Passatin outo nestevuoto

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Potski
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 9.7.2015 14:03

Passatin outo nestevuoto

ViestiKirjoittaja Potski » 9.7.2015 14:26

Tuli -01 1,9 tdi passattiin outo nestevuoto. Yllättäen oli paisari viikonloppuna aamulla tyhjä, emäntä lisäs nestettä ja lähti ajoillensa. Pelas hyvin tähän aamuun asti kun oli taas tyhjä. Aloin sitä sitten tutkimaan ja vuoto paikallistui moottorin ja tulipellin välimaastoon, yläosaan konetta (lirutti oikein reippaasti). Luiruttelin siinä liuottimet pintaan ja pesin konehuoneen. Pistin nestettä säiliöön ja ajoin auton kuumaksi läheisellä valtatiellä. Vuoto hävis. Ei tipan tippaa mistään. Oisko kellään vinkkiä mistä moinen vois johtua.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 9.7.2015 19:01

Mulla alko ajoittain vuotamaan moottorin päässä (tulipellin puolella) oleva pikaliitin joka menee lämppärin kennolle. Välillä vuoti reippaammin että parissa päivässä sai lisätä alarajasta ylärajaan paisarin ja välillä mentiin monta viikkoa ilman lisäystä.
Kun en ollut varma että oliko rikki itse muovilaippa moottorin päästä vai se pikaliitinletku mikä menee lämppärin kennolle niin askartelin lopulta itse laipan siihen teräksestä ja letku klemmarilla kiinni, siihen loppui vuodot.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 9.7.2015 19:08

Hyvinkin samanlaisia oireita ilmennyt täällä, alkoivat noin viikko sitten. Saattaa vetää paisarin täydestä tyhjäks tunnissa, välillä ei katoa nestettä ollenkaan. Vielä en ole ehtinyt tutkimaan mistä tavarat tulee ulos, tyytynyt vaan pitämään 5 litran vesitonkkia kontissa mukana.

Potski
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 9.7.2015 14:03

ViestiKirjoittaja Potski » 17.7.2015 8:11

Johan löytyi vika. Vesiletku moottorin takapäästä ylävesiletkuun oli mennyt ihan veteläksi just sieltä ahtaimmasta paikasta minne ei edes peilillä nähnyt. Ulkopinta oli irronnut letkusta ja sisäosa piti painetta välillä ja välillä päästi vedet pihalle. Uusi letku ja taas toimii.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa