-09 Touran 1.9+dsg7+dpf piristys, kuolleena syntynyt ideako?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 179
- Liittynyt: 31.8.2004 16:21
-09 Touran 1.9+dsg7+dpf piristys, kuolleena syntynyt ideako?
Otsikonmukaisella koppimopolla pitäisi pärjätä muutama vuosi eteenpäin.
Autohan on mukava ja tilava ja kaikkea, mutta kohtuuttoman laiska jos vertaa vaikka lähipiiristä löytyvään mk4 AGR Golfiin, jolle ei ole tehty muita muutoksia kuin säädetty iq:ta.
Tuolle dq200 laatikolle taitaa olla speksattu maksimiväännöt 250Nm, mutta onko kenelläkään kokemuksia että kestäisikö se enemmänkin?
Ohjelmoinnilla taitaa tuosta 77kw BLS moottorista irrota vakiohiluilla ~140hevosta/320Nm, mutta olisiko tuo jo ihan liikaa laatikolle?
Tuosta vaihteistosta ilmeisesti saa ohjelmoitua vaihtoajankohdat uusiksi, sillä ehkä saisi kestävyyttä parannettua?
Toinen askarruttava asia on tuo hiukkasloukku, alkaako se täyttymään ennen aikojaan vai kannattaisiko se vaihtaa ennen ohjelmoimista vaikka caddyn downpipeen?
Darkside developmentsilta saisi aika edullisesti tuohon bolt-on viritysahtimen ja suuttimetkin, mutta askarruttaa että onko tuo vaihteisto niin kysymysmerkki ettei maksa vaivaa alkaa rakentelemaan käytettävyyden ja kestävyyden kustannuksella?
Melko nihkeästi tuntuu löytyvän ulkomaanfoorumeiltakaan tietoa noiden virittelystä niin päätin turvautua teidan apuunne, kiitos.
Autohan on mukava ja tilava ja kaikkea, mutta kohtuuttoman laiska jos vertaa vaikka lähipiiristä löytyvään mk4 AGR Golfiin, jolle ei ole tehty muita muutoksia kuin säädetty iq:ta.
Tuolle dq200 laatikolle taitaa olla speksattu maksimiväännöt 250Nm, mutta onko kenelläkään kokemuksia että kestäisikö se enemmänkin?
Ohjelmoinnilla taitaa tuosta 77kw BLS moottorista irrota vakiohiluilla ~140hevosta/320Nm, mutta olisiko tuo jo ihan liikaa laatikolle?
Tuosta vaihteistosta ilmeisesti saa ohjelmoitua vaihtoajankohdat uusiksi, sillä ehkä saisi kestävyyttä parannettua?
Toinen askarruttava asia on tuo hiukkasloukku, alkaako se täyttymään ennen aikojaan vai kannattaisiko se vaihtaa ennen ohjelmoimista vaikka caddyn downpipeen?
Darkside developmentsilta saisi aika edullisesti tuohon bolt-on viritysahtimen ja suuttimetkin, mutta askarruttaa että onko tuo vaihteisto niin kysymysmerkki ettei maksa vaivaa alkaa rakentelemaan käytettävyyden ja kestävyyden kustannuksella?
Melko nihkeästi tuntuu löytyvän ulkomaanfoorumeiltakaan tietoa noiden virittelystä niin päätin turvautua teidan apuunne, kiitos.
-
- -
- Viestit: 179
- Liittynyt: 31.8.2004 16:21
-
- -
- Viestit: 179
- Liittynyt: 31.8.2004 16:21
Re: -09 Touran 1.9+dsg7+dpf piristys, kuolleena syntynyt ideako?
Senverran aihe on hiertänyt mieltä, että eilen laitoin tilaukseen GTB1646V:stä modatun GTB1752V hybridin, tuon pitäisi olla ihan bolt-on ja ilmeisen helposti saa vakiosuuttimista otettua kaiken irti :D
Tuosta voimansiirron kestävyydestä ei ole edelleenkään mitään tietoa, mutta kokeillaan, "alavääntöhän" tuon tappaa jos on tappaakseen, sitä voinee rajata ohjelmassa.
Jos joltain löytyy ylimääräiset ARL suuttimet, niin olisin hyvinkin halukas ostamaan.
Koko projekti alkaa kuitenkin pistämällä jakopää ja vauhtipyörä uusiksi varmuuden maksimoimiseksi.
Tuosta voimansiirron kestävyydestä ei ole edelleenkään mitään tietoa, mutta kokeillaan, "alavääntöhän" tuon tappaa jos on tappaakseen, sitä voinee rajata ohjelmassa.
Jos joltain löytyy ylimääräiset ARL suuttimet, niin olisin hyvinkin halukas ostamaan.
Koko projekti alkaa kuitenkin pistämällä jakopää ja vauhtipyörä uusiksi varmuuden maksimoimiseksi.
-
- -
- Viestit: 179
- Liittynyt: 31.8.2004 16:21
Re: -09 Touran 1.9+dsg7+dpf piristys, kuolleena syntynyt ideako?
Tänään oli 550 eli AL loppuiset suuttimet lähteneet englannista ups kyytiin. Pistin tilaukseen myöskin tänään keinuvipuakselin ja suuttimien uudet pultit. Vähän työjärjestystä olen koittanut hahmotella vapaa-ajan mukaan, niin pakko varmistella että onko tuolla minkälaiset mahdollisuudet toimivuuteen isommilla suuttimilla ilman uudelleen ohjelmointia? Jos saisi ensin hoidettua vauhtipyörän, sitten jakopään ja seuraavaksi suuttimet ja viimeiseksi ahtimen jonain viikonloppuna, jos vielä saisi ohjelmointiajan ja vapaapäivän maanantaille. Työnteko ja yksinhuoltajuus haittaa harrastuksia :D
Lähetetty minun D6503 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun D6503 laitteesta Tapatalkilla
Re: -09 Touran 1.9+dsg7+dpf piristys, kuolleena syntynyt ideako?
Ahdinpäivitys vois olla järkevää suorittaa samalla kun käyttää askin lattialla, ettei tarviis purkaa ja kasata samoja osia moneen kertaan.
Re: RE: Re: -09 Touran 1.9+dsg7+dpf piristys, kuolleena syntynyt ideako?
JariN kirjoitti:Ahdinpäivitys vois olla järkevää suorittaa samalla kun käyttää askin lattialla, ettei tarviis purkaa ja kasata samoja osia moneen kertaan.
Ei oikeastaan liity toisiinsa kyllä mitenkään työllisesti.
-
- -
- Viestit: 179
- Liittynyt: 31.8.2004 16:21
Re: -09 Touran 1.9+dsg7+dpf piristys, kuolleena syntynyt ideako?
Sitä vähän mäkin, tosin mitä vähemmän konehuoneessa on rojua, sitä enemmän siellä on tilaa. Aika ahdasta tuolla on joka tapauksessa
Lähetetty minun D6503 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun D6503 laitteesta Tapatalkilla
Re: -09 Touran 1.9+dsg7+dpf piristys, kuolleena syntynyt ideako?
Harhaanjohtava vinkkini perustui lähinnä 125kW nelikon rassaamiseen. Mut hyvä vaan jos turanissa on niin paljon tilaa että esim. dpf pönttö ja ahdin livahtaa alas ilman vetarin irroitusta, ja imu/ahtoputkia ei tarvi poistaa lootan irroituksen tieltä. Silloinhan noita voi hyvillä mielin tehdä pala kerrallaan.
-
- -
- Viestit: 179
- Liittynyt: 31.8.2004 16:21
Re: -09 Touran 1.9+dsg7+dpf piristys, kuolleena syntynyt ideako?
Mulle tuli Jari heti mieleen sun nelivetomieltymys :D Ei se pahaa tekisi varmaan vaikka noita koittaisi sovitella samaan aikaan, ilmeisesti tuo dpf ei poistu paikaltaan ilman apurungon roikutusta ja tuttuun tapaan kun nosturista voi vaan haaveilla, niin laatikon poissaolo varmaan antaisi lisää pelivaraa. Pitää alkaa etsimään jotain kulkuneuvoa siksi aikaa kun levittelee tuon Touranin talliin, voi olla että hyvällä tahdollakaan tuota ei tee viikonlopussa
Lähetetty minun D6503 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun D6503 laitteesta Tapatalkilla
-
- -
- Viestit: 179
- Liittynyt: 31.8.2004 16:21
Re: -09 Touran 1.9+dsg7+dpf piristys, kuolleena syntynyt ideako?
Nyt alkaa melkein kaikki osat olemaan valmiina, vielä jäi askarruttamaan, että kannattaako tuohon vaihtaa 3 barin map anturi? Vakiona tuossa taitaa olla 2,5 barin 038 906 051 B, eli ilmeisesti pienellä reiällä oleva, kävikö tuohon tuo c loppuinen suoraan?
-
- -
- Viestit: 179
- Liittynyt: 31.8.2004 16:21
Re: RE: Re: RE: Re: -09 Touran 1.9+dsg7+dpf piristys, kuolleena syntynyt ideako?
-tarzi- kirjoitti:JariN kirjoitti:Ahdinpäivitys vois olla järkevää suorittaa samalla kun käyttää askin lattialla, ettei tarviis purkaa ja kasata samoja osia moneen kertaan.
Ei oikeastaan liity toisiinsa kyllä mitenkään työllisesti.
Tuossa olit kyllä ihan oikeassa, vaikka ahtimen vaihto onkin varmaan tehtävissä laatikko paikoillaankin, niin esim. uuden öljyputken veto kävi paljon näppärämmin ja muutenkin auton alle könyäminen on helpompaa. Remonttia tehdään siis pukkien päällä :D
Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla
-
- -
- Viestit: 179
- Liittynyt: 31.8.2004 16:21
Re: -09 Touran 1.9+dsg7+dpf piristys, kuolleena syntynyt ideako?
JariN kirjoitti:Ahdinpäivitys vois olla järkevää suorittaa samalla kun käyttää askin lattialla, ettei tarviis purkaa ja kasata samoja osia moneen kertaan.
Kytkinpäivitys olisi ollut hyvä tehdä samalla :D
Luistaa parillisilla vaihteilla melkoisesti. Onneksi pelkän vaihteiston irroitus ei ollut mikään maailman hankalin homma. Saa nähdä miten nopeasti kreikkalaiset pistävät kytkinpaketin postiin vai pistävätkö ollenkaan
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 34 vierailijaa