14

Antoiko mitään vikakoodeja? Helpolla jos haluaa aloittaa, niin voisi suuttimien johtosarjan kunnon tarkistaa ja rassailla liittimet puhtaaksi sekä varmistaa niiden kontaktin.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 14.7.2015 15:30

Paljonko ajettu auto?

tomiix
-
Viestit: 111
Liittynyt: 18.5.2009 13:55

ViestiKirjoittaja tomiix » 14.7.2015 21:14

Ei ollut mitään vikakoodeja. Aiheuttaako viallinen johtosarja vikakoodin? Kilometrejä on reilu 500tkm.

Helpolla en usko pääseväni, laitoin suuttimen tilaukseen ja laitan keulan taas purkuun. Johtosarjan uusinta on harkinnassa. Onko suuttimiin olemassa lievästi ylikokoisia o-renkaita? Noissahan ajan mittaan suuttimien reiät kuluvat kannesta hieman soikeiksi. Samalla olisi helppo vaihtaa loputkin o-renkaat myös uusiin, mutta en tiedä kannattaako, kun ovat vielä suht. uudet.

sprint
-
Viestit: 84
Liittynyt: 26.8.2003 16:03

ViestiKirjoittaja sprint » 15.7.2015 7:05

Katsoppa että paisuntasäiliön alla on kaikki imuletkut kiinni ja ahtopaine/lämpö anturin piuhat on ehjät. Ne on kuitenkin purettu korjauksen yhteydessä ja ei olisi ensimmäinen kerta, jos olisi päässy putki irti tai piuha poikki.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 15.7.2015 7:46

Pienemmilläkin kilometreillä on pytyistä lähtenyt pinnotteita kulumaan.
Aiheuttajana tukkeutunut hiukkassuodatin; toistuvat regenerointiyritykset aiheuttavat öljyn ohenemista sekaan menevän dieselin vuoksi. Ja voiteluhäiriö sitten johtaa pinnoitevaurioon.

Kannen irrottamalla saa varmuuden, puristuspainemittauksella suuntaa.

tomiix
-
Viestit: 111
Liittynyt: 18.5.2009 13:55

ViestiKirjoittaja tomiix » 22.7.2015 22:40

Nelosen suutin irroitettu. Aivan normaalilta näyttää. O-renkaat hyvässä kunnossa. Laitan kasaan tuolla toisella suuttimella ja uusilla O-renkailla. Miten tuo pyöreä suuttimien johtosarjan liitin lähtee irti, jos tarvitsee mittailla johtosarjan vastuksia?

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 23.7.2015 9:43

Olisko samanlailla kun Passatissa? Semmonen punainen lukitustappi, mikä vedetään ulos ja sitten se lähteee pyöräyttämällä.

tomiix
-
Viestit: 111
Liittynyt: 18.5.2009 13:55

ViestiKirjoittaja tomiix » 30.7.2015 11:08

Yksi suuttimen pultin kierre oli korkannut ja suutin oli päässyt aavistuksen nousemaan jolloin alin o-rengas oli rikkoontunut.

Korjaamon kaveri kävi pyöräyttämässä helicoilin, nyt 1000km koeajoa takana.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa