Kaverini jolla oli samanlainen Passat 1999 jossa 1.9 TDI AFN moottori väitti että auton saa käymään paremmin jos tukkii EGR:än. Väitti että auto käy puhtaammin ja paremmin kun ei kieräytä niitä kaasuja takaisin moottorille. Moottori lämpenisi kyllä huonommin mutta päästöt paranisi. Siitä mulla voisi olla hyötyä kun päästöt näyttävät ilmeisen lastutuksen jälkeen olevan lähellä ylä-rajaa.
.
Pitääkö nämä asiat paikkansa? Onko tuommoisista toimenpiteistä jotain hyötyä? Ehkä haittaakin? Miten sen sitten parhaiten tekisi? Levy EGR:än ja kiinnityksen väliin? Letku tukkoon?
Banana
Hyötyä EGR:än tukkimisesta?
Valvoja: ffp jäsenet
Hyvä lääke leimapäästöihin on kunnon karstojen poltto juuri ennen katsastusta, tyyliin useampi kilometri maatiellä kolmosella ;)
Egr+lämpeneminen riippuu sitten monesta asiasta, taajama-ajossa vaikutus on merkittävä mutta motarilla lämpiää ilmankin aika sukkelaan. Itse olen ajanut useamman talven egr:n alipaineletku tukittuna jolloin venttiili ei aukea.
Egr+lämpeneminen riippuu sitten monesta asiasta, taajama-ajossa vaikutus on merkittävä mutta motarilla lämpiää ilmankin aika sukkelaan. Itse olen ajanut useamman talven egr:n alipaineletku tukittuna jolloin venttiili ei aukea.
Olen sitä mieltä että EGR tukkiminen hyödyttää jos samalla poistaa huohotuksen imupuolelle. kuuma pakokaasu ja öljysumu huohottimesta karstoittuu imusarjaan ja kanaviin.
Ite poistin nuo edellä mainitut n. 200 000 km sitten. Laitoin siitä EGR venttilistä putken ilmansuodatinkoteloon että ottaa raikasta ilmaa silloin ku aukee. Pakosarjanpää on laipattu.
Ite poistin nuo edellä mainitut n. 200 000 km sitten. Laitoin siitä EGR venttilistä putken ilmansuodatinkoteloon että ottaa raikasta ilmaa silloin ku aukee. Pakosarjanpää on laipattu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 24 vierailijaa