vauhtipyörän vaihto?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 165
- Liittynyt: 5.5.2014 16:30
vauhtipyörän vaihto?
3BG Passatista alkoi k.massapyörä antautumaan.
Kannattaako kyseistä remonttia alkaa suorittamaan tallin lattialla ilman nosturia?
Työkalut pysyy kädessä mutta vaihdelaatikkoa ei ole vielä aikaisemmin tarvinut irrottaa,joten hieman mietityttää tuo remontti.
5 vaihteinen manuaali kyseessä.
Kannattaako kyseistä remonttia alkaa suorittamaan tallin lattialla ilman nosturia?
Työkalut pysyy kädessä mutta vaihdelaatikkoa ei ole vielä aikaisemmin tarvinut irrottaa,joten hieman mietityttää tuo remontti.
5 vaihteinen manuaali kyseessä.
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 22.8.2014 18:09
Ei se laatikko taida ihan mikään hirveen kevyt olla. KESTÄVIEN pukkien varassa ja kaverin avulla onnistuu varmasti. Kannattaa muuten sit varmaa laittaa kiintee massapyörä sinne. Joidenkin mielestä pilaa pienemmillä kierroksilla ajonautintoo mutta jotkut taas sanoo etteivät huomaa eroo kaksoismassaan...
Kerran tuollaiseen kytkimen vaihtaneena, en kyllä lähtisi tekemään ilman nosturia, mutta kukin tyylillään.
Muutamat pultit on suhteellisen pirullisissa paikoissa laatikon päällä ja joutui vääntämään laatikkoa alaspäin ja useammalla jatkovarrella sitten ruuvaamaan laatikon yli takaapäin ne auki.
Ja laatikko tosiaan painaa sen verran, että kyllä siitä kiinni saa ottaa kunnolla, ja ei ole kyllä todellakaan häävinen soviteltava paikalleen, jos joutuu makoilemaan sielä alla yrittää ohjailla sitä sinne...
Poikittaiskoneisessa menee suht helposti, mutta pitkittäisen kans en kyllä lähtisi leikkimään lattiatasolla.
Ja mitä tulee vauhtipyörään, niin en lähtisi leikkimään kiinteiden kanssa, ellei sitten ole selvästi viritetty laite. Alkuperäinenkin kestää kuitenkin sen 200-300tkm, niin kyllä mukavuus menee edelle siinä vaiheessa. Harvoin sitä samaan kulkineeseen kahta kertaa tuollaista joutuu vaihtelemaan.
Muutamat pultit on suhteellisen pirullisissa paikoissa laatikon päällä ja joutui vääntämään laatikkoa alaspäin ja useammalla jatkovarrella sitten ruuvaamaan laatikon yli takaapäin ne auki.
Ja laatikko tosiaan painaa sen verran, että kyllä siitä kiinni saa ottaa kunnolla, ja ei ole kyllä todellakaan häävinen soviteltava paikalleen, jos joutuu makoilemaan sielä alla yrittää ohjailla sitä sinne...
Poikittaiskoneisessa menee suht helposti, mutta pitkittäisen kans en kyllä lähtisi leikkimään lattiatasolla.
Ja mitä tulee vauhtipyörään, niin en lähtisi leikkimään kiinteiden kanssa, ellei sitten ole selvästi viritetty laite. Alkuperäinenkin kestää kuitenkin sen 200-300tkm, niin kyllä mukavuus menee edelle siinä vaiheessa. Harvoin sitä samaan kulkineeseen kahta kertaa tuollaista joutuu vaihtelemaan.
Itse miettinyt samaa kytkin/vauhtipyöräsetin vaihtoa vm.-05 1.9tdi koneiseen(bkc) Octaviaan, 5v manuaaliin poikittaismoottorisessa autossa. Tilanne on se, että saan auton ajettua rampille siten, että moottorin alle jää noin metrin verran työskentelytilaa ja yläpuolelta pääsee luonnollisesti tarvittavalla tavalla työskentelemään samaan aikaan.
Laatikkoa en ole pudottanut tuollaisesta ikinä, joten siihen kiinnostaisi saada vähän lisävaloa, miten vaikea se on sieltä pujottaa alas. Näyttäisi siltä, että pitäisi mahtua tulemaan ilman apurungon purkua/laskemista? Kuinka painava ja mahdoton liikuteltava tuommoinen on esim. tunkilla laskien pois ja paikalleen nostaminen.
Ja lisäyksenä vielä, että työkalut kyllä pysyvät käsissä ja erilaista remonttia on tullut tehtyä autoihin, mutta laatikon irroitusta ei ennen vielä ole tullut harrastettua. Paljonko suunnilleen painaa tuo 5v manuaalilaatikko poikittaiskoneisissa? Ja tarvitseeko millaisia erikoistyökaluja mahdollisesti?
Laatikkoa en ole pudottanut tuollaisesta ikinä, joten siihen kiinnostaisi saada vähän lisävaloa, miten vaikea se on sieltä pujottaa alas. Näyttäisi siltä, että pitäisi mahtua tulemaan ilman apurungon purkua/laskemista? Kuinka painava ja mahdoton liikuteltava tuommoinen on esim. tunkilla laskien pois ja paikalleen nostaminen.
Ja lisäyksenä vielä, että työkalut kyllä pysyvät käsissä ja erilaista remonttia on tullut tehtyä autoihin, mutta laatikon irroitusta ei ennen vielä ole tullut harrastettua. Paljonko suunnilleen painaa tuo 5v manuaalilaatikko poikittaiskoneisissa? Ja tarvitseeko millaisia erikoistyökaluja mahdollisesti?
Onhan se tietysti eritilanne pitkittäis ja poikittaiskoneellisissa, lisäksi taitaa vielä vaikuttaa vetotapa ja kaikki muu mahdollinen...
Itse vaihdatin Octavia 2 1.9TDI konelliseen 5-manuaaliin liikkeessä vauhtipyörän ja kytkinpaketin, työlle hintaa tuli reilu 400€.
Kaksoismassapyörä meni paikoilleen ja tilasin osat Darkside developmentsiltä.
En oikein näe järkeä laittaa vakioon kiinteää pyörää kun se kaksoismassakin kestää pitkään, vaihdon jälkeen useimmiten paaliin asti. Lisäksi paketti säilyy 100% varmasti alkuperäisen kaltaisena kaikkine hyvine ja huonoine ominaisuuksineen.
Voihan se kiinteäkin olla ihan hyvä mutta kun ei oikein viitsi kokeilemisen vuoksi kokeilla.
Pukeilla en ala enään vaihtamaan kytkintä, yhteen Sierraan ja Mondeoon homman tehnyt tallin lattialla, ei se kovin mukavaa ole...
Itse vaihdatin Octavia 2 1.9TDI konelliseen 5-manuaaliin liikkeessä vauhtipyörän ja kytkinpaketin, työlle hintaa tuli reilu 400€.
Kaksoismassapyörä meni paikoilleen ja tilasin osat Darkside developmentsiltä.
En oikein näe järkeä laittaa vakioon kiinteää pyörää kun se kaksoismassakin kestää pitkään, vaihdon jälkeen useimmiten paaliin asti. Lisäksi paketti säilyy 100% varmasti alkuperäisen kaltaisena kaikkine hyvine ja huonoine ominaisuuksineen.
Voihan se kiinteäkin olla ihan hyvä mutta kun ei oikein viitsi kokeilemisen vuoksi kokeilla.
Pukeilla en ala enään vaihtamaan kytkintä, yhteen Sierraan ja Mondeoon homman tehnyt tallin lattialla, ei se kovin mukavaa ole...
Ite tuli vaihdeltua Octavia 2 -05 tdi bkc kytkin tallin lattialla. Työkaluina perus tunkka ym. Kyllähän siinä saa hieman asennoitua ruuvaamaan, mutta homma on helppo koska tilaa on tosi hyvin purkaa saa tietysti alta ja päältä kaiken pois. Laatikko tippuu kivasti tunkan varaan kun auto on pukeilla. Aikaa meni touhuun kaks iltaa eli n.6 tuntia.
Kytkimeksi tilasin ebaysta halvimman kiinteän setin. En osaa sitä haukkua, kun en oikein tiedä minkälainen tuntuma on esim. ehjässä kaksoismassassa. Ainakin toi kiinteä setti on paljon parempi kuin rikkinäinen kaksoismassa. Rouva liikehtii Skoodalla pääasiassa ja ei oo kuulunu enään mitään negatiivistä kytkimen suhteen.
Kytkimeksi tilasin ebaysta halvimman kiinteän setin. En osaa sitä haukkua, kun en oikein tiedä minkälainen tuntuma on esim. ehjässä kaksoismassassa. Ainakin toi kiinteä setti on paljon parempi kuin rikkinäinen kaksoismassa. Rouva liikehtii Skoodalla pääasiassa ja ei oo kuulunu enään mitään negatiivistä kytkimen suhteen.
Noista erikoistyökaluista vielä kysäisisin, että kun tässä nyt pääsee auton kimppuun niin onko syytä odottaa Octavia 2:ssa millaisia erikoistyökaluja/välineitä, mitä tarvitsee kyseisessä hommassa?
Vetoakselin sisäpäät näyttäisi ainakin olevan jollain erikoiskantaisella pultilla kiinni? Tai ei ainakaan omasta pakista vielä löydy tuollaista. Mikä se avain on viralliselta nimeltään ja kooltaan, jos joku nyt sattuu varmasti hoksaamaan mistä on kyse?
Vetoakselin sisäpäät näyttäisi ainakin olevan jollain erikoiskantaisella pultilla kiinni? Tai ei ainakaan omasta pakista vielä löydy tuollaista. Mikä se avain on viralliselta nimeltään ja kooltaan, jos joku nyt sattuu varmasti hoksaamaan mistä on kyse?
Ei siihen erikoistyökaluja taida tarvita. Kytkimen keskitystyökalunakin voi käyttää sopivaa hylsyä tms.
Vetarin sisäpäät 12-kantasella torxilla, oisko ollu 8 kooltaan. Joku tietävämpi voisi varmistaa? Voisko olla joku XZN m8 oikealta nimeltään. Siihen kannattaa hommata semmonen pitempi malli ettei ota siihen sisäniveleen kiinni.
Vetarin sisäpäät 12-kantasella torxilla, oisko ollu 8 kooltaan. Joku tietävämpi voisi varmistaa? Voisko olla joku XZN m8 oikealta nimeltään. Siihen kannattaa hommata semmonen pitempi malli ettei ota siihen sisäniveleen kiinni.
Jep, XZN M8. Ja kannattaa tosiaan ostaa tämmöinen pidempi malli:
http://www.tyokaluja24.fi/xzntahtikarkihylsy-100mm-p-1305.html
http://www.tyokaluja24.fi/xzntahtikarkihylsy-100mm-p-1305.html
Kiitoksia vinkeistä edellä kirjoittaneille! Nyt on hylsyt hankittu ja Sachsin kaksoismassavp/kytkin kitti hankittuna. Päädyin sitten tuohon vaihtoehtoon lopulta.
Tuosta kititstä on nyt kuitenkin vähän kysyttävää, kun ei vara-osa myyjäkään ollut mitenkään varma asiasta. Eli kittihän on valmiiksi kasattuna laatikossaan eli paineasetelma kiinni vp:ssä ja kytkinlevy siellä sisällä valmiina. Niin onko tuo nyt sitten asennusvalmis siten, että laittaa vain paikoilleen? Ei nimittäin löytynyt sopivaa hylsyä(XZN naaras) noihin paineasetelman pieniin pultteihin(6kpl) kaupasta. En tiedä onko se sitten joku aivan erikoiskanta(tai tuumakoko), mitä ei ole suunniteltukaan avattavaksi tai siis, ettei se ole tarpeellista asennettaessa?
Tuonhan nimittäin pystyy asentamaan kokonaisena kiinni, nimittäin paineasetelma ja kytkinlevy on suunniteltu siten, että vp:n pultteihin pääsee käsiksi, kun koko asetelma on kasassa.
Tuosta kititstä on nyt kuitenkin vähän kysyttävää, kun ei vara-osa myyjäkään ollut mitenkään varma asiasta. Eli kittihän on valmiiksi kasattuna laatikossaan eli paineasetelma kiinni vp:ssä ja kytkinlevy siellä sisällä valmiina. Niin onko tuo nyt sitten asennusvalmis siten, että laittaa vain paikoilleen? Ei nimittäin löytynyt sopivaa hylsyä(XZN naaras) noihin paineasetelman pieniin pultteihin(6kpl) kaupasta. En tiedä onko se sitten joku aivan erikoiskanta(tai tuumakoko), mitä ei ole suunniteltukaan avattavaksi tai siis, ettei se ole tarpeellista asennettaessa?
Tuonhan nimittäin pystyy asentamaan kokonaisena kiinni, nimittäin paineasetelma ja kytkinlevy on suunniteltu siten, että vp:n pultteihin pääsee käsiksi, kun koko asetelma on kasassa.
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 22.8.2014 18:09
-
- -
- Viestit: 165
- Liittynyt: 5.5.2014 16:30
Paketti tuli vaihdettua. Pääsin naapurin öljymontulliseen talliin onneksi,ei tuota hommaa kannata alkaa lattialla tekemään...
Osat tilasin Ebayn kautta Parts2clearilta,hintaa tuli kaikkiaan 486€ ja paketti tuli kotiin kuljetettuna pikkusen vajaassa viikossa.
Samalla vaihdoin k.akselin stefan sekä laatikkoon,akselin ja siirtäjän stefat.
Osat tilasin Ebayn kautta Parts2clearilta,hintaa tuli kaikkiaan 486€ ja paketti tuli kotiin kuljetettuna pikkusen vajaassa viikossa.
Samalla vaihdoin k.akselin stefan sekä laatikkoon,akselin ja siirtäjän stefat.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa