AVF ei käynnisty kansiremontin jälkeen.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

TfP-Motors
-
Viestit: 91
Liittynyt: 19.1.2005 20:45
Viesti:

AVF ei käynnisty kansiremontin jälkeen.

ViestiKirjoittaja TfP-Motors » 12.7.2015 21:30

Apua kaivattaisiin.

01 Passat AVF moottorilla.

Kansiremontti tuli ajankohtaiseksi kun nestettä rupesi häviämään (tuli ulos paisuntasäiliön kautta). Epäilyni kohdistuivat kannentiivisteeseen.

Hommasin etukäteen jakopään osat, jakopään ajoitustyökalut, moottorin tiivisteet, kansipulttisarjan, suuttimien tiivisteet. Kansi koeponnistettiin ja oikaistiin. Purkaessa huomasin että paininkupitkin olisivat kaivanneet uusimista (painuneet alaspäin, osassa hiushalkeamia). Tietysti autoa ei voinut seisottaa, joten ajattelin että pannaan uudet paininkupit tilaukseen ja vaihdetaan ne pian. Auto nippuun, ilmaus ja käyntiin. No tietysti Murphy astuu peliin, auto kävi n.10 min ja paininkuppi särkyi. Kuppi kaiveltiin pois reijästään ja kansi taas osiksi ja koneistajalle ihmeteltäväksi että kuinka korjaillaan paininkupin reikä.

Reikää korjattu, kupit vaihdettu ja auto taas nipussa, mutta ei enää käynnisty. Ilmeisesti Polttoainepuolen vika, jarrukliineriä imusarjaan suhauttamalla hörähtää kyllä. Mistähän lähtisi vikaa kaivelemaan?

-On ilmattu, siirtopumppu toimii, ainetta tulee tandemille.
-Suutin käytetty irti, ainetta oli sielläkin.
-Ei vikakoodeja.
-Ajoitus laitettu työkaluilla, katsottu vielä vag-comilla, torsion arvo startatessa 0.6-1.1
-Samoin vag-com näyttää että polttoainetta ruiskutetaan, ja kierrosluku näkyy.
-Mitattu yleismittarilla, että suuttimen johdoissakin on jotain jännite-liikehdintää.
-Hehkuille tulee virta, hehkun valo pelaa, onko päävirtarele vika tällä poissuljettu?
-sulakkeet katsottu.
-ilmeisesti ei ajonestokaan, koska se kuitenkin "hörähtäisi", kokeiltu myös toinen avain.

-Nokkakin pyöräytettiin vielä varmuudeksi 180*, mutta eihän tämän pitäisi vaikuttaa koska suuttimet ja nokka kyllä ovat varmasti samassa tahdissa toisin kuin esim. jakajapumppu-koneessa.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 13.7.2015 20:16

Eikös AVF:ssäkin ole alipaineella toimiva sammutusläppä? Olisko se juminut kiinni?

Toinen juttu, ei nokka-akselia kestä pyörittää 180 astetta kampiakseliin nähden. Venttiilit osuvat mäntiin.
EDIT: Ajatuskatko. Ei pitäisi väsyneenä kirjoittaa mitään.

Puristuspainemittauksella ja tarvittaessa sitten ohivuotomittauksella voisi selvittää, onko kannen kanssa tullut asennus - tai koneistusvirheitä.

Onko akku latingissa? Ohjelmassa on alaraja noin 250 rpm polttoaineen syötölle.
Lisävirta tai uusi akku (starttimoottori) voisivat myös olla avuksi.
Viimeksi muokannut Axi, 14.7.2015 8:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 13.7.2015 23:42

Höpö höpö ne mitään mäntiin osu. Eihän sitä nokkaa kukaan mee jako kohallaan pyörittään vaan vartti alakertaa johonko suuntaan ja sitte yläpäätä pyörittäen.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 16.7.2015 21:58

Jokos tämä on saatu käyntiin? Mielenkiinnosta vaan.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 16.7.2015 22:20

Tyhjää kantta saa jonkunaikaa ilmailla ennenkuin edes alkaa hörähtelemään. Ainakin omassa tapauksessani sai melko tovin lupsutella virtoja päälle/pois sekä starttailla, että polttoaine pääsi joka suuttimelle ilmattomana.

Laita nokka oikeinpäin ja jatka ilmaamista.

TfP-Motors
-
Viestit: 91
Liittynyt: 19.1.2005 20:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja TfP-Motors » 17.7.2015 15:10

Ei ole vielä saatu dieselillä käyntiin.

Ei ole sammutusläppä jumissa.

vag-com mukaan startti pyörittää 220, mutta tosiaan jarrukliinerillä on käytetty 1000 kierrostakin. Normaalinoloinen starttausääni, joten uskon kyllä puristusten yms venttilien olevan kohdallaan.

Jarrukliinerilla tänään hiukan pyöräytin ja polttoainetta tulee paluuputkesta ainakin sellaisella syötöllä että tuskin siellä enää ilmaa on. Sain vinkkiä, pitää koittaa mitata tandempaine, juutupevideoiden mukaan luokkaa 4 bar pitäsi olla tyhjäkäynnillä.

Suuttimien johtosarjakin on mittailtu, eikä sieltäkään mitää katkosta löytynyt.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 17.7.2015 16:02

Suuttimet säädetty oikein?

TfP-Motors
-
Viestit: 91
Liittynyt: 19.1.2005 20:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja TfP-Motors » 23.7.2015 14:37

Ei käynnisty vieläkään.

Suuttimet on säädetty suurimmalla nostolla pohjaan ja 180* takaisin.

Nyt on tandempaine mitattu, startatessa 0,5bar, 800-1000 kierroksilla n. 4.5 bar

TfP-Motors
-
Viestit: 91
Liittynyt: 19.1.2005 20:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja TfP-Motors » 24.7.2015 11:31

Suuttimen rinnalle laitettu led, joka vilkkuu startatessa.
Oma päätelmä on nyt että suuttimet ei vaan aukea. Esim. kun hehkun käyttää pois ja tähyää mäntiä, ne ovat kuivat. Kaikki muu vaikuttaa olevan niin kuin pitääkin? Missähän nuo suuttimet voisi testauttaa/kunnostaa jos nyt niihin on oikeasti jotain tullut? Ja mikä on todennäköisyys että oikeasti kaikkiin tuli sama vika nyt kerralla tässä toistamiseen tehdynkansirempan yhteydessä? Kohtelin kyllä suuttimia varoen (erityisesti kärkiä) ja ne olivat suljetussa muovilaatikossa 2vk kyljellään.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 24.7.2015 11:52

Onko suuttimet oikeassa asennossa? Oudolta tuntuu, että olisivat vikaantuneet kaikki.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 24.7.2015 12:20

Onko letkut oikein päin tandemilla? Tulo ja paluu-letkut siis?

TfP-Motors
-
Viestit: 91
Liittynyt: 19.1.2005 20:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja TfP-Motors » 1.8.2015 21:51

Letkut on todettu olevan oikeinpäin. En ole kokeillut mutta ovat varmasti aika hankalat laittaa "väärinpäin", sen verran eri kohtiin tulevat.

Suutimet on silmämääräisen/suorakulman suorassa, 3 ja 4 pystyn mittaamaan "tehtaan arvoihin", itsellä ei ole niin isoja mittavälineitä että voisin 1 ja 2 sylinterin suuttimien paikat tarkasti mitata, ja suuttimia on nyt myös kokeiltu hiukan eri asennossa, ilman minkäänlaista vaikutusta.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 5.8.2015 15:38

Kannesta polttoainekanavat tukossa.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 11.8.2015 16:18

Onko vika selvinnyt?

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 11.8.2015 18:43

Suuttimien tiivisteet viottuneet asentaessa?

TfP-Motors
-
Viestit: 91
Liittynyt: 19.1.2005 20:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja TfP-Motors » 22.8.2015 15:34

Syy selvinnyt, Nokka-akselin kiila murusina ja pyörä pyörähtänyt väärään asentoon.

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

ViestiKirjoittaja arduaen » 23.8.2015 9:59

Jäänyt liian löyhälle vai vedetty liika kireelle?

TfP-Motors
-
Viestit: 91
Liittynyt: 19.1.2005 20:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja TfP-Motors » 23.8.2015 21:04

Varmaan jäänyt liian löysälle ja sitten "kiristyi" kun kiila antautui. Epäilys että kiila oli huonosti ja se esti kiristymisen mutta oma mokahan tämä täysin oli. Oli pyörähtänyt ja jämähtänyt lähelle puoli kierrosta pieleen, joten suutimet saivat pulssin mutta kun nokka ei sillä hetkellä painanut niitä niin ainetta ei mennyt koneeseen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa