Ongelmana on octavia -05 ALH vakionopeudensäädin...
Rassasin viikonloppuna vakkarin viiksen paikalleen. Johtosarja olikin valmiina joten ei tarvinnut muuta kun tökätä liitin kiinni viikseen. Ohjeiden mukaan yritin vag-comilla aktivoida, jollain tavalla ehkä onnistuikin koska ecu tunnistaa viiksen napin painallukset jne. Vakkari ei vaan nyt jostain syystä jää "päälle", eli kun viiksi palautuu set asennosta on asentoon niin lukusarjassa 1 muuttuu 0:ksi. Aamuinen käynti merkkiliikkeessä ei auttanut asiaa yhtään, päin vastoin 5 minuutin hommasta halusivat 50€ todeten että ei onnistunut. Onko jollakin ollut vastaava ongelmaa?
Nyt kaivataan todellista tietäjää?
Valvoja: ffp jäsenet
Nyt kaivataan todellista tietäjää?
Viimeksi muokannut Ile-80, 18.6.2015 13:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos se koodaus onnistui, sekä nuo napit toimii oikein, kuulostaisi juurikin esim kytkimen katkaisia hyvältä paikalta aloittaa. Ei vaikuta vissiin mihinkään muuhun, kuin juuri kruisen pois päältä tiputtamisessa. Poljintenkin toiminnan pystyy testaamaan VCDS, nyt en ulkoa muista mikä oli oikea sektori niille.
Rattiputken ohjainlaite pitää koodata uudelleen uuden viiksen mukaisesti. Muuten ei pelitä.
Marmorilla kun noita Volkkareihin asensin aikiinaan niin joihinkin perusmallin golf varianteihin jouduttiin vaihtamaan myös rattiputken ohjainlaite kun meksikaanot käyttivät hakkimallien kokoonpanossa sellaista ohjainlaitetta joka ei hyväksynyt uudelleenkoodausta. Varaosanumerokin oli todella outo kun ETKA ei tunnistanut sitä lainkaan.
Marmorilla kun noita Volkkareihin asensin aikiinaan niin joihinkin perusmallin golf varianteihin jouduttiin vaihtamaan myös rattiputken ohjainlaite kun meksikaanot käyttivät hakkimallien kokoonpanossa sellaista ohjainlaitetta joka ei hyväksynyt uudelleenkoodausta. Varaosanumerokin oli todella outo kun ETKA ei tunnistanut sitä lainkaan.
Jarru- ja kytkinpolkimesta tunnistaa kyllä... onnistuuko tuo rattiakselin ohjainlaitteen koodaus ihan vcds:llä? Long coding valikkoahan tuosta ei löydy koska on vielä niin vanhaa tekniikkaa vaikka -05 on olevinaankin. Ross-techin sivulla ja viiksen mukana tulleissa ohjeissa ei mainittu muuta kun se aktivointi vaan koodilla 11463.... ja nimenomaan sinne engine groupin loginniin.
Taitaa olla 14 vuotta tuosta aikaa, itse laitoin viiksen ja yhden johtimen paikalleen (muistaakseni sulakepaikkaan 5). Merkkiliike teki koodauksen, noin 5 min.
Ei siinä pitäisi tarvita muuta kuin tuo login-koodi.
Se alkuperäinen viiksi ei ole kovin kallis, saattaisi ratkaista tilanteen. Saattaahan se asentamasi viiksi olla ollut jossain halvalla myynnissä, kun ei toimi...
Ei siinä pitäisi tarvita muuta kuin tuo login-koodi.
Se alkuperäinen viiksi ei ole kovin kallis, saattaisi ratkaista tilanteen. Saattaahan se asentamasi viiksi olla ollut jossain halvalla myynnissä, kun ei toimi...
Joo no halpa toi viiksi on tosiian ollut... 23.19€ kaikkine postikuluineen. Ja on vielä mallia jossa set tehdään tolla liikkuvalla napilla eli oikeassa reunassa = off, keskellä = on ja vasemmalla = set sekä + ja päässä - . Velipojan passatissa oli pari vuotta sitten samanlainen vakkarin viiksi ja minä en henk. koht. saanut sitä toimimaan vaikka kuinka nappeja painelin, velipoika kylläkin onnistui siinä harjoittelun jälkeen. Täytyy vielä perehtyä viikseen ja heittää se suohon jos ei toimi... käydä hakemassa jostain toisenlainen viritys.
Juu niin on, passatissa oli samanlainen. Jossain ebayn myynti ilmoituksessa oli toi liukukatkaisin malli vedetty punaisella rastilla yli ja ilmeisesti espanjankielistä kirjoitusta päällä 😃. Ja tarkemmin katsottuna tuossa omassa viiksessä set ja - on viiksen päässä, res ja + liukukatkaisijalla sekä on ja off.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa