Hyötyä EGR:än tukkimisesta?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Banana
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.9.2005 21:05

Hyötyä EGR:än tukkimisesta?

ViestiKirjoittaja Banana » 28.6.2015 12:53

Kaverini jolla oli samanlainen Passat 1999 jossa 1.9 TDI AFN moottori väitti että auton saa käymään paremmin jos tukkii EGR:än. Väitti että auto käy puhtaammin ja paremmin kun ei kieräytä niitä kaasuja takaisin moottorille. Moottori lämpenisi kyllä huonommin mutta päästöt paranisi. Siitä mulla voisi olla hyötyä kun päästöt näyttävät ilmeisen lastutuksen jälkeen olevan lähellä ylä-rajaa.
.
Pitääkö nämä asiat paikkansa? Onko tuommoisista toimenpiteistä jotain hyötyä? Ehkä haittaakin? Miten sen sitten parhaiten tekisi? Levy EGR:än ja kiinnityksen väliin? Letku tukkoon?

Banana

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 28.6.2015 13:27

Ota leimalle irti turbon kellolle menevä letku. Älä tuki egr:ää, vaikuttaa radikaalisti lämpeämiseen talvella. Jos on webasto niin sittehän se on sama tukkia.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 28.6.2015 16:00

Hyvä lääke leimapäästöihin on kunnon karstojen poltto juuri ennen katsastusta, tyyliin useampi kilometri maatiellä kolmosella ;)

Egr+lämpeneminen riippuu sitten monesta asiasta, taajama-ajossa vaikutus on merkittävä mutta motarilla lämpiää ilmankin aika sukkelaan. Itse olen ajanut useamman talven egr:n alipaineletku tukittuna jolloin venttiili ei aukea.

gaagamel
-
Viestit: 92
Liittynyt: 11.9.2008 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja gaagamel » 29.6.2015 19:28

Olen sitä mieltä että EGR tukkiminen hyödyttää jos samalla poistaa huohotuksen imupuolelle. kuuma pakokaasu ja öljysumu huohottimesta karstoittuu imusarjaan ja kanaviin.

Ite poistin nuo edellä mainitut n. 200 000 km sitten. Laitoin siitä EGR venttilistä putken ilmansuodatinkoteloon että ottaa raikasta ilmaa silloin ku aukee. Pakosarjanpää on laipattu.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 29.6.2015 20:37

Laitoin siitä EGR venttilistä putken ilmansuodatinkoteloon että ottaa raikasta ilmaa silloin ku aukee. Pakosarjanpää on laipattu.


Meinaatko tuon systeemin toimivan? EGR on auki ajossakin kevyellä kaasulla ajoittain, ahtopaine karkaa ihan väärään suuntaan. Ainakin näin periaatteessa

gaagamel
-
Viestit: 92
Liittynyt: 11.9.2008 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja gaagamel » 29.6.2015 21:07

no, se on tuon 200 000 km ollut tuolleen.

joululli
-
Viestit: 6
Liittynyt: 24.5.2011 16:05

ViestiKirjoittaja joululli » 30.6.2015 20:59

Eiku egr tukkoon ja ohjelmalla pois käytöstä. (Uudemmista) 15 egr jäliltä olevaa imusarjaa puhistaneena voin sanoo että, se kuka moisen keksiny, pitäs vatkata spermaks ja nussia uudelleen.. ja mitä lämpenemisee tulee, vesihehkujen säätö auttaa asiaan. pakkasessa 15min ajo ja 90asteessa lämmöt...

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 16.9.2015 8:59

ja mitä lämpenemisee tulee, vesihehkujen säätö auttaa asiaan. pakkasessa 15min ajo ja 90asteessa lämmöt...



Tapahtuu miten?? :)

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 16.9.2015 15:15

Tapahtuu miten?? :)


Kiinnostaa kanssa kovasti kun on tuo talvi taas ovella eikä tullut tänä(kään) kesänä hankittua sitä webastoeberiä...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 24 vierailijaa